Antradienį „Renault“ generalinis direktorius ir Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) prezidentas Luca de Meo išsiuntė atvirą laišką Europos politikos formuotojams, kuriame ragina glaudžiau bendradarbiauti siekiant konkuruoti su Kinijos elektromobilių gamintojais.
„Tikiu, kad savo tikslus galime pasiekti bendromis pastangomis ir viešojo bei privačiojo sektorių partneryste“, – rašė de Meo laiške, kuris buvo parengtas keliomis kalbomis prieš birželį vyksiančius Europos Parlamento rinkimus.
„Su „Airbus“ jau pamatėme, ką gali Europa“, – pridūrė jis, turėdamas omenyje lėktuvų gamintoją, kurios suinteresuotosios šalys veikia keliose Europos šalyse.
„Ekologinis perėjimas yra komandinis sportas“, – sakė de Meo. „Finansų rinkų spaudžiami Europos gamintojai dažnai priversti susitelkti į trumpalaikį pelną, užuot investavę į ilgalaikes investicijas. …. Kinija šią problemą išsprendė sutelkusi visas savo pajėgas, įskaitant finansų institucijas, vienam tikslui“.
Europos automobilių pramonė ruošiasi į žemyną plūstelėti pigesnių kiniškų modelių, turinčių pažangesnę elektromobilių baterijų technologiją, bangai.
Siekdamas užkirsti tam kelią, de Meo rekomenduoja pradėti dešimt didelių Europos projektų strateginėse srityse, pavyzdžiui, mažų automobilių, išmaniojo įkrovimo ir svarbiausių medžiagų tiekimo.
Jis taip pat pasisako už žaliųjų ekonominių zonų kūrimą pagal Kinijos specialiųjų ekonominių zonų pavyzdį, kuriose dešimt metų būtų teikiamos įvairios subsidijos ir investicijos elektromobilių gamintojams.
Nors Europos Sąjunga pradėjo tyrimą, ar Kinijos automobilių gamintojai nesinaudoja nesąžiningomis vyriausybės subsidijomis, de Meo rašė, kad „Europai taip pat naudinga pasimokyti iš Kinijos gamintojų, kurie yra viena karta priekyje pagal elektromobilių našumą ir sąnaudas“.
„Santykius su Kinija reikės valdyti“, – pridūrė jis. „Visiškas durų jiems uždarymas būtų blogiausias įmanomas atsakas.“