• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Ketvirtadienis, 3 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Atsarginis ratas. Patogus pakaitalas ar praeities reliktas?

pagal Andžej Biaigo
2024.09.12, 11:00
Naujienos
A A
0
atsarginis-ratas-tablete
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Šiuo metu atsarginis ratas yra beveik išimtinai tik naudotuose automobiliuose. Tradicinį „atsarginį“ arba „papildomą“ ratą keičia įvairūs remonto rinkiniai. Tačiau verta prisiminti kelis svarbius dalykus, susijusius su atsarginio rato veikimu.

Ilgus dešimtmečius automobilio bagažinėje buvo laikomas tikras „atsarginis“ ratas – viso dydžio ratlankis, kurį bet kada buvo galima pakeisti jau naudojamu automobilyje. Tai buvo patogu, nes ant tų pačių matmenų ratlankio buvo montuojamos to paties profilio, dydžio ir, svarbiausia, modelio padangos, kokios naudojamos kasdien. Tačiau viskas pasikeitė dešimtajame dešimtmetyje.

Taupome svorį

Kai automobiliai tapo sunkesni ir, siekiant sumažinti degalų sąnaudas, pradėta mažinti atskirų transporto priemonės dalių svorį, iš karto iškilo atsarginio rato problema. Buvo dar vienas automobilių gamintojams svarbus elementas, kuris gerokai sumažino jų sąnaudas. Dabar jie galėjo naudoti tik vieno tipo ratlankius su tuo pačiu ratlankiu, tipu ir padangų dydžiu visiems gaminamiems automobiliams. Tai labai supaprastino logistiką ir sumažino galutines išlaidas.

atsarginis ratas automobilio ratu keitimas rato keitimas

Klientas šio pokyčio beveik nepastebėjo. Beveik, nes dabar jie turėjo atsižvelgti į tam tikrus apribojimus. Taip, jie turėjo atsarginį ratą, kurį galėjo pakeisti sugedus, tačiau nebegalėjo važiuoti taip, kaip anksčiau.

Atsarginis ratas, kas tai yra?

Kai turėjome pilno dydžio atsarginį ratą, po galimo padangos gedimo jį pakeisdavome ir galėdavome važiuoti pagal tuos pačius parametrus kaip ir kitais ratais (didžiausia leistina apkrova, didžiausias greitis ir t. t.). Apribojimas buvo protektoriaus nusidėvėjimas, todėl buvo rekomenduojama retkarčiais keisti padangas, į šį keitimą įtraukiant ir atsarginę padangą.

Tačiau kai atsirado atsarginis ratas, atsirado ir tam tikrų apribojimų.

Greitis!

Pirmiausia – greitis. Remiantis ant kiekvieno įvažiavimo rato pateikta informacija, didžiausias greitis, kuriuo gali važiuoti „atsarginiu ratu“ važiuojanti transporto priemonė, yra ne didesnis kaip 80 km/val. Tai, žinoma, yra riba geriausiomis važiavimo sąlygomis (sausa danga, aukštesnė nei 7 laipsnių oro temperatūra). Užtenka lietaus, kad protingas greitis, kuriuo galime važiuoti, smarkiai sumažėtų.

Taip yra todėl, kad įvažiuojamoji padanga yra siaura ir dažnai (bet ne visada) turi žemesnį profilį. Tai, kad ši padanga yra siaura ir kad jos protektoriaus raštas greičiausiai nebuvo suprojektuotas taip, kad būtų maksimaliai našus, reiškia, kad lyjant lietui ji praleis kur kas mažiau vandens nei kitos padangos. Todėl esant nepalankioms sąlygoms turėtume nepamiršti atitinkamai koreguoti važiavimo greitį.

Skaitykite  Kodėl kai kurių vairuotojų automobiliai visada blizga?

Slėgis, koks slėgis?

Kaip ir su pilno dydžio ratais, su „atsarginiu ratu“ yra ta pati problema. Trūksta reguliarių patikrinimų ir oro slėgio patikrų. Dažniausiai apie šiuos trūkumus sužinome, kai norime panaudoti atsarginį ratą.

Todėl prieš ilgesnę kelionę (o geriausia reguliariai) visada turėtume patikrinti padangų slėgį. Daugelis žmonių taip pat nežino, koks turėtų būti tinkamas slėgis važiuojančiojoje transporto priemonėje. Skaitykite daugiau: „Teisingas padangų slėgis. Per mažo ir per didelio padangų slėgio pasekmės“.

Žinoma, naudotų automobilių, kurie yra senesni nei 7-8 metų, padangas turėtume pakeisti naujomis, nepriklausomai nuo to, ar anksčiau jas naudojome, ar ne.

Žymos: atsarginis ratas
Dalintis84DalintisSiųstiDalintis15

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.