Atostogų kelionėse tikrinama automobilio techninė būklė. Vienas iš dažniausiai pasitaikančių gedimų, kurie gali išryškėti kelyje, ypač esant apkrovai, yra galios trūkumas važiuojant didesniu greičiu. Specialistai nurodo vieną iš galimų priežasčių ir siūlo problemos sprendimo būdus.
Aptariamas simptomas yra labai būdingas ir pasireiškia tiek dyzeliniams, tiek benzininiams automobiliams. Važiuojant tuščiąja eiga ir švelniai važiuojant, atrodo, kad viskas veikia puikiai. Problema, pasireiškianti galios trūkumu, pertraukiamu užstrigimu arba ribotomis galimybėmis „įsibėgėti“, atsiranda esant apkrovai – greitėjant, važiuojant į kalną, aplenkiant arba velkant priekabą.
Atleidus dujų slėgį, variklis vėl veikia įprastai. Viena iš galimų priežasčių gali būti susidėvėjęs (užsikimšęs) degalų filtras. Filtre susikaupus per daug nešvarumų (kartais filtras nekeičiamas net kelerius metus), gali užsikimšti degalų srautas. Kai variklio sūkių dažnis nedidelis arba esant nedidelei apkrovai, degalų poreikis nedidelis ir tokio riboto pralaidumo gali pakakti. Padidėjus variklio sūkių dažniui, degalai pradeda „baigtis“, variklis praranda galią ir pradeda veikti netolygiai.
Pirmiausia pakeiskite filtrą
Problemą galima išspręsti pakeitus degalų filtrą nauju. Nuo filtro keitimo reikėtų pradėti ir tuo atveju, jei priežastį sunku diagnozuoti ir gedimą reikia rasti pašalinant atskiras silpnąsias vietas. Degalų filtro pakeitimas yra vienas pigiausių variantų, todėl tai turėtų būti pirmasis remonto žingsnis. Kartu reikėtų atlikti degalų sistemos jungčių sandarumo patikrą – patikrinti kakliukų, jungčių tvirtinimą ir pan.
Jei nepakeisime
Jei ši būklė tęsiasi ilgesnį laiką, galiausiai gali… perdegti degalų siurblys ir dėl to automobilis gali būti visam laikui sustabdytas. Degalų siurblio keitimas yra daug kartų brangesnis nei degalų filtro keitimas, todėl šios operacijos nereikėtų atidėlioti. Taip pat turėtume prisiminti, kad, priešingai nei atrodo, degalai yra užteršti, todėl geriau sutrumpinti filtro keitimo intervalą nei jį pailginti.
Degalų filtro keitimas, kaip ir kitų filtrų keitimas, turėtų būti įtrauktas į periodinės techninės priežiūros grafiką. Jei taip nėra, reikėtų tiesiog nepamiršti pakeisti šį svarbų filtrą bent kartą per metus. Tokia profilaktika leidžia išvengti eksploatacinių problemų, kurios gali atsirasti mažiausiai tikėtinu metu, pavyzdžiui, per atostogas.