Sekmadienį Australija paskelbė pageidaujamą naujų transporto priemonių išmetamųjų teršalų standartų modelį, nes šalis artėja prie taisyklių, kuriomis siekiama paskatinti elektromobilių naudojimą ir kurios atitinka daugumos kitų išsivysčiusių šalių standartus, galutinio parengimo.
Praėjusiais metais centro kairiųjų vyriausybė, kuri 2022 m. laimėjo valdžią žadėdama klimato politikos reformas, paskelbė degalų naudojimo efektyvumo standartų planą, kuris, pasak šalininkų, paskatins gamintojus siųsti daugiau elektromobilių į Australiją ir dar labiau paskatins jų diegimą.
Leiboristų vyriausybė teigia, kad Australija, išskyrus Rusiją, yra vienintelė išsivysčiusi šalis, kurioje nėra degalų naudojimo efektyvumo standartų arba jie rengiami.
Sekmadienį paskelbdama „pageidaujamą modelį“, vyriausybė teigė, kad pirmenybę teikia variantui, kuris „iki 2028 m. Australiją priartintų prie JAV standartų ir užtikrintų optimalią ekonominę naudą Australijos automobilių pirkėjams“.
Energetikos ministras Chrisas Bowenas pareiškė, kad naujasis standartas, kurį vyriausybė nori taikyti nuo 2025 m. sausio 1 d., iki 2050 m. leis vairuotojams sutaupyti 100 mlrd. Australijos dolerių (65 mlrd. JAV dolerių) degalų sąnaudų.
„Siekiame užtikrinti, kad Australijos šeimos ir įmonės galėtų rinktis naujausius ir efektyviausius automobilius, nesvarbu, ar tai būtų benzininiai ir dyzeliniai varikliai, ar hibridiniai, ar elektriniai automobiliai“, – sakė J. Bowenas.
Šalies automobilių asociacijos duomenimis, 2023 m. Australijoje bus pasiektas rekordiškai didelis elektromobilių (EV) pardavimas, tačiau lengvųjų transporto priemonių pardavimuose ir toliau dominuoja daug taršos sukeliantys sunkvežimiai ir sportiniai visureigiai (SUV).
Transportas yra vienas didžiausių Australijos išmetamųjų teršalų šaltinių, o didesnis elektrinių transporto priemonių paplitimas padėtų įgyvendinti vyriausybės įsipareigojimą iki 2030 m. 43 proc. sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį.