Grupė „Toyota Mirai“ nuomininkų ir savininkų, akivaizdžiai nusivylusių vandenilinių automobilių naudojimo realybe, pateikė grupinį ieškinį prieš automobilių gamintoją. Ieškinys nukreiptas prieš „Toyota“ rinkodarą, kaltinant ją klaidinant vartotojus dėl kasdienio FCEV naudojimo galimybių.
Ieškovai nurodo daugybę nusivylimų, įskaitant veikiančių degalų papildymo stotelių trūkumą, vandenilio degalų stygių ir sparčiai augančią jų kainą, taip pat nuviliančią „Mirai“ ridą, kuri gerokai atsilieka nuo reklamuojamų duomenų. Jie teigia, kad dėl šių problemų automobilis praktiškai „netinkamas“ kasdieniam važinėjimui.
Ieškinyje teigiama, kad „Toyota“ ir jos pardavėjai būsimiems pirkėjams teigė, kad „vandenilio degalų galima įsigyti ir kad „Mirai“ degalų papildymas yra sklandus“, ir pridūrė, kad tai bus „panašu į degalų papildymą benzinu“.
Tačiau tikrovė rodo kitokį vaizdą. „Mirai“ savininkai ir nuomininkai praneša, kad dažnai susiduria su sunkumais ieškodami suderinamų degalinių, todėl dažnai tenka ilgai važiuoti. Net ir pasiekus degalinę, sėkmė negarantuojama, nes dėl sugedusios įrangos ar nesuderinamų degalų kortelių gali tekti užstrigti. Jie teigia, kad dėl negalėjimo papildyti degalų atsargų „Mirai“ gali tapti neeksploatuojamas, todėl tenka naudoti vilkiką ir alternatyvų transportą.
„Mirai“ naudotojai teigia, kad vandenilio degalų gali trūkti „kelias dienas“, o degalų papildymas vidutiniškai trunka „daug valandų“. Pranešama, kad šios ilgos prastovos atsiranda dėl to, kad vandenilio siurbliai užšąla ir užsiblokuoja transporto priemonėje. Nusivylę „Mirai“ savininkai tada turi laukti daugiau nei 30 minučių, kol siurblio antgalis įšyla tiek, kad būtų galima saugiai atjungti.
Tarsi to būtų negana, 575 km ir 647 km „Toyota Mirai Limited“ ir „XLE“ modifikacijų nuvažiuojamas atstumas laikomas nerealiu. Vairuotojai teigia, kad nuolat 160 km atsilieka nuo oficialių „Toyota“ duomenų, o tai gerokai apriboja jų laisvę keliauti tarp degalų papildymų.
Ieškinyje taip pat pabrėžiama, kad per pastaruosius kelerius metus vandenilio kuro kaina padidėjo 200 proc. – nuo 13 USD/kg 2022 m. iki maždaug 36 USD/kg 2024 m. Šis šuolis reiškia, kad „Toyota“ 15 000 JAV dolerių vertės degalų kortelė, teikiama kaip skatinamoji priemonė pirkimo metu, netarnaus „mažiausiai penkerius metus“, kaip buvo skelbiama iš pradžių.
Galiausiai japoniško FCEV savininkai teigia, kad visos minėtos problemos smarkiai paveikė „Toyota Mirai“ perpardavimo vertę, kuri, kaip pranešama, po penkerių naudojimo metų išlaiko tik 19,4 proc. savo vertės. Todėl ieškovai ir grupės nariai reikalauja iš „Toyota“ atlyginti žalą, kaltindami bendrovę neteisėtais veiksmais.
Pirmosios kartos „Toyota Mirai“ debiutavo 2015 m., o 2020 m. pasirodė dabartinis antrosios kartos modelis. Abu šie modeliai parduodami ir nuomojami tik Kalifornijoje, visų pirma dėl to, kad kitose JAV vietose trūksta vandenilio degalinių. Šių metų pradžioje „Shell“ paskelbė, kad dėl tiekimo problemų Kalifornijoje uždaromos septynios iš 55 vandenilio degalinių, o tai dar labiau apsunkina FCEV savininkų gyvenimą.