2023 m. Rusijoje atsirado 489 automobilių salonai. Tačiau džiaugtis tikrai nėra kuo. Kaip pripažįsta patys rusai, šį augimą lėmė Kinijos automobilių prekės ženklų augimas. Po Maskvos sprendimo įsiveržti į Ukrainą didžiausioje pasaulio šalyje oficialiai plėstis gali tik Kinijos prekių ženklai.
Tikriausiai daugelis iš jūsų prisimena 2022 m. Vladimiro Putino pareiškimus, kad Vakarų pasaulio įvestos sankcijos tik sustiprins Rusijos ekonomiką. Automobilių pramonės atveju šis teiginys pasirodė esąs klaidingas. Autostat.ru duomenimis, 2024 m. pradžioje Rusijoje buvo 3653 automobilių prekybos salonai. Tai 489 daugiau nei prieš metus. Tačiau tai nėra vietinės pramonės nuopelnas. Už šį augimą atsakingi automobilių prekių ženklai iš Kinijos.
Kinijos prekės ženklų dalis Rusijos automobilių prekybos atstovybių tinkle išaugo iki 60,4 proc. Vidurio Karalystės gamintojai Rusijoje jau turi 2207 oficialias prekybos atstovybes. Prieš metus jų buvo 1053, ir tai dar ne pabaiga, nes ten veikiančios bendrovės turi ambicingų planų.
Šiuo metu „JAC Automobile“ Rusijoje turi 120 atstovybių. Tikimasi, kad iki 2024 m. pabaigos jų skaičius padidės dar 40. Iki 2023 m. pabaigos „Omoda“ prekės ženklas sukūrė 180 prekybos atstovybių. Iki 2024 m. pabaigos jų skaičius turėtų padidėti 200. Kaip praneša autostat.ru, dauguma Rusijoje esančių Kinijos automobilių markių nori plėtoti savo dilerių tinklą. Ir ne tik didžiuosiuose miestuose, bet ir vidutinio dydžio miestuose, kuriuose gyvena apie 200 000 gyventojų.
Pasirodo, Rusijos automobilių pramonė nesugebėjo užpildyti tuštumos, atsiradusios po to, kai iš jos pasitraukė visos garsios Europos, JAV, Japonijos ar Pietų Korėjos bendrovės. Tačiau Kinijos bendrovės noriai tai daro. Kas tikriausiai ne visai tenkina klientus.