Amortizatoriaus guolio gedimas lengvai atpažįstamas pagal būdingus simptomus. Geriausia neatidėlioti remonto: sugedęs guolis gali sukelti avariją.
Tai, kad automobilio pakabos sistema ypač greitai susidėvi, nėra naujiena, nes ji sukurta taip, kad užtikrintų kuo didesnį komfortą įveikiant kelio nelygumus. Atsižvelgiant į kintančią kelių būklę, pakabos remontas yra periodinės techninės priežiūros kanono dalis automobiliuose ir, be abejo, tuose, kurie dažnai naudojami bekelėje. Laimei, bet kokius pakabos ir važiuoklės defektus vairuotojas paprastai aiškiai pastebi, todėl galima greitai reaguoti ir pakeisti sugedusią dalį. Taip yra ir su amortizatoriaus guoliu, kuris taip pat turi apibrėžtą tarnavimo laiką. Kaip atpažinti sugedusį amortizatoriaus guolį?
Amortizatoriaus guolis. Koks jo vaidmuo automobilyje?
Amortizatoriaus guolis dar vadinamas McPherson guoliu. Taip yra todėl, kad daugelyje šiuolaikinių automobilių amortizatorius yra McPherson statramsčio dalis ir atlieka ne tik nelygumų slopinimo funkciją, bet ir yra atsakingas už automobilio rato vedimą. Guolis (dar vadinamas viršutiniu guoliu arba amortizatoriaus laikikliu) yra sukonstruotas taip, kad leistų kolonėlei laisvai suktis ir sugerti kuo daugiau kelio nelygumų. Todėl jame yra guminiai komponentai, kurių tarnavimo laikas yra ribotas. Amortizatoriaus guolių būklę taip pat blogina juos veikiančios didžiulės apkrovos ir galimas purvo patekimas.
Amortizatoriaus guolis – McPherson statramsčio guolio gedimo simptomai
Susidėvėjęs amortizatoriaus guolis gali rodyti daugybę simptomų, rodančių gedimą. Dažniausiai pasitaikantis garsas yra spragsėjimas arba girgždesys, sklindantis iš amortizatoriaus tvirtinimo vietos. Kuo labiau susidėvėjęs guolis, tuo labiau girdimas triukšmas ir tuo lengviau atpažinti, kurioje pusėje yra problema. Be to, problemą lydi padidėjęs vairo pasipriešinimas, dėl kurio gerokai sunkiau pasukti automobilį. Verta nepamiršti, kad automobiliuose su vairo stiprintuvu šie simptomai iš pradžių pasireikš ne taip intensyviai, bet greičiausiai išryškės, kai amortizatoriaus guolis bus visiškai užblokuotas. Tačiau tuo metu trikdantis triukšmas kils dėl to, kad pakabos spyruoklė sukasi savo vietoje, be to, jį gali lydėti trumpi, garsūs „spragtelėjimai“.
Koks pavojus kyla važiuojant su susidėvėjusiu amortizatoriaus guoliu?
Iš tikrųjų sunku neįvertinti simptomų, kurie gali rodyti McPherson guolio gedimą. Stuksenimas ar girgždėjimas ilgainiui taps toks erzinantis, kad vairuotojas jį girdės kiekviena proga bent šiek tiek pasukus ratus. Be to, nepakeliama taps ir viso automobilio kėbulo vibracija, kurios sugedęs guolis nebegalės slopinti. Teoriškai galima važiuoti su pažeistu amortizatoriaus guoliu, tačiau dėl to labai pablogės važiavimo savybės ir greičiau susidėvės padangos. Ilgą laiką apleistas guolis galiausiai užsiblokuos, o dėl susidariusio važiuoklės pasipriešinimo gali kilti pavojingų važiavimo situacijų, įskaitant tam tikrų komponentų atsiskyrimą nuo automobilio.
Amortizatoriaus guolis. Remontuoti ar pakeisti?
Nusidėvėjusio amortizatoriaus guolio taisyti negalima. Jie tokie paprasti ir nebrangūs, kad tiesiog pakeičiami. Mechanikai rekomenduoja tikrinti amortizatorių guolių būklę maždaug kas 20 000 km, o paprastai jie keičiami kas 100 000 km. Kadangi tai nėra paprasta operacija, guoliai gali būti keičiami profilaktiškai, kai šioje automobilio srityje atliekami kiti darbai, pavyzdžiui, keičiant amortizatorius ir susijusias dalis (kaladėles, dangtelius, pakabos spyruokles). Taip išvengsite dvigubų darbo sąnaudų. Pakeitus amortizatorių guolius, pravartu automobilį išlyginti.