„Volkswagen“ vadovybė savo būstinėje surengtame posėdyje susidūrė su įtempta ir išsigandusia darbo jėga, nes ji siūlo skausmingai mažinti išlaidas, įskaitant gamyklų uždarymą Vokietijoje, kad pasiektų ambicingą savo vardinio prekės ženklo pelno tikslą.
Automobilių gamintojo būstinėje Volfsburge vyksiančiame susitikime kalbės vyriausiasis finansų direktorius Arno Antlitzas ir VW prekės ženklo vadovas Thomas Schaeferis, kurie išsamiai pristatys automobilių gamintojo planus.
Darbuotojų išrinkta darbo tarybos vadovė Daniela Cavallo rugpjūčio 2 d. žurnalistams pareiškė, kad „griežtai priešinsis“ išlaidų mažinimui.
Cavallo įspėjo, kad rugpjūčio 4 d. vyksiančiame susitikime, kuris, kaip tikimasi, truks kelias valandas, emocijos bus didelės, o vadovybei bus „labai nepatogu“.
„VW“ teigė svarstanti galimybę imtis precedento neturinčio žingsnio – uždaryti gamyklas Vokietijoje ir šešiose gamyklose nutraukti dešimtmečius galiojusią darbo vietų garantiją, kad dar labiau sumažintų 10 mlrd. eurų (11,04 mlrd. JAV dolerių) kaštus.
Iki 2026 m. automobilių gamintoja planuoja pasiekti 6,5 proc. VW prekės ženklo pelno maržą, palyginti su 2,3 proc. per pirmuosius šešis šių metų mėnesius.
Pasak „VW“ gamyklos Cvikau gamykloje veikiančios profesinės sąjungos „IG Metall“ atstovo Thomaso Knabelio, profsąjungos ir „VW“ vadovybės Vokietijoje derybas dėl darbo užmokesčio padidinimo planuojama pradėti spalio mėnesį, tačiau profsąjungos atstovai nori jas atidėti ir surengti plataus masto diskusiją apie automobilių gamintojo galimybes.
Tačiau profsąjunga, kuri yra viena iš galingiausių Vokietijos darbuotojų grupių, turinčių vietų VW stebėtojų taryboje, negali įsivaizduoti derybų pradžios, jei bendrovė neatsisakys grasinimo uždaryti gamyklas, interviu sakė Knabelis.
„Turime susitarti dėl žaidimo taisyklių“, – sakė jis.
Nors vadovybė dėl finansinių sunkumų kaltino prastėjančią Vokietijos ekonominę aplinką ir į rinką besiveržiančius naujus Kinijos konkurentus, darbuotojų atstovai teigė, kad automobilių gamintojo gamybos strategija yra neefektyvi, o sprendimus priimantys asmenys per lėtai investavo į masinei rinkai skirtų elektromobilių gamybą.
Investuotojai ir analitikai teigė, kad, kad ir kokia būtų priežastis, bendrovė turi greitai priimti sprendimus, kur mažinti sąnaudas, o tai yra sudėtinga užduotis tokio dydžio ir sudėtingumo bendrovei.
„Sunkiais laikais vadovybė ir profsąjungos sugeba susitarti“, – sakė „Jefferies“ analitikas Philippe’as Houchoisas. „Tačiau tai nebus sklandu“.