Interneto svetainėje „Carscoops“ paskelbti naujausi duomenys apie automobilių vertės svyravimus po vienerių metų naudojimo. Pasirodo, užsienyje pasirinkusieji elektromobilius neturi kuo džiaugtis.
Jei automobilį perkame ne tik širdimi, bet ir galva, viena iš aplinkybių yra tikėtinas transporto priemonės vertės sumažėjimas. JAV rinka, žinoma, vadovaujasi savomis taisyklėmis, tačiau dėl savo dydžio ji gali mums parodyti tam tikras tendencijas. Šiuo atveju verta pasidomėti, kokie modeliai važiuoja mažiausiai ir daugiausiai nuostolių patiriančių automobilių sąrašuose JAV. Štai pirmasis iš jų.
Automobiliai, kurių vertė sumažėjo labiausiai:
- „Mercedes EQS“ – vertės skirtumas: -47,8 proc,
- „Nissan Leaf“ – vertės skirtumas: -45,7 proc,
- „Jaguar F-Pace“ – vertės skirtumas: -35,4 proc,
- „Alfa Romeo Giulia“ – vertės skirtumas: -33,4 proc,
- „Kia EV6“ – vertės skirtumas: -33,4 proc,
- „Hyundai Ioniq 5“ – vertės skirtumas: -32,9 proc,
- „VW ID.4“ – verčių skirtumas: -32,9 proc,
- „Alfa Romeo Stelvio“ – vertės skirtumas: -32,3 proc,
- „Nissan Murano“ – vertės skirtumas: -32,0 proc,
- „Mercedes S-Class“ – vertės skirtumas: -31,5 proc.
Čia galima pastebėti du dėsningumus, kurie lemia didelį vertės sumažėjimą užsienyje. Vienas iš jų – europietiškos kilmės ir „premium“ narystės derinys. Antrasis – elektrinė pavara. Pažymėtina tai, kad kai kurie elektriniai modeliai, pavyzdžiui, „Kia EV6“, pateko į sąrašą, nors jie nepriklauso premium klasei ir yra kilę iš Azijos.
Atėjo metas apžvelgti automobilių, kurių vertė sumažėjo mažiausiai, sąrašą. Įdomu pastebėti, kad į sąrašą įtrauktas ir modelis, kurio vertė JAV išaugo išvažiavus iš salono.
Automobiliai, kurių vertė sumažėjo mažiausiai:
- „Land Rover Range Rover“ – vertės skirtumas: 2,8 proc,
- „Kia Rio“ – vertės skirtumas: – 0,1 proc,
- „Mercedes G-Class“ – vertės skirtumas: -2,3 proc,
- „Ford Maverick“ – vertės skirtumas: -4,1 proc,
- „Ford Maverick Hybrid“ – vertės skirtumas: -4,4 proc,
- „Toyota Sequoia Hybrid“ – vertės skirtumas: -4,6 proc,
- „Toyota Corolla Hybrid“ – vertės skirtumas: -5,0 proc,
- „Toyota RAV4 Hybrid“ – vertės skirtumas: -5,3 proc,
- „Honda Civic“ – vertės skirtumas: -5,5 proc,
- „Kia Sportage Hybrid“ – vertės skirtumas: -5,9 proc.
Pusė pirmiau pateiktame sąraše esančių modelių yra hibridiniai automobiliai, o „Range Rover“ taip pat turi tokią versiją. Priešingai, elektrinių automobilių nėra. Ar „Carscoops“ nurodyti skaičiai įrodo, kad elektrinio automobilio pirkimas – vertės pokyčio požiūriu – visada yra blogiausias sandoris? Ne visai taip. Nė viename iš pirmiau pateiktų sąrašų nėra nė vieno JAV elektrinės milžinės „Tesla“ modelio.
Daugelis vairuotojų su nepasitikėjimu žiūri į naudotų elektromobilių galimybes, įtarinėdami juos dėl didelio baterijos talpos praradimo. Elektromobilių kainai antrinėje rinkoje didelę įtaką gali daryti ir įkrovimo infrastruktūros išvystymo lygis. Šiuo atveju Elono Musko bendrovė, ko gero, turi didelį pranašumą prieš kitas markes JAV.
Žinoma, JAV rinkos rezultatų negalima tiesiogiai perkelti į Europą. Tačiau JAV duomenys rodo, kad nusprendusieji įsigyti elektromobilį turėtų gerai pagalvoti apie jo vertę po kelerių metų.