BMW teigia, kad vandenilio kuro elementai nėra aklavietė ir tiks vairuotojams, kurie važinėja didelius atstumus arba atlieka vilkimo darbus, tačiau jie nėra skirti akumuliatoriniams elektriniams automobiliams išstumti iš rinkos.
Pasak BMW, vandenilio kuro elementais varomos elektrinės transporto priemonės (FCEV) nėra skirtos pakeisti akumuliatorines-elektrines transporto priemones (BEV), o šios dvi technologijos turi egzistuoti kartu.
Keletas populiariausių pasaulyje automobilių gamintojų atmetė vandenilio kuro elementų, kaip galimą būsimųjų serijinių automobilių gamybos būdą, ir pirmenybę teikia visų tipų transporto priemonių elektrai.
Tačiau BMW mano, kad akumuliatoriniai ir vandeniliniai automobiliai gali būti parduodami greta vieni kitų – daug investuojama į abiejų technologijų plėtrą, nes jos bus patrauklios skirtingiems pirkėjams ir geriau atitiks skirtingus transporto priemonių tipus.
Šiuo metu ji nepardavinėja vandenilio kuro elementais varomų transporto priemonių visuomenei, nors atlieka šios technologijos bandymus, siekdama iki dešimtmečio pabaigos ją komercializuoti, sekdama „Toyota“ ir „Hyundai“ pavyzdžiu užsienyje.
„Mes nemanome, kad šios dvi technologijos konkuruoja tarpusavyje“, – Australijos žiniasklaidai sakė „BMW Group“ vandenilio technologijų generalinis direktorius Dr. Juergenas Guldneris.
„Iš tikrųjų manome, kad šios technologijos papildo viena kitą ir gali viena kitai padėti, nes tenkina skirtingus žmonių poreikius. Kai norite pakeisti žmonių elgseną, geriausia pasiūlyti pasirinkimo galimybes.“
Vokietijos automobilių milžinė teigia, kad akumuliatorinė elektra geriausiai tinka mažesnėms keleivinėms transporto priemonėms ir miesto transportui, kuriam nereikia nuolatos įveikti didelių atstumų ar vilkti sunkių krovinių.
Tuo tarpu vandenilio kuro elementais varomos transporto priemonės, kurias galima pripildyti per tris-keturias minutes, geriau tinka uto, furgonams ir sunkiasvoriams sunkvežimiams, taip pat lėktuvams ir laivams.
„Niekas nemano, kad benzinas ir dyzelinas konkuruoja tarpusavyje. Skirtingi žmonės turi skirtingus pageidavimus“, – „Drive“ sakė daktaras Guldneris.
„Kai kurie žmonės mėgsta baltąjį šokoladą, kiti – juodąjį. Kodėl sakoma, kad galima naudoti tik vieną arba kad reikia orientuotis tik į baltąjį šokoladą, kai kai kuriems žmonėms patinka juodojo šokolado skonis?“
„Visi norime sumažinti anglies dioksido išmetimą ir iš esmės išgelbėti savo planetą.“
Dr. Guldneris teigė, kad vandenilio kuro elementais varomos transporto priemonės tiks pirkėjams, kurie negali įkrauti elektromobilio per naktį namuose, kuriems reikia nuvažiuoti didelius atstumus per trumpą laiką arba kurie reguliariai vilkia automobilį.
Kuro elementais varomose transporto priemonėse (arba FCEV) degalai papildomi vandeniliu, o cheminės reakcijos metu gaminama elektra, kuri varo elektros variklį – vienintelis išmetamas teršalas yra vanduo.
Žadama, kad FCEV automobiliai važiuos kaip elektromobiliai, nes juos varo elektros varikliai, kuriems padeda akumuliatoriai, kaupiantys stabdymo metu susikaupusią energiją, tačiau juos galima greitai papildyti benzininiais ar dyzeliniais automobiliais ir nuvažiuoti 500-600 km realų atstumą.
BMW vadovas taip pat paminėjo, kokį poveikį pasaulio transporto priemonių parko perėjimas prie elektra varomų transporto priemonių padarys energijos tinklams, ir teigė, kad elektrinių ir vandenilinių transporto priemonių derinys yra idealus sprendimas.
Jis citavo pasaulinės konsultacinės bendrovės „McKinsey & Company“ atliktą tyrimą, kurį užsakė Europos Sąjunga ir kuris parodė, kad iki 2050 m. reikės investuoti 1,56 mlrd. eurų, kad kiekviena Europos keliuose važinėjanti transporto priemonė būtų varoma elektra.
Tačiau jei 15 proc. lengvųjų ir 41 proc. sunkiųjų transporto priemonių parko būtų varomos vandenilio kuro elementais, infrastruktūros kūrimo sąnaudos nepadidėtų, o sumažėtų 21 proc., teigiama tyrime.
„Dvi infrastruktūros yra pigesnės nei viena, nes elektros įkrovimo infrastruktūra kuo toliau, tuo labiau brangsta, nes reikia atnaujinti tinklą“, – sakė jis.
Dr. Guldneris teigė, kad vandenilio kuro elementų technologija ne tik gali būti naudojama didesnėms, dideliu atstumu važiuojančioms transporto priemonėms, bet ir yra atsarginis variantas tuo atveju, jei akumuliatorių technologija tobulėtų ne taip greitai, kaip planuojama.
„Manome, kad turėti antrą technologinį variantą yra geras dalykas, jei akumuliatorių technologijos vystymasis nevyktų taip, kaip mes visi norime“, – sakė jis.
„Dėl to yra per daug neaiškumų. Pradedant žaliavomis, įkrovimo trukme, įkrovimo įrenginiais, kurie vėliau turi palaikyti greitąjį įkrovimą.“
Jis sakė: „Be to, akumuliatorių kaina. Žinoma, mes, kaip ir BMW, dirbame su akumuliatorių technologijomis… bet kadangi labai sunku numatyti, ar visi šie dalykai susiklostys, manome, kad turėti antrą technologiją yra geras dalykas.“
Tačiau vadovas pripažino, kad infrastruktūra yra kliūtis, trukdanti plačiau diegti vandenilio kuro elementais varomas transporto priemones.
„Tai infrastruktūra, tačiau per pastaruosius penkerius metus sužinojome, kad negalima tikėtis, jog infrastruktūra bus pastatyta, o paskui nenaudojama. Tai neturi prasmės.“
„Todėl manau, kad viskas vyks taip, kad vietos ekosistemos vystysis organiškai, t. y. bus infrastruktūra ir naudotojai, nesvarbu, ar tai būtų uždaro tipo automobilių parkai, ar komerciniai automobilių parkai, o tada prie besiplečiančios infrastruktūros prisijungs privačių naudotojų automobiliai.
„Visada bus ankstyvųjų vartotojų, žmonių, kurie domisi technologija, jie bus pirmieji. Jie gali būti pasirengę važiuoti šiek tiek toliau iki degalinės. O tada viskas eina toliau.“
„Tačiau manome, kad šis lūžio taškas ateis per artimiausius penkerius ar šešerius metus. Ir tai nebus lūžio taškas ta prasme, kad „šiandien blogai, o rytoj gerai“. Tai lėtas procesas.“
Pasak jo, vyriausybės taip pat gali imtis „mažų priemonių“, kad paremtų vandenilio transporto priemonių diegimą, pavyzdžiui, nemokamas automobilių stovėjimo aikšteles ar rinkliavas vandenilinėms transporto priemonėms, arba supaprastinti naujų vandenilio degalinių patvirtinimo procesą.
BMW vadovas atvyko į Australiją, kad vietoje apžiūrėtų „iX5 Hydrogen“ – kuro elementais varomą prototipą, kurį Vokietijos automobilių milžinė bando siekdama išbandyti ir plėtoti vandenilio technologiją.
Jį varo 125 kW galios kuro elementas, kuriuo dalijamasi su „Toyota“ (tai yra automobilių milžinių partnerystės dalis), ir papildoma 170 kW galios „Power boost“ akumuliatorių baterija, užtikrinanti 500-600 km nuvažiuojamą atstumą ir deklaruojamą našumą, panašų į „Hot Hatch“.
Australijoje vandenilio kuro elementais varomi automobiliai viešai neparduodami, nors „Hyundai Nexo“ ir „Toyota Mirai“ parduodami atrinktoms verslo įmonėms kaip bandymo dalis.
Dr. Guldneris sakė, kad BMW dar nenusprendė, ar pradės gaminti vandenilio kuro elementų technologiją, tačiau jei tai padarys, pirmieji modeliai salonuose galėtų pasirodyti antroje dešimtmečio pusėje.
„Inžineriniu požiūriu mes ruošiamės tai padaryti dar šiame dešimtmetyje, o galimas diegimas būtų 2030-aisiais“, – sakė jis.