Nuo šių metų liepos 7 d. kiekviename naujame automobilyje privalomai montuojama pagalbinė eismo juostos palaikymo sistema. Tačiau Vokietijos ADAC teigia, kad užuot padėjusi vairuotojui, ši sistema kartais gali sukelti pavojingų situacijų.
Šių metų liepos 7 d. įsigaliojo Bendrasis transporto priemonių saugos reglamentas (sutrumpintai – GSR). Jame nustatyti Europos Sąjungoje patvirtintų ir parduodamų automobilių įrangos reikalavimai.
Remiantis politikos formuotojų prielaidomis, tikimasi, kad iki 2038 m. įdiegus privalomas pagalbines vairuotojų sistemas pagal GSR gerokai sumažės eismo įvykiuose žuvusių ir sunkiai sužeistų žmonių skaičius. Tikimasi, kad pirmųjų sumažės 25 000, o antrųjų – 140 000 (per metus).
Eismo juostos asistentai nėra tobuli
Įgyvendinant GSR, kiekviename Europos Sąjungoje siūlomame naujame automobilyje, be kita ko, turi būti įrengtas išmanusis greičio asistentas, įspėjimas apie vairuotojo mieguistumą ir koncentracijos praradimą, objektų aptikimas važiuojant atbuline eiga arba eismo juostos išlaikymas.
Šią naujausią sistemą kritikavo Vokietijos ADAC. Viena vertus, ji „pritaria privalomam įdiegimui ir įžvelgia šioje technologijoje didžiulį potencialą užkirsti kelią nelaimingiems atsitikimams ir išgelbėti gyvybes“. Tačiau, kita vertus, „įvairūs įspėjimo apie nukrypimą nuo eismo juostos sistemų bandymai atskleidžia ir šios sistemos trūkumus“. – rašoma jos interneto svetainėje.
Kas konkrečiai gresia? Šiandieninės eismo juostos išlaikymo sistemos nėra tobulos. Ne visos jos atpažįsta važiuojamosios dalies kraštus arba nukreipia automobilį eismo juostos viduriu. Jos taip pat ne visada „mato“ ant važiuojamosios dalies nubrėžtas linijas arba įsikiša per stipriai.
„Kartais gali atsitikti taip, kad automobilis vos neatsitrenkia į priešpriešiais atvažiuojančią transporto priemonę. Taip atsitinka dėl santykinai didelės vairavimo jėgos“, – rašoma ADAC informacijoje.
Pagal taisykles vairavimo jėga gali būti iki 50 niutonmetrų. Tai atitinka 5 kg svorį. Kita vertus, Euro NCAP duomenimis, didžiausia vairą veikianti jėga turėtų priklausyti nuo konkrečios situacijos.
Reikalingas optimizavimas
Dėl netobulų eismo juostos laikymosi pagalbinių sistemų veikimo ADAC ragina gamintojus optimizuoti savo sistemas. Jos turėtų veikti taip, kad vairuotojui keltų pasitikėjimą, o ne nusivylimą.
Šios Vokietijos organizacijos teigimu, būtina peržiūrėti šiuo metu naudojamus pagalbininkus ir, jei reikia, atnaujinti programinę įrangą. „Tik sudėtingos ir gerai suderintos sistemos užtikrina vairuotojų pritarimą“, – praneša ADAC.
Jis taip pat atkreipia dėmesį į tai, kad pagalbinę eismo juostos palaikymo sistemą galima bet kada išjungti. Šia galimybe ypač reikėtų naudotis, jei asistentai ne padeda, o trukdo vairuoti.