„BYD“ pirmininkas Wang Chuanfu pareiškė, kad užsienio šalys „bijo“ kiniškų elektrinių transporto priemonių, ir užsiminė apie Europos ir JAV pastangas apriboti Kinijoje pagamintų automobilių importą.
„Yra daug pavyzdžių, kai kitų šalių politikai nerimauja dėl elektromobilių Kinijoje“, – sakė Wangas, penktadienį sakydamas kalbą pramonės aukščiausiojo lygio susitikime pietvakarių Kinijos Čongčingo mieste.
58 metų milijardierius, didžiausios Kinijos automobilių bendrovės įkūrėjas, teigė, kad Vakarų šalių reakcija rodo Kinijos automobilių pramonės stiprumą.
„Jei nesate pakankamai stiprūs, jie jūsų nebijos“, – sakė jis auditorijai.
Tikimasi, kad Europos Sąjunga, atlikusi tyrimą dėl Pekino subsidijų elektromobiliams, artimiausiomis savaitėmis nustatys muitus, skirtus Kinijos elektromobiliams, o tai greičiausiai pakenks nedideliam, bet vis didėjančiam jų importui į Europą.
Kinija užsiminė, kad, toliau didėjant prekybinei įtampai, imsis atsakomųjų veiksmų ir nustatys 25 proc. tarifus.
„Dataforce“ duomenimis, tokių Kinijos prekės ženklų, kaip MG ir BYD, pagaminti elektromobiliai sudarė kiek mažiau nei 9 proc. praėjusiais metais Europoje parduotų akumuliatorinių elektrinių transporto priemonių.
Iki 2027 m. šis skaičius padidės iki maždaug penktadalio, kovo mėn. teigė lobistų grupė „Transportas ir aplinka“.
BYD tapo dominuojančiu žaidėju elektromobilių pramonėje, o 2022 m. pradžioje sustabdė tik vidaus degimo variklius turinčių automobilių gamybą.
Praėjusiais metais Šendžene įsikūrusi automobilių gamybos milžinė pagamino ir pardavė 3 mln. elektrinių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių transporto priemonių ir pateko į pasaulinių automobilių gamintojų dešimtuką pagal pardavimus.
Penktadienį sakydamas kalbą Wangas paragino pramonę skatinti didesnę konkurenciją, jei norima sėkmingai pereiti prie elektrinių transporto priemonių.
Pastaraisiais mėnesiais BYD pradėjo naują kainų karą Kinijoje, sumažindama visų savo elektromobilių ir hibridinių iš tinklo įkraunamų transporto priemonių kainas.
Įmonė taikosi į tradicinius automobilių gamintojus, tokius kaip „Toyota“ ir „Volkswagen Group”, o jos šūkis yra „elektra pigesnė už naftą“.
Wangas pridūrė, kad elektra varomos ir iš tinklo įkraunamos hibridinės transporto priemonės sparčiai vejasi įprastinius variklius. „Tai yra vyraujanti ir nesustabdoma tendencija“, – sakė jis.