Du pagrindiniai masinio elektrifikavimo veiksniai yra akumuliatorių energijos tankis (susijęs su nuotoliu) ir akumuliatorių sąnaudos (susijusios su įperkamumu), ir abu šie veiksniai per pastaruosius 15 metų labai pagerėjo.
Energetikos departamento (DOE) Transporto priemonių technologijų biuro duomenimis, naudojant 2023 m. pastovius dolerius, atspindinčius perkamąją galią (koreguojant pagal infliaciją), vidutinė lengvojo elektromobilio ličio jonų akumuliatoriaus pakuotės kaina nuo 2008 m. iki 2023 m. sumažėjo 90%.
Ataskaitoje teigiama, kad 2023 m. naudingosios elektromobilių baterijos kilovatvalandės kaina yra apie 139 JAV dolerių, o naudojant 2023 m. pastoviuosius dolerius, 2008 m. ji siekė 1415 JAV dolerių už kWh. Įvertis apskaičiuotas gaminant ne mažiau kaip 100 000 akumuliatorių paketų per metus.
Pažanga labai didelė ir gerokai aplenkė infliaciją (dabartiniai doleriai diagramoje), nors per pirmuosius kelerius metus ji buvo sparčiausia.
Apskaičiuotos elektromobilių ličio jonų akumuliatorių sąnaudos, 2008-2023 m.
Teigiama, kad akumuliatorių sąnaudas pavyko sumažinti trimis pagrindiniais aspektais: patobulinus akumuliatorių technologijas ir chemines medžiagas, patobulinus gamybą ir tiesiog padidinus gamybos apimtį.
Galime apskaičiuoti, kad esant 139 USD/kWh naudingosios akumuliatoriaus talpos, visiškai nauja 100 kWh baterija turėtų kainuoti 13 900 USD. Populiaresnis 80 kWh paketas kainuotų 11 120 JAV dolerių.
Atsižvelgiant į 35 000-40 000 JAV dolerių automobilio kainą, tai vis dar didelė kainos dalis, tačiau taip pat prisiminkime, kad prieš daugiau nei 10 metų panašioje kategorijoje gautume tik 24-30 kWh akumuliatorių turintį ir kelis kartus trumpesnį nuvažiuojamą atstumą turintį elektromobilį.
Kyla klausimas, ar artimiausiais metais akumuliatorių kaina ir toliau smarkiai mažės. Vis dar svarstomos naujos technologijos, ir jų mastas gali padidėti. Ilgalaikėje perspektyvoje, siekiant sumažinti medžiagų sąnaudas, turėtų atsirasti perdirbimas.