Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, rugsėjo mėn. hibridinių transporto priemonių pardavimai sudarė 32,8 proc. visų Europos Sąjungoje parduotų naujų automobilių ir pirmą kartą aplenkė benzinu varomų transporto priemonių pardavimus. Tačiau bendras automobilių pardavimas ES per metus sumažėjo 6,1 %, o tai rodo sąstingį pagrindinėse rinkose, pavyzdžiui, Vokietijoje, Prancūzijoje ir Italijoje.
Kodėl tai svarbu
Hibridinių elektrinių transporto priemonių (HEV) pardavimų augimas rodo, kad keičiasi vartotojų prioritetai. Pirkėjai vis dažniau renkasi hibridinius automobilius, kurie yra įperkamas kompromisas tarp tradicinių benzininių automobilių ir visiškai elektrinių transporto priemonių. Nepaisant pastaruoju metu sparčiai augančių HEV pardavimų, baterijomis varomų elektromobilių (BEV) ir iš tinklo įkraunamų hibridinių transporto priemonių (PHEV) pardavimai šiais metais sulėtėjo, iš dalies dėl skirtingos ekologinių paskatų politikos Europos šalyse. Be to, Europos reguliavimo institucijos nustatė tarifus, kad sustabdytų pigesnių elektromobilių iš Kinijos antplūdį.
Skaičiai
- Rugsėjo mėn. elektrifikuotos transporto priemonės (BEV, PHEV ir HEV) sudarė 56,9 % visų ES įregistruotų naujų automobilių, palyginti su 50,3 % prieš metus.
- Akumuliatorinių elektromobilių pardavimai rugsėjo mėn. per metus išaugo 9,8 %, tačiau nuo metų pradžios bendri pardavimai sumažėjo 5,8 %.
- Hibridinių elektromobilių pardavimai išaugo 12,5 %, o benzininių automobilių pardavimai sumažėjo 17,9 % ir praėjusį mėnesį sudarė tik 29,8 % rinkos.
- Iš didžiųjų automobilių gamintojų „Volkswagen“ pranešė apie 0,3 % padidėjusį įregistruotų automobilių skaičių, o „Stellantis“ ir „Renault“ – atitinkamai 27,1 % ir 1,5 % sumažėjusį.
Citatos
„Šiandienos skaičiai rodo, kad Europa dar toli gražu neturi tokios klestinčios elektromobilių rinkos, kokios jai reikia“, – sakė ACEA generalinė direktorė Sigrid de Vries. „Tai nėra stabilus ir patikimas rinkos augimas, kurio reikia sėkmingai ekologiško judumo transformacijai“.
Kontekstas
Europos automobilių gamintojai, tokie kaip „Volkswagen“, „Stellantis“ ir „Renault“, ir toliau susiduria su vangia paklausa ir didele Kinijos gamintojų konkurencija. Šio mėnesio pradžioje ES valstybės narės susitarė įvesti iki 45 proc. tarifus iš Kinijos importuojamoms elektrinėms transporto priemonėms, siekdamos kovoti su tuo, ką Briuselis vadina nesąžiningomis subsidijomis Kinijos gamintojams. Pekinas šiuos kaltinimus atmetė ir įspėjo apie galimas atsakomąsias priemones.
Perėjimas prie hibridinių transporto priemonių ir reguliavimo priemonės prieš Kinijos importą atspindi nuolatines ES pastangas suderinti vartotojų poreikius su aplinkosaugos tikslais ir pramonės apsauga.