Pirmasis „Ferrari“ elektromobilis kainuos mažiausiai 500 000 eurų, „Reuters“ sakė su šiuo klausimu susipažinęs šaltinis, nes prabangių automobilių gamintojas ruošiasi atidaryti gamyklą, kurioje bus gaminamas šis modelis, ir gali padidinti grupės gamybą iki trečdalio.
Itališka markė, garsėjanti savo riaumojančiais benzininiais varikliais, pranešė, kad kitų metų pabaigoje pristatys elektromobilį, o planuojama kaina rodo jos įsitikinimą, kad itin turtingi vairuotojai yra pasiruošę jį įsigyti, nors masinės rinkos konkurentai mažina elektromobilių (EV) kainas, mažėjant paklausai.
Kaina, į kurią neįskaičiuotos funkcijos ir asmeninės detalės, kurios paprastai prideda 15-20 proc., gerokai viršija vidutinę „Ferrari“ pardavimo kainą, kuri pirmąjį šių metų ketvirtį siekė apie 350 000 eurų, įskaitant priedus, ir daugelio konkuruojančių prabangių elektromobilių kainą.
Mažiau išskirtiniame segmente „Porsche“ parduodamas elektrinis „Taycan“ kainuoja nuo maždaug 100 000 eurų.
„Ferrari“ neatsakė į prašymą pakomentuoti savo pirmojo elektromobilio kainą arba naująją gamyklą, kuri penktadienį bus atidaryta jos gimtajame Maranello mieste šiaurės Italijoje.
Gamykla – arba elektroninė gamykla – yra drąsus žingsnis bendrovei, kuri pernai pristatė mažiau nei 14 000 automobilių, nes ilgainiui jos gamybos pajėgumus bus galima padidinti iki maždaug 20 000, sakė šaltinis, kalbėjęs su anonimiškumo sąlyga.
Išskirtinumas lemia prekės ženklo prestižą ir aukštą kainą, todėl bet koks produkcijos didinimas susijęs su rizika.
Tačiau „Ferrari“ parodė, kad 2022 m. pristatytas visureigis „Purosangue“ gali būti sėkmingas ne tik gaminant tradicinius dviviečius sportinius automobilius ir didžiuosius kelioninius automobilius.
„Ferrari paklausa vis didėja, ir jie gali patenkinti dalį jos, nesumažindami išskirtinumo“, – sakė Fabio Caldato, „Ferrari“ akcijų turinčios bendrovės „AcomeA SGR“ portfelio valdytojas.
Kai kurių modelių laukiančiųjų sąrašai gali siekti dvejus metus.
„Tai netrumpėja. Būti laukiančiųjų sąraše savaime yra statuso simbolis“, – sakė Caldato, atkreipdamas dėmesį į tai, kad daugėja potencialių turtingų klientų besivystančiose rinkose, pavyzdžiui, Indijoje ir Artimuosiuose Rytuose.
Antrasis EV modelis
Naujojoje Maranelos gamykloje „Ferrari“ turės papildomą transporto priemonių surinkimo liniją, kurioje bus gaminami benzininiai ir hibridiniai automobiliai, taip pat naujasis elektrinis automobilis ir hibridinių bei elektrinių automobilių komponentai.
Šaltinis teigė, kad ji pradės veikti per tris-keturis mėnesius.
Šaltinis teigė, kad taip pat kuriamas antrasis elektromobilio modelis, tačiau pridūrė, kad šis procesas yra ankstyvoje stadijoje ir kad bendrovė galbūt nenorės didinti bendros gamybos iki 20 000 automobilių per metus, bent jau artimiausiu metu.
Generalinis direktorius Benedetto Vigna „Ferrari“ akcininkams balandį sakė, kad „moderni gamykla užtikrins mums lankstumą ir techninius pajėgumus, viršijančius mūsų poreikius ateinančiais metais“.
Bet koks gamybos apimties padidėjimas būtų susijęs su modelių skaičiaus padidėjimu, nes „Ferrari“ laikysis savo politikos išlaikyti bet kurio modelio, kad ir koks sėkmingas jis būtų, gamybos apimtį tam tikroje ribose, teigė šaltinis.
Konkurentas „Lamborghini“ planuoja 2028 m. pradėti prekiauti pirmuoju savo elektromobilio modeliu. Jos generalinis direktorius Stephanas Winkelmannas agentūrai „Reuters“ sakė, kad svarbiau turėti tinkamą produktą, o ne būti pirmam.
„Mediobanca“ analitikas Andrea Balloni sakė, kad tikisi, jog naujojo „Ferrari“ elektromobilio kaina bus didelė, kad padėtų išsaugoti maržas, kompensuojant naujos visiškai elektrinės technologijos kūrimą ir didesnį iš išorės įsigyjamų dalių skaičių.
„Tikiuosi, kad naujasis elektrinis automobilis bus nišinis modelis, sudarysiantis šiek tiek daugiau nei 10% metinių pardavimų“, – sakė Balloni ir pridūrė, kad pagrindiniai „Ferrari“ klientai vis dar teikia pirmenybę benzininiams modeliams.