Europos automobilių pramonės milžinai neturės daug laiko pertvarkyti savo veiklą ir produktų linijas, kad galėtų konkuruoti su kylančiais Kinijos automobilių gamintojais, o griežtesni muitai mažai padės apsaugoti status quo, „Reuters“ renginyje teigė pramonės vadovai.
Europos prekybos reguliavimo institucijos Briuselyje pareiškė, kad, remdamosi Kinijos vyriausybės subsidijų tyrimo rezultatais, gali nustatyti naujus tarifus Kinijos elektra varomoms transporto priemonėms.
Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen antradienį pareiškė, kad Europa, atlikdama tyrimą, laikysis „individualaus požiūrio“ ir bet kokie galimi nustatyti muitai bus „atitinkantys žalos dydį“. Iki birželio 5 d. ji informuos tuos Kinijos elektromobilių gamintojus, kuriems bus taikomi laikinieji muitai.
Tačiau pramonės įmonių vadovai teigė, kad Briuselis negali užkirsti kelio skaičiavimams, kuriuos Europos automobilių gamintojams ir jų tradiciniams tiekėjams sukels pigesni Kinijos elektromobiliai.
„Rhodium Group“ duomenimis, Kinijos automobilių gamintojai, kurių sąnaudos, palyginti su Europos konkurentais, yra 30 proc. ar net didesnės, pernai užėmė 19 proc. Europos elektromobilių rinkos, o 2022 m. – 16 proc.
„Langas užsidaro. Mano požiūriu, turime dvejus ar trejus metus. Jei nebūsime greiti… Vokietijos pramonei bus labai sunku išgyventi“, – Miunchene vykstančioje „Reuters Events Automotive“ konferencijoje „Volkswagen“ sakė didžiausios Europos automobilių gamintojos „Volkswagen“ valdybos narys Thomas Schmall.
Šiandien išlikimą užtikrina nebe dydis, o greitis
sakė jis agentūrai „Reuters“.
„Stellantis“ generalinis direktorius Carlosas Tavaresas teigė, kad automobilių gamintojai „neturi daug laiko“ pritaikyti savo verslą ir priklauso nuo to, ar bus panaikintas „reguliavimo chaosas ir biurokratija, kurią turime savo kieme“.
Didėjantis Kinijos eksportas ir Kinijos gamyklų Europoje perspektyva verčia žemyno automobilių gamintojus ieškoti galimybių užmegzti partnerystę su ilgamečiais varžovais, didinti spaudimą tiekėjams mažinti sąnaudas ir aktyviau diskutuoti su Europos profesinėmis sąjungomis dėl gamyklų ir darbo vietų ateities, teigė vadovai.
Kai kurios iš šių taktikų suklumpa nuo pat pradžių.
Praėjusią savaitę „Renault“ ir „VW“ nutraukė derybas dėl pigesnių elektromobilių kūrimo, nes nesutarė, kur gaminti automobilius.
„Renault“ generalinis direktorius Luca de Meo „Reuters“ sakė, kad „VivaTech“ aukščiausiojo lygio susitikimo Paryžiuje metu susiduria su „tam tikra konkurencine asimetrija“ ne tik su Kinija, bet ir su JAV subsidijomis netaršioms transporto priemonėms. „Galų gale geriausia, ką galite padaryti, tai būti konkurencingais“.
Kinijos elektromobilių gamintojo NIO įkūrėjas Williamas Li ketvirtadienį pareiškė, kad planuoja tęsti plėtrą Europoje net ir esant neaiškumui dėl tarifų.
Jis buvo atvykęs į Amsterdamą atidaryti naujo salono judriausioje miesto dalyje.
Darbo sąnaudos
Europoje, kur profsąjungos turi politinių ir teisinių svertų užkirsti kelią darbuotojų atleidimui, niekada nebuvo lengva mažinti darbo sąnaudas.
Mūsų dialogo su Europos profesinėmis sąjungomis kokybė yra gana aukšta. Jie mato spąstus ir supranta, kaip mes bandome suvaldyti ir įveikti šią situaciją.
sakė T. Tavaresas.
Grėsmė, kad sumažės darbo vietų automobilių sektoriuje, sutelkė Europos politikus, tokius kaip Italijos ministrė pirmininkė Giorgia Meloni, kuri nori, kad „Stellantis“ 2023 m. padidintų metinę gamybos apimtį Italijoje nuo maždaug 750 000 iki milijono automobilių, o ne perkeltų gamybą į pigias šalis.
„Fiat Chrysler“, kuri 2021 m. susijungė su Prancūzijos PSA ir sukūrė „Stellantis“, 2017 m. paskutinį kartą šalyje pagamino daugiau nei milijoną transporto priemonių, įskaitant lengvuosius automobilius ir lengvąsias komercines transporto priemones.
Po susijungimo „Stellantis“ savo darbuotojų skaičių Europoje sumažino 13 proc. iki maždaug 125 000, daugiausia savanoriškai atleisdama darbuotojus, dėl kurių susitarė su profsąjungomis, ir daugiau nei pusę jų atleisdama Italijoje.
„Volkswagen“ siekia iki 2026 m. sumažinti 10 mlrd. eurų sąnaudas, o dalį šių lėšų būtų galima sutaupyti anksčiau išleidžiant darbuotojus į pensiją, ketvirtadienį „Reuters Events“ konferencijoje sakė vyriausiasis finansų direktorius Arno Antlitzas.
„Ypač mūsų gamyklos Vokietijoje turi ruoštis griežtesnei konkurencijai“, – sakė Antlitzas.
Konkurencingos kainos
„Stellantis“ pristato nedidelį elektrinį „Citroen“, kainuojantį 20 000 eurų, kuris, pasak T. Tavareso, yra „tinkama kaina“, kad galėtų konkuruoti su Kinijos automobilių gamintojais, kurių didžiulis sąnaudų pranašumas Europos konkurentams yra pernelyg akivaizdus dėl bendrovių partnerystės.
Interviu Miunchene „Stellantis“ pasaulinių pirkimų vadovas Maxime’as Picat teigė, kad automobilių gamintojas spaudžia savo tiekėjus prilyginti Kinijos tiekėjų sąnaudas, iš dalies naudodamasis duomenimis, gautais bendradarbiaujant su Kinijos „Leapmotor“.
Tarifai gali laikinai sumažinti arba panaikinti Kinijos automobilių gamintojų sąnaudų pranašumą, kurį jie gauna iš savo tiekimo grandinių.
Tačiau Vokietijos automobilių gamintojai įspėja, kad tai gali brangiai kainuoti, jei Kinija ne tik grasins įvesti muitus prancūziškam konjakui, bet ir imsis atsakomųjų priemonių ir įves muitus Europoje pagamintoms „Mercedes-Benz“, „VW“ ar BMW. „Mercedes“ Kinijoje gauna apie 16% savo pasaulinių pajamų.