Vokietijos draudikų asociacijos GDV ataskaitoje teigiama, kad vidutinės elektromobilių remonto išlaidos yra didesnės nei vidaus degimo modelių. Tačiau pirmųjų savininkai sukelia mažiau eismo įvykių.
Vienas iš pagrindinių argumentų, kodėl vairuotojai renkasi elektromobilius, yra mažesnės eksploatavimo išlaidos, palyginti su vidaus degimo modeliais. Juk jie yra ne tokios sudėtingos konstrukcijos ir jiems nereikia, pavyzdžiui, reguliariai keisti tepalų ar brangiai kainuojančių paskirstymo mechanizmų.
Didesnės remonto išlaidos, bet mažiau eismo įvykių
Kaip elgtis nelaimingo atsitikimo atveju? Vokietijos draudikų asociacijos GDV atlikto tyrimo duomenimis, elektromobilių remonto kainos yra vidutiniškai 30-35% didesnės nei panašių vidaus degimo modelių.
Taip yra ne tik dėl sugadintų akumuliatorių „atgaivinimo“ išlaidų. Ją taip pat sudaro karantino laikas po avarijos. T. y. automobilio laikymas ilgesnį laiką, kad būtų pašalinta galimo gaisro rizika.
Kita vertus, GDV ataskaitoje teigiama, kad elektra varomų automobilių vairuotojai sukelia vidutiniškai 5-10 proc. mažiau eismo įvykių nei vairuojantys vidaus degimo automobilius. Be to, „elektromobiliai vidutiniškai padaro apie 20% mažiau žalos“, – sako GDV generalinis direktorius Jorgas Asmussenas.
Draudikų reikalavimai – ką galima patobulinti
Tačiau GDV reikalauja, kad elektros gamintojai jau projektavimo etape užtikrintų geriausią įmanomą akumuliatorių apsaugą avarijos metu. Be to, „turi būti pateiktos finansiškai ir ekologiškai tvarios sugadintų akumuliatorių remonto ir (arba) dalinio pakeitimo instrukcijos“. – informuoja GDV.
Tai dar ne viskas. Vokietijos draudikų asociacijos teigimu, taip pat būtina parengti tikslius kriterijus, kaip elgtis su į eismo įvykius patekusiais elektromobiliais.
Siekiama, kad būtų galima kuo greičiau patikrinti pažeistas baterijas ir atmesti transporto priemonės gaisro galimybę. Dėl to bus galima sutrumpinti karantino laikotarpį.