Kietųjų elektrolitų akumuliatoriai taps elektromobilių ateitimi. Ši technologija, žadanti pašalinti beveik visus elektromobilių trūkumus, iš pradžių turėjo būti išskirtinė. Tuo tarpu „Volkswagen“ parodė, kad turi kitų planų. Masinė gamyba.
Elektromobiliai yra itin patogūs ir tylūs, o linijinis greitėjimas daugeliui atrodo malonesnis nei klasikinio vidaus degimo varikliu varomo automobilio greičio didinimas perjungiant pavaras. Deja, elektromobiliai turi ir didelių trūkumų. Juose naudojami akumuliatoriai nepasižymi įspūdingomis eksploatacinėmis savybėmis. Štai kodėl yra taip mažai automobilių, kurie gali pasiūlyti realų 500 km ar didesnį nuvažiuojamą atstumą. Priešingai, tie, kurie tai žada, turi galingas ir sunkias traukos baterijas. Šią problemą galima išspręsti pasitelkus naujas technologijas.
Tikimasi, kad baterijos su kietuoju elektrolitu turės daug didesnį energijos kaupimo tankį. Tai reiškia, kad naujos kartos akumuliatorius, kurio matmenys ir svoris atitinka šiandien naudojamų akumuliatorių matmenis ir svorį, užtikrins daug ilgesnį nuvažiuojamą atstumą. Kita vertus, bus galima sukurti miesto automobilius su vidutiniu nuvažiuojamu atstumu ir daug lengvesniu traukos akumuliatoriumi. Tai leis pasiekti mažesnes energijos sąnaudas. Be to, tikimasi, kad akumuliatoriai bus greičiau įkraunami. Daug žadančios? Deja, yra vienas kabliukas.
„Toyota“, viena iš bendrovių, intensyviai dirbančių prie naujos technologijos, 2023 m. pabaigoje paskelbė, kad masinė šios markės elektromobilių su kietakūniais akumuliatoriais gamyba prasidės 2030 m. Tačiau iš pradžių tai bus apie 10 000 automobilių per metus. „Volkswagen“ taip pat kuria naujo tipo bateriją. Tačiau vokiečiai siekia daug didesnės gamybos apimties.
Pagal JAV pradedančiosios įmonės „QuantumScape“ ir „Volkswagen“ priklausančios bendrovės „PowerCo“ susitarimą Vokietija ateityje galės pradėti gaminti JAV technologija pagrįstas baterijas. Susitarime numatyta, kad „PowerCo“ per metus pagamins 40 GWh su galimybe padidinti gamybą iki 80 GWh. Tai leistų per metus pagaminti beveik milijoną automobilių su kietojo elektrolito akumuliatoriais.
Skamba daug žadančiai. Tačiau, kaip rašo „Automotive News Europe“, susitarime nenurodytos jokios numatomos gamybos pradžios datos. Vis dėlto, jei „Volkswagen“, kai tik bus pasirengusi, galės užtvindyti rinką naujojo tipo automobiliais, tai galėtų būti lūžis vokiečiams.