„Volkswagen Group“ nori, kad Europos reguliavimo institucijos atšauktų CO2 išmetimo tikslus, kurie turėtų būti pradėti įgyvendinti kitais metais ir už kuriuos automobilių gamintojui grėstų didelės baudos.
Rinkos tyrėjų bendrovės „JATO Dynamics“ duomenimis, kitais metais VW turi sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį maždaug 15 proc., nes Europoje mažėja elektromobilių paklausa. Nuo 2025 m. ES automobilių gamintojai turi sumažinti visų naujų automobilių parkų išmetamo CO2 kiekį, o ši užduotis bus dar sunkesnė dėl naujo matavimo standarto, labiau atitinkančio realias važiavimo sąlygas.
„Nėra prasmės, kad pramonė turi mokėti baudas, kai nėra sukurtos pagrindinės sąlygos elektromobilių diegimo plėtrai“, – trečiadienį per bendrovės metinių rezultatų pristatymą sakė „VW Group“ generalinis direktorius Oliveris Blūmas.
„Priklausomai nuo pagrindų, kuriuos turime skirtingose rinkose, svarbu koreguoti CO2 tikslus ir galvoti, kas yra realu“, – sakė O. Blume.
Automobilių gamintojai jaučia įtampą dėl atvėsusio elektromobilių perėjimo, nes vis sunkiau įtikinti naujus pirkėjus, nes lengvatos mažėja, o transporto priemonių kainos išlieka aukštos. Sausio mėn. „Stellantis“ generalinis direktorius Carlosas Tavaresas įspėjo, kad skubėjimas pasiūlyti įperkamas elektrines transporto priemones baigsis „kraujo liejimu“ dėl didelių gamybos sąnaudų.
Trečiadienį VW atskleidė planus šiemet visoje grupėje pristatyti 30 naujų ir patobulintų modelių, kad padidintų pardavimų pagreitį, iš kurių daugelis bus visiškai elektriniai, įskaitant „Porsche Macan Electric“, „Audi Q6 E-tron“ ir „VW ID7“.
Tačiau elektromobilių perkėlimas yra sunkesnis, nes vartotojai, atsižvelgdami į aukštas palūkanų normas ir vangią ekonomiką, sulaiko pirkimą. Vokietijoje, didžiausioje Europos rinkoje, akumuliatorinių automobilių pardavimai smarkiai sumažėjo po to, kai vyriausybė visiškai nutraukė subsidijas.
Nuo 2025 m. Europos automobilių gamintojų vidutiniam automobilių parko išmetamo CO2 kiekiui bus taikomos griežtesnės Pasaulinės suderintos lengvųjų transporto priemonių bandymų procedūros (WLTP) taisyklės, kurios pakeis Naujojo Europos važiavimo ciklo (NEDC) taisykles.
Europoje veikiantys automobilių gamintojai 2025 m. turės sumažinti vidutinę naujų automobilių parko CO2 emisiją iki 93,6 g/km, palyginti su 2021 m. 95 g/km standartu. Kad įvykdytų savo mažinimo dalį, VW, remdamasis JATO atlikta analize, 2025 m. išmetamųjų teršalų kiekį turi sumažinti maždaug 15 proc.
Bloomberg Intelligence atstovas Michaelas Deanas teigė, kad šią užduotį apsunkino mažėjančios valstybės subsidijos ir didėjanti Kinijos konkurencija.
Nesilaikant naujųjų taisyklių, už kiekvieną ES registruotą transporto priemonę bus skiriama 95 eurų bauda, kuri bus dauginama iš metinės sumos už kiekvieną CO2 g/km viršijantį tikslinę normą.
Nors Europoje vis dar didėja elektromobilių pardavimai, perėjimo prie naujos transporto priemonės trajektorija nukrypo nuo kurso, o tai kelia netikrumą pirkėjams ir pramonei, kuri į šį perėjimą investavo milijardus eurų.
Kitais metais „VW“ ir kiti automobilių gamintojai gali sujungti savo automobilių parką su tik baterijas naudojančiais automobilių gamintojais, tokiais kaip „Tesla“, kad padėtų pasiekti tikslą, tačiau tai taip pat kainuoja. Nuo 2009 m. „Tesla“ uždirbo beveik 9 mlrd. JAV dolerių iš automobilių gamintojų, kuriems reikia pagalbos, kad atitiktų išmetamųjų teršalų standartus.
Blume teigė, kad „VW“, norėdama išvengti CO2 mokėjimų, kuriuos automobilių gamintoja turės mokėti, gali rinktis jungtinę veiklą. Kita galimybė, kuria „VW“ galėtų pasinaudoti, kad sumažintų vidutinę savo automobilių parko išmetamųjų teršalų normą, yra paskatos parduoti daugiau mažesnės taršos automobilių.
Citigroup sumažino ES lūkesčius po to, kai praėjusį mėnesį sumažėjo elektromobilių dalis bendrame pristatytų automobilių kiekyje. Pasak analitiko Haraldo Hendrikse’o, šiais metais elektromobiliai sudarys 15,5 proc. pardavimų, o tai yra mažiau nei 18 proc. Citi taip pat sumažino 2025 m. prognozę trimis procentiniais punktais iki 18 proc.
ES planuoja iki 2035 m. palaipsniui nutraukti naujų degalus deginančių automobilių pardavimus, su tam tikromis išlygomis dėl sintetinių degalų. 2026 m. politikos formuotojai įvertins perėjimo tempą ir jo pagrįstumą vartotojams.
Įkrovimo infrastruktūros spragos ir didelės transporto priemonių kainos tebėra pagrindinės kliūtys įgyvendinant plataus užmojo klimatui palankią politiką, dėl kurios regiono automobilių gamintojai, įskaitant „Renault“, BMW ir „Mercedes“, keičia savo verslo argumentus.
„Perėjimas prie elektromobilių visada buvo cikliškas, o ne tiesus“, – trečiadienį žurnalistams sakė J. Blume ir pridūrė, kad jis nori, jog ES iki 2035 m. nutrauktų vidaus degimo varikliais varomų automobilių pardavimą. „Mums reikia planavimo tikrumo – nepadeda diskusijos, kad būtų galima keisti kursą tik tada, kai yra šiek tiek priešpriešinio vėjo.“