Iš ACEA ekonomikos ir rinkos ataskaitos matyti, kad 2022 m. išlikus stabiliems 2022 m. pasauliniai naujų automobilių pardavimai padidėjo beveik 10 proc. Tuo tarpu automobilių gamyba pernai pasiekė 76 mln. vienetų. Žinome, kiek korporacijos uždirbo už kiekvieno automobilio pardavimą. Neabejotina statistikos lyderė yra „Ferrari“.
Daugiausia pelno gamintojai gauna parduodami prabangius automobilius. Nors automobilių korporacijos jau kelerius metus skundžiasi dėl mažo naujų transporto priemonių gamybos pelningumo, vien Europoje 2023 m. pardavimai išaugo 14 proc. Automobilių pramonės analizės tarnybos pristatytoje ataskaitoje nurodoma, kurios markės neša gerą pelną.
„Ferrari“ – neabejotinas lyderis
Pirmąjį pusmetį variklinių transporto priemonių ir dalių gamyba paspartėjo, daugiausia dėl to, kad palengvėjo tiekimo grandinės sutrikimai ir pavyko atsilikti nuo dar neįvykdytų užsakymų. Automobilių pramonės analizės portalo sudarytoje suvestinėje „Ferrari“ prekės ženklas praėjusiais metais su lemiama persvara užėmė podiumą. Iš kiekvieno parduoto automobilio Italijos koncernas vidutiniškai uždirbo 117 927 eurus.
Ferrari earns €118,000 per car delivered. Porsche, the second most profitable OEM, needs to sell a bit more than 5 of its cars to match the profits generated by one Ferrari. On the other hand, Great Wall Motors from China needs to sell 415 units.
— Car Industry Analysis (@lovecarindustry) April 24, 2024
Source: OEMs pic.twitter.com/UHapK8wjGE
Antrąją vietą reitinge užėmė „Porsche“, kuri toli gražu nėra indėlio lyderė. Vidutiniškai už kiekvieną parduotą automobilį Vokietijos gamintojas uždirbo 22 747 eurus. Trečias pagal pelningumą magnatas buvo „Jaguar Land Rover“, kuris už kiekvieną parduotą automobilį susižėrė 8 511 eurų.
Ateities perspektyvos
Didžiausios pasaulio automobilių bendrovės ir toliau gauna didelį pelną. Remiantis ACEA ekonomikos ir rinkos ataskaita, automobilių gamyba nuolat auga. Ataskaitos duomenimis, naujų automobilių pardavimai pasaulyje padidėjo beveik 10%, vien Europos Sąjungoje jie išaugo beveik 14% ir pasiekė 10,5 mln. vienetų. Naujų baterijomis varomų elektromobilių pardavimai taip pat padidėjo 37 proc. ir pasiekė 14,6 proc. rinkos dalį. Praėjusiais metais pasaulinė naujų automobilių gamyba pasiekė 76 mln. vienetų. Tačiau prognozuojama, kad iki 2024 m. pabaigos gerovės kilimas pasikeis. Kai tik bus realizuoti užsakymų likučiai, susidarę lustų trūkumo laikotarpiu, gamintojai susidurs su susilpnėjusios ekonomikos, mažėjančios paklausos, kainų spaudimo ir perteklinių pajėgumų realybe. Dėl to bus sunkiau nustatyti aukštas kainas ir atšaukti klientams taikomas palankias nuolaidas.
„Tesla“ konglomerato pradėtas kainų karas gali tapti dar viena grėsme automobilių pramonei. Šiais metais gamintojas jau kelis kartus paskelbė apie visų siūlomų modelių kainų sumažinimą pagrindinėse pardavimo rinkose. Kai kurie siūlomi modeliai yra net apie 30 proc. pigesni nei metų pradžioje. Šia priemone buvo siekiama padidinti paklausą, o tai gerokai atsiliepia didėjantiems pardavimams, nors tuo pat metu mažėja visos grupės pelningumas. Tačiau bendrovė aiškiai nurodė, kad jos prioritetas yra pardavimai, o ne maržos.