Taip teigiama Tarptautinės energetikos agentūros ataskaitoje, kurioje teigiama, kad visureigiai yra pirmoji automobilių rūšis, kurios reikia atsisakyti, jei norime taupyti energiją.
Visureigiai jau dabar sudaro pusę visų parduodamų automobilių, o vienintelė priežastis, kodėl juos perkame, yra mada. Nėra jokio pateisinimo turėti visureigį, jei jis nėra tipiškas visureigis. O kaip žinome, net ir visureigiai retai kada išvažiuoja iš asfaltuotų kelių, todėl dar daugiau priežasčių visureigių vairuotojams to nedaryti.
Visi visureigių privalumai yra grynai subjektyvūs ir negali būti per daug ginami. Geresnis saugumo jausmas, aukštesnė vairuotojo padėtis už vairo, galimybė užvažiuoti ant šaligatvio bortelio – tai argumentai už. Kita vertus, yra svarus argumentas prieš: energijos sąnaudos. Ir nesvarbu, ar kalbame apie iškastinį kurą, ar apie elektrą. Bet kuris visureigis, siūlantis tą patį, ką ir žemesnis lengvasis automobilis, naudoja daugiau degalų.
Remiantis Tarptautinės energetikos agentūros (IAE) ataskaita, visureigiai vidutiniškai sunaudoja apie 20 proc. daugiau degalų. Be to, jie yra sunkesni, o tai turi įtakos žalai keliuose, ir didesni, o tai turi įtakos užimamai erdvei. IAE duomenimis, per pastaruosius dvejus metus naftos suvartojimas padidėjo ¼ vien dėl to, kad visureigiai išpopuliarėjo. CO2 emisija taip pat padidėjo 100 mln. tonų.
Įdomu tai, kad, Agentūros skaičiavimais, tik visureigiai visame pasaulyje išmeta daugiau CO2 nei bet kurioje Europos šalyje. Pavyzdžiui, jei visi visureigiai nustotų važinėti, išmetamųjų teršalų kiekis sumažėtų labiau nei visai Vokietijos valstybei nustojus išmesti teršalus.
Taigi visureigiai sunaudoja energiją (bet kokia forma), kurią būtų galima panaudoti kitiems automobiliams ir kurios pakaktų daugiau automobilių, didesniam atstumui ar ilgesniam laikui. Žvelgiant objektyviai, visureigiai kenkia visiems, nes jie neduoda jokios naudos, tik sunaudoja degalus ir elektros energiją.
Tuo tarpu ES teisės aktai, kuriais siekiama apsaugoti mus nuo anglies dioksido išmetimo į aplinką, tiesiogiai skatina visureigius laikyti ekologiškesne transporto priemone. Tai automobiliai, kuriems dėl jų svorio taikomos didesnės CO2 emisijos ribos, palyginti su mažesniais lengvaisiais automobiliais. Be kita ko, būtent dėl šios priežasties daugelis markių, o netrukus praktiškai visos markės, nutrauks taupių miesto A segmento automobilių gamybą. Tuo tarpu Europoje beveik nėra markės, kurios gamoje nebūtų bent vieno visureigio.