Pirmadienį Japonijos automobilių gamintojų saugumo bandymų skandalas dar labiau išsiplėtė: „Toyota Motor“ ir „Mazda“ sustabdė kai kurių transporto priemonių tiekimą po to, kai Japonijos transporto ministerija nustatė pažeidimų paraiškose sertifikuoti tam tikrus modelius.
Pažeidimų taip pat nustatyta „Honda“, „Suzuki“ ir „Yamaha Motor“ paraiškose, teigė ministerija. Nustatyta, kad automobilių gamintojai, teikdami paraiškas dėl transporto priemonių sertifikavimo, pateikė neteisingus arba suklastotus bandymų duomenis.
Ministerija nurodė „Toyota“, „Mazda“ ir „Yamaha“ sustabdyti kai kurių transporto priemonių tiekimą. Ji pranešė, kad antradienį atliks patikrinimą vietoje „Toyota“ centrinėje Aičio prefektūros būstinėje.
Naujausi atskleidimai pasirodė po to, kai sausio pabaigoje ministerija paprašė automobilių gamintojų ištirti sertifikavimo paraiškas po praėjusiais metais kilusio skandalo dėl „Toyota“ kompaktinių automobilių „Daihatsu“ padalinio saugos bandymų.
Dėl pirmadienio įvykių taip pat tikėtina, kad daugiau dėmesio bus skiriama vėliau šį mėnesį vyksiančiam „Toyota“ metiniam visuotiniam susirinkimui. Įtakingos konsultacinės įmonės Institutional Shareholder Services ir Glass Lewis rekomendavo akcininkams balsuoti prieš Akio Toyoda perrinkimą pirmininku.
Akcininkams skirtoje ataskaitoje ISS atkreipė dėmesį į „Toyota Group“ „daugybę sertifikavimo pažeidimų“.
„Kaip „Toyota Group“ vadovas norėčiau nuoširdžiai atsiprašyti savo klientų, automobilių gerbėjų ir visų suinteresuotųjų šalių“, – spaudos konferencijoje sakė automobilių gamintojo įkūrėjo anūkas ir buvęs generalinis direktorius Toyoda.
Jis teigė, kad prieš parduodant automobilius nebuvo atliktas tinkamas sertifikavimo procesas. Didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas pagal gamybos apimtį pranešė, kad laikinai sustabdė trijų Japonijoje pagamintų automobilių modelių tiekimą ir pardavimą.
Automobilių gamintojų skandalai tampa skaudžia problema vyriausybei, kuri priešingu atveju sulaukė investuotojų ir vadovų pagyrų už įmonių reformas. Vyriausiasis Japonijos vyriausybės atstovas spaudai Yoshimasa Hayashi pavadino nusižengimus „apgailėtinais“.
Akcijų kritimas
„Toyota“ teigė, kad pažeidimai buvo padaryti atliekant šešis skirtingus bandymus 2014, 2015 ir 2020 m. Paveikti trys serijiniai modeliai – „Corolla Fielder“, „Corolla Axio“ ir „Yaris Cross“ – ir keturių populiarių modelių versijos, kurių gamyba nutraukta, įskaitant vieną, parduodamą su prabangiu „Lexus“ prekės ženklu.
Viename iš pavyzdžių ji išmatavo susidūrimo metu padarytą žalą vienoje modelio variklio dangčio pusėje, nors privalėjo tai padaryti abiejose pusėse.
Kitais atvejais ji teigė atlikusi tam tikrus bandymus per bandymus, susijusius su kūrimu, griežtesnėmis nei ministerijos nustatytomis sąlygomis, kurios neatitiko vyriausybės reikalavimų.
„Toyota“ teigė, kad vis dar tiria problemas, susijusias su transporto priemonių degalų naudojimo efektyvumu ir išmetamųjų teršalų kiekiu, ir šį tyrimą ketina baigti iki birželio pabaigos.
Ji pridūrė, kad nebuvo jokių eksploatacinių problemų, dėl kurių būtų pažeistos taisyklės, ir klientams nereikėjo nustoti naudotis savo automobiliais.
„Toyota“ akcijos uždarytos 1,8% pigiau, palyginti su 0,9% išaugusiu plačiuoju „Topix“ indeksu.
Praėjusios savaitės ketvirtadienį „Mazda“ sustabdė sportinio automobilio „Roadster RF“ ir hečbeko „Mazda2“ tiekimą, nustačiusi, kad darbuotojai pakeitė variklio valdymo programinės įrangos bandymų rezultatus, sakoma pranešime.
Taip pat nustatyta, kad „Atenza“ ir „Axela“ modelių, kurie jau nebegaminami, susidūrimo bandymai buvo suklastoti, nes kai kurių priekinio susidūrimo bandymų metu oro pagalvėms įjungti buvo naudojamas laikmatis, užuot pasikliovus įmontuotu jutikliu, nustatančiu susidūrimą.
„Mazda“ akcijos atpigo 3,3%.
„Yamaha“ pranešė, kad sustabdė sportinio motociklo tiekimą.
„Honda“ teigė, kad daugiau nei aštuonerius metus iki 2017 m. spalio mėn. atlikdama triukšmo ir galios bandymus nustatė pažeidimų maždaug dviejose dešimtyse modelių, kurie jau nebegaminami.