Vokietijos prabangių automobilių gamintojams, kalbant apie elektrines transporto priemones, vertinga būti pirmiems, kurie patiria nesėkmę. Po pirmojo sunkmečio, kai BMW bandė pateikti rinkai elektrinius automobilius, ji lenkia savo konkurentus.
2008 m. BMW inžinieriai ėmėsi kurti elektrinį miesto automobilį nuo nulio. Po penkerių metų bendrovė pristatė i3 – keistą keturvietį automobilį su galinėmis durelėmis ir iš anglies pluošto pagamintu rėmu. Automobilis atrodė nepanašus į jokį kitą automobilį, tačiau dėl didelės kainos ir riboto nuotolio jo pardavimai buvo nedideli. Nusivylusi BMW sulėtino savo planus dėl elektromobilių.
Metų metus trukusios sielos paieškos sukėlė kritiką, kad BMW delsia kurti elektromobilius. Tačiau pastaruoju metu kompanija, laikydamasi ne tokio radikalaus požiūrio, pataikė į teisingas gaires.
Ji sukūrė elektromobilius, kurie beveik nesiskiria nuo vidaus degimo varikliais varomų brolių ir seserų, ir gamina juos toje pačioje gamykloje, kad sumažintų sąnaudas.
Šis metodas duoda naudos: Per pirmąjį ketvirtį BMW pristatė daugiau nei du kartus daugiau elektromobilių nei „Audi“ ir maždaug dviem trečdaliais daugiau nei „Mercedes-Benz“.
„BMW sugebėjo beveik be jokių kliūčių pritaikyti daugiau nei dešimtmetį sukauptas žinias apie akumuliatorines elektrines transporto priemones dabartinėje modelių gamoje“, – sakė netoli Hamburgo dirbantis nepriklausomas automobilių analitikas Matthiasas Schmidtas. „Jie perkėlė „Ultimate Driving Machine“ mantrą į savo elektromobilius.“
BMW sėkmė dar įspūdingesnė, nes ji sutampa su visuotiniu elektromobilių paklausos sulėtėjimu, ypač Europoje, kur vyriausybės mažina subsidijas.
„Mercedes“ nurodė, kad pirmąjį ketvirtį sumažėjo didmeniniai elektromobilių pardavimai, nes buvo atsisakyta dviviečio „Smart Fortwo“ ir paklausa Vokietijoje buvo nedidelė.
Anksčiau šį mėnesį „Tesla“ pranešė apie pirmąjį nuo 2020 m. pasaulinių pardavimų sumažėjimą per metus.
Dalis BMW pranašumo yra susijusi su tuo, kad jo varžovai nukrypo nuo kurso. „Volkswagen Group“ priklausanti „Audi“ atsilieka Kinijoje, savo didžiausioje rinkoje, nes nesugeba pasiūlyti vietos skonį atitinkančių modelių.
Dėl programinės įrangos problemų dvejus metus vėlavo vienas iš svarbiausių baterijų modelių – visureigis Q6 E-tron.
„Mercedes“ veržimąsi į aukštesnę rinkos dalį apsunkino prastas aukščiausios klasės elektrinio modelio – 110 000 eurų kainuojančio EQS sedano – populiarumas, kuris buvo kritikuojamas dėl žemai nuleistos stogo linijos, mažinančios erdvę galvai ir kojoms gale. Tai neapsimoka, ypač Kinijoje, kur daugelis pirkėjų pageidauja būti vežami su vairuotoju.
Gamintojas sumažino EQS kainą ir pristatė atnaujintą versiją su erdvesnėmis „vadovų“ galinėmis sėdynėmis, tačiau atnaujinta versija pirkėjus Kinijoje pasieks tik ketvirtąjį ketvirtį.
„Metzler“ analitikas Palas Skirta sakė, kad BMW elektromobilių linija yra šviežesnė ir patrauklesnė. Ji apima nuo kompaktiško visureigio iX1 iki prabangaus sedano i7, kuris turi tokias galimybes kaip masažinės sėdynės ir didelis vaizdo ekranas, atsilenkiantis nuo lubų.
Be abejo, BMW susiduria su didele konkurencija Kinijoje, kur vietos automobilių gamintojai, įskaitant BYD, veržiasi į prabangių automobilių segmentą.
Pasak „Bloomberg Intelligence“ analitiko Michaelo Deano, Europoje BMW siūlo didžiausias nuolaidas aukščiausios klasės elektriniams automobiliams, o tai reiškia, kad dėl didelio kiekio didinimo kyla pavojus, jog gali sumažėti pelningumas.
Tiek „Mercedes“, tiek „Audi“ kuria naujus gaminius, kurie bus pristatyti kitais metais ir kurie turėtų sujaukti konkurencinę aplinką.
Vis dėlto generalinis direktorius Oliveris Zipse priėmė keletą sprendimų, kurie šiuo metu Miunchene įsikūrusiam automobilių gamintojui suteikia pranašumo. Užuot investavusi milijardus į savo akumuliatorių gamyklas, BMW perka elementus iš išorinių tiekėjų, įskaitant Kinijos CATL, todėl automobilių gamintoja gali lanksčiai reaguoti į paklausos svyravimus.
Skirta teigė, kad jos darbas kuriant autonominio vairavimo technologiją ir automobiliams skirtą programinę įrangą, skirtą Kinijos klientams, sustiprino jos technologinius įgaliojimus didžiausioje automobilių rinkoje.
Kitame elektromobilių etape BMW grįš į ateitį ir radikaliau pakeis dizainą – galbūt ne taip drastiškai, kaip bandyta padaryti su i3, tačiau tai gali dar kartą pakeisti dinamiką.
Praėjusį mėnesį pristatytoje „Neue Klasse“ visureigio koncepcijoje buvo parodytas mažiau perkrautas interjeras, o pagrindinė vairuotojo informacija buvo projektuojama priekinio stiklo apačioje.
„Kurdami „Neue Klasse“ dizainą, BMW iš tiesų sutelkė dėmesį į interjerą, kuris labiau primena gyvenamąją aplinką“, – sakė Skirta. „Tai bus pardavimo privalumas, ypač Kinijoje, kur klientai automobiliuose praleidžia kelias valandas per dieną.“