21 proc. pasaulio automobilių naudotojų teigia, kad niekada nekeis savo automobilio į baterijomis varomą transporto priemonę, tačiau vidaus degimo automobilių vairuotojai dažniau nei pastarųjų savininkai žvalgosi į elektra varomus automobilius. Ką dar atskleidžia „McKinsey“ konsultacinės bendrovės tyrimas, apimantis 15 pasaulio šalių?
„McKinsey“ apklausą atlieka kas dvejus metus. Ji apima šalis, kuriose parduodama 80 proc. visų pasaulyje parduodamų elektromobilių. Šių metų apklausoje dalyvavo 30 000 respondentų.
Vartotojai nepatenkinti elektromobiliais?
Svarbiausia šiandienos naujiena yra ta, kad pasaulyje net 3 iš 10 dabartinių elektromobilių savininkų daugiau jų nesirinks. Dar blogesnė padėtis yra JAV, kur 46% elektromobilių naudotojų teigė, kad kitą kartą pirks iškastiniais degalais varomą automobilį.
Įdomu tai, kad pagrindine pakeitimo priežastimi jie nurodė ne su aprėptimi susijusias kliūtis, o prastą apmokestinimo už įkrovimą viešose vietose struktūrą. Be to, jie pabrėžė dideles išlaidas ir sunkumus, susijusius su kelionėmis dideliais atstumais.
„Tikrai nesitikėjau tokių atsakymų. Maniau, kad elektromobilių savininkai nebenorės keisti savo automobilių“, – interviu „Automotive News“ prisipažino „McKinsey“ Ateities mobilumo skyriaus vadovas Phillipas Kampshoffas.
21% žmonių teigia, kad niekada nepirks elektromobilio
„McKinsey“ tyrimas rodo, kad, palyginti su prieš dvejus metus atlikta apklausa, nors ir nežymiai (1 proc.), bet padaugėjo respondentų, kurie teigia norintys išbandyti akumuliatorinius automobilius. Tokį scenarijų numato 38% vidaus degimo varikliais varomų automobilių savininkų. Jie teigia, kad ateityje jų automobilis bus įkraunamas hibridas arba elektromobilis.
Priešingai, 1 iš 5 respondentų visame pasaulyje (tiksliau, 21 proc.) mano, kad niekada nepersės į elektromobilį. Trečdalis jų kaip priežastį nurodo įkrovimo problemas.
„McKinsey“ atstovai savo tyrimo komentare teigia, kad gamintojai turi investuoti į akumuliatorių ir įkrovimo technologijų sprendimus. Taip yra todėl, kad artimiausiais metais didės neapibrėžtumas dėl įkrovimo infrastruktūros. O tai yra gana akivaizdi pasekmė to, kad elektromobilių procentinė dalis tiesiog augs.
„McKinsey“ apklausoje tik 9% respondentų nurodė, kad dabartinė infrastruktūros plėtra atitinka jų poreikius. Jie tikisi, kad elektromobilių nuotolis vienu įkrovimu padidės nuo 432 km (prieš 2 metus) iki 466 km.