BYD iš tiesų eina pasaulio dominavimo keliu. Praėjusią savaitę ji oficialiai atidarė savo pirmąją parduotuvę Karibų jūros regione, Trinidade ir Tobage, ir planuoja plėstis į Jamaiką, Barbadosą ir Kaimanų salas. Tačiau svarbiausia BYD naujiena – jos sedano Qin L PHEV pardavimai. Per tris dienas prekės ženklas pardavė daugiau kaip 5 000 tokių automobilių. Tai įspūdinga, tačiau ar tai gali būti mažų vakarietiškų sedanų pabaigos Kinijoje pradžia?
Kaip praneša „CarNewsChina“, BYD nuosekliai pardavinėja „Qin L“ ir „Seal 06“ kompaktiškus PHEV sedanus nuo gegužės 28 d., kai BYD pirmininkas Wang Chuanfu asmeniškai įteikė kelis pirmuosius raktelius savininkams. Nuo to laiko BYD parduotuvėse buvo pilna susidomėjusių pirkėjų, kurie pasirašinėjo ir važinėjo sedanais.
Žurnalistai, apžvalgininkai ir Kinijos įtakingi asmenys patvirtina, kad „Qin L“ ir „Seal 06“ bandymų rezultatai ir toliau gaunami iš realaus pasaulio. Išskyrus keletą išskirtinių atvejų, dauguma pasiekė stulbinamą 2,94 l/100 km rodiklį, o kai kurie teigia, kad pasiekė 2,54 l/100 km. Žinoma, neaišku, ar šiuos rodiklius būtų galima pakartoti už labai specifinių Kinijos vairavimo sąlygų ribų, tačiau rezultatai vis tiek yra labai įspūdingi.
Šie realaus pasaulio rezultatai ir „Qin L“ bei „Seal 06“ prieinama kaina pritraukia pirkėjus. Tiek „Qin L“, tiek „Seal 06“ kaina Kinijoje prasideda nuo 12 640 eurų eurų, kuri, nors ir yra labai maža, nėra tokia jau didelė, palyginti su likusia Kinijos rinka. Panašaus dydžio „Toyota Levin“ kainos prasideda beveik nuo „Qin L“ ir „Seal 06“ kainų diapazono vidurio, nors tai būtų tik vidaus degimo varikliu varomas modelis. Nepaisant to, kai kurie BYD dileriai teigia, kad per dieną parduoda 15-16 modelių, ir pabaigos nematyti. Tie patys pardavėjai teigia, kad naujų „Qin L“ modelių tenka laukti mažiausiai 60 dienų.
Tai tarsi įrodo, kad BYD tikrai suprato, ko nori Kinijos rinka, ir kaip veiksmingai tai suteikti. Žmonės Kinijoje norėjo kompaktiškų sedanų, pasižyminčių dideliu ekonomiškumu ir ne tokia didele kaina, ir atrodo, kad „Seal 06“ ir „Qin L“ yra tokie automobiliai.
Tačiau tai nėra puiki žinia Vakarų automobilių gamintojams. Ilgą laiką „Nissan Sylphy“ („Sentra“) buvo vienas iš geriausiai parduodamų automobilių Kinijoje, o dėl nedidelės kainos ir didelės galinės sėdynės jis buvo populiarus kaip važiavimo automobilis. Tačiau „Qin L“ ir „Seal 06“ yra tokie pat pigūs, pasižymi PHEV naujos energijos patikimumu (kuris dažnai susijęs su pigia arba nemokama registracija daugelyje Kinijos miestų) ir yra tokie pat erdvūs. Tarkime, „Nissan“, „General Motors“, „Toyota“ ir bet kas, kas konkuruoja dėl pirkėjų Kinijos mažų sedanų segmente, nenori likti visiškai nuošalyje. Tokiu atveju jiems kuo greičiau reikės patikimo konkurento.
Jei BYD siekia šiais metais parduoti 3,6 mln. automobilių, t. y. 20 proc. daugiau nei pernai, jei „Seal 06“ ir „Qin L“ pardavimai ir toliau judės tokiu tempu, jai tai gali pavykti.