Didžiulėje ir labai reiklioje Kinijos rinkoje kai kurie gamintojai tiesiog negali išgyventi. Tačiau tris prekės ženklus daugiau ar mažiau tiesiogiai išgelbėjo Kinijos vyriausybė, kuri turi ambicingų planų.
Nors pastaruoju metu Kinijos automobilių pramonė klesti, ne viskas atrodo rožėmis klota. Po pradinio populiarumo protrūkio ir plėtros į kitas rinkas dabar atėjo laikas stabilizuoti padėtį. O padėtis nėra tokia optimistinė.
Iš 12 didžiausių Kinijos konglomeratų tik keturiems pavyko pasiekti metinius pardavimo ir finansinius tikslus – ir tai kalbame tik apie milžinus. Kova dėl klientų didžiulėje, tik dabar besivystančioje Kinijos rinkoje nužudė daugelį mažesnių žaidėjų. Tačiau tai nereiškia, kad jiems nebėra vilties.
Kovas Kinijoje yra Nacionalinio liaudies kongreso mėnuo, per kurį sprendžiami svarbiausi valstybės klausimai. Paskutiniuose svarstymuose pramonės kontekste buvo labai palankiai vertinamas šūkis „naujoji gamybinė jėga“, kuris turėtų reikšti aukšto produktyvumo ir kokybės derinimą pasitelkiant inovacines technologijas, o tai, kaip tikimasi, padės sutaupyti.
Būtent su minėtu šūkiu susijęs sprendimas atgaivinti tam tikrus prekės ženklus, kuriems iki šiol nepasisekė arba kurie visiškai iškrito iš įnirtingos konkurencijos itin reiklioje Vidurio Karalystės automobilių rinkoje. Kinai nusprendė atgaivinti tam tikrus prekės ženklus, kuriems iki šiol nelabai sekėsi arba kurie visiškai iškrito iš įnirtingos konkurencijos labai reiklioje Vidurio Europos automobilių rinkoje.
Garsiausias pavyzdys neabejotinai yra „Aiways“, kuri su savo U5 modeliu netgi planavo patekti į Europą. Dėl prastų pardavimų 2023 m. prekės ženklas nutraukė gamybą ir nustojo mokėti darbuotojams. Skamba kaip pabaiga? Kaip matote, nebūtinai, nes gamybą ketinama atnaujinti ir šį kartą bus visiškai atsisakyta kovos dėl Kinijos. Vietoj to prioritetas bus teikiamas užsienio rinkoms.
Valstybės paramą gavo „Haima Automobile“. Gamintojas gavo piniginę injekciją iš Džendžou miesto ir būtent miesto valdžia bus atsakinga už elektrinius minivenus siūlančio prekės ženklo finansavimą.
„Automotive News Europe“ cituojamoje gamintojų grupėje vis dar yra „Zhidou“, kuri 2019 m. dingo iš rinkos. Tačiau bankrotas neturi būti bauginanti vizija, jei pagalbos ranką išties pati valstybė ir konglomeratas „Geely“. Mat prekės ženklas atgimė iš pelenų ir jau paskelbė apie naujo mikroautomobilio „Rainbow“ pasirodymą.
Atnaujinti trys Kinijos prekių ženklai. Kodėl tai rizikinga?
Kiekvienas iš minėtų prekės ženklų turi būti atgimęs būtent pagal „naujos gamybos jėgos“ filosofiją, o tikslai yra ambicingi. Pavyzdžiui, „Haima“ nori pagaminti net 1,4 mln. elektromobilių per metus.
Tačiau dar neaišku, ar taip pat greitai, kaip prasidėjo projektas, kuriuo siekiama atgaivinti vos galą su galu suduriančius gamintojus, jis taip pat greitai nesibaigs. Kinijos rinka yra negailestinga, o įsiplieskęs kainų karas smogė net milžinams. Tuo tarpu likęs pasaulis į kiniškus automobilius žiūri gana atsainiai, o kartais net priešiškai.
Taigi, jei senieji ir naujieji prekių ženklai nebus konkurencingi, o tai labiau tikėtina nei staigi sėkmė, Kinijos vyriausybė, remiantys veikėjai ir miestų valdžios institucijos vargu ar atsispirs nutraukti pinigų lašėjimą.