Mirksinti geltona arba raudona kontrolinė lemputė prietaisų skydelyje ne visada kelia paniką. Tačiau verta atidžiau pažvelgti į kai kuriuos signalus, kurių ilgalaikis neįvertinimas gali turėti skaudžių pasekmių. Dėl DPF kontrolinės lemputės taip pat reikėtų skubiai pasitarti su mechaniku.
Daugelyje dyzelinių automobilių modelių prietaisų skydelyje yra DPF indikatoriaus lemputė. Jei važiuojant mums ji užsidega geltonai, nereikia panikuoti. Tačiau verta apie šią problemą sužinoti daugiau, nes kiekvienas simbolis prietaisų skydelyje turi savo paskirtį, aktualią automobilio vairuotojo požiūriu.
Ką rodo užsidegusi DPF indikatoriaus lemputė? Šio signalo nereikėtų nuvertinti
Vienas iš pagrindinių šiuolaikinių automobilių išmetamųjų dujų papildomo apdorojimo sistemų komponentų yra dyzelino kietųjų dalelių filtras. Jo pavadinimas – dyzelino kietųjų dalelių filtras, labiau žinomas kaip DPF valdiklis, kurį galima rasti prietaisų skydelyje. Šio filtro paskirtis – sulaikyti suodžius ir kitas kietąsias daleles, kurios susidaro deginant dyzeliną. Deja, kai užsidega mūsų kontrolinė lemputė, tai ženklas, kad šį komponentą reikia skubiai pakeisti.
Kai suodžių ir pelenų sankaupos pradeda kelti problemų (sumažėja filtro našumas), reikia sudeginti DPF filtrą. Paprasčiau tariant, tuomet reikia atsikratyti priemaišų iš jo vidaus. Galima pasikliauti savaiminio sudegimo procesu, pavyzdžiui, ilgai važiuojant greitkeliu ar automagistrale ir kelias minutes išlaikant pastovų greitį (80-120 km/val.). Tačiau jei lemputė neužgęsta, tai gali reikšti šiek tiek didesnę problemą, kurios nereikėtų nuvertinti.
Ką daryti, kai užsidega DPF lemputė?
Tinkamai reaguoti tokioje situacijoje labai svarbu, kad būtų išsaugotas vairavimo komfortas ir automobilio techninė būklė. Pirmasis žingsnis gali būti kreipimasis į mechaniką arba specializuotą automobilių servisą, kad būtų diagnozuotos priežastys. Daugeliu atvejų užsikimšusį filtrą būtina išvalyti arba regeneruoti. Jei problema sudėtingesnė, verta pagalvoti apie filtro pakeitimą.
Taip pat verta prisiminti, kad svarbu patikrinti, ar problema nekilo dėl netinkamo transporto priemonės naudojimo, pvz., važiuojant per trumpus atstumus. Filtro būklei įtakos gali turėti ir degalų tiekimo netolygumai, prasta alyvos kokybė ar jos degradacija. Įdomu tai, kad degalų tiekimo netolygumai taip pat gali turėti įtakos valymo efektyvumui. Greitas problemos patikrinimas taip pat gali mus išgelbėti nuo didelių išlaidų. Visiškas kietųjų dalelių filtro pakeitimas nėra pigus, tačiau viskas priklauso nuo konkretaus automobilio modelio. Kita vertus, profesionalus valymas yra daug mažesnės išlaidos – nuo 50 iki 150 eurų.