Vilnius užsibrėžė ambicingą tikslą – per artimiausius kelerius metus visame mieste panaikinti blogai prižiūrimus kelius. Jau antrus metus iš eilės mieste vyksta rekordinis gatvių remontas. Siekdamas paaiškinti vykstantį procesą, miestas pateikė atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus apie kelio darbus.
Kiek kilometrų gatvių planuojama remontuoti šiais metais?
Šiais metais planuojama suremontuoti 120 km gatvių, iš kurių 91 km jau baigta. Pagrindinės gatvės, tokios kaip Ozo, Ateities, Drujos ir kitos, buvo atnaujintos, o ilgi ruožai, pavyzdžiui, 3 km ilgio Žaliųjų Ežerų gatvės ruožas, – atnaujinti.
Šiuo metu vis dar remontuojama 26 km gatvių, įskaitant Paco, Gerovės ir kitas. Siekiama visus suplanuotus remonto darbus baigti iki lapkričio 30 d., jei tik leis oro sąlygos.
Kaip nustatomi gatvių remonto prioritetai?
Nuo praėjusių metų gatvių remonto prioritetų sąrašas sudaromas remiantis asfalto skenavimo rezultatais. Specializuota įranga kasmet nuskenuojama 1 200 km gatvių ir nustatomi tokie defektai, kaip duobės, įtrūkimai ir įgriuvę šuliniai. Šis duomenimis pagrįstas metodas padeda miestui efektyviai planuoti remonto darbus ir sutaupyti apie 5 proc. skirto biudžeto.
Kodėl kartais atrodo, kad remontas stringa?
Kelių remontas yra sudėtingas procesas, susidedantis iš daugelio etapų. Pašalinus seną dangą, darbininkai pakeičia bortelius, sutvarko šulinius, tada dengia asfalto sluoksnius. Siekiant užtikrinti kokybę, privaloma atlikti laboratorinius bandymus, todėl matoma pažanga gali laikinai sustoti. Paprastai šie bandymai trunka iki 10 darbo dienų, per kurias negalima tęsti kitų darbų.
Be to, kelio juostų ir simbolių žymėjimas užtrunka apie 10-15 kalendorinių dienų, todėl atrodo, kad darbai sustabdyti. Tačiau visa tai yra būtino proceso dalis, siekiant užtikrinti ilgalaikius rezultatus.
Kodėl remontas užtrunka ilgiau nei tikėtasi?
Pradėjus darbus, pradiniai planai dažnai koreguojami, nes gali iškilti nenumatytų problemų. Pavyzdžiui, pašalinus seną asfaltą gali paaiškėti ankstesni defektai, todėl remonto terminas pailgėja keliomis dienomis ar savaitėmis. Oro sąlygos taip pat vaidina lemiamą vaidmenį, todėl papildomi darbai gali trukti ilgiau nei numatyta pirminiame plane.
Ar kelius galima remontuoti net ir sningant?
Taip, remontas gali būti tęsiamas tol, kol žemė įšals. Esant žemesnei temperatūrai, į asfalto mišinį dedamas specialus priedas, kuris neleidžia jam per greitai atvėsti. Atsižvelgiant į kelio kategoriją ir oro sąlygas, parenkamos skirtingos asfalto rūšys, todėl net ir vėlyvą rudenį remontas gali būti atliktas efektyviai.
Kas atsitinka, jei po remonto atsiranda defektų?
Visiems atnaujintiems keliams suteikiama 3 metų garantija viensluoksniam asfaltui ir 5 metų garantija daugiasluoksniams ruožams. Jei per šį laikotarpį atsiranda defektų, rangovas privalo juos ištaisyti savo lėšomis. Pavyzdžiui, kai T. Narbuto gatvėje atsirado gilių griovelių, rangovas nedelsdamas išsprendė šią problemą ir užtikrino, kad miestas nepatirs papildomų išlaidų.
Kalvarijų gatvės remonto darbų atnaujinimas
Miestas Kalvarijų gatvėje įrengia naujas lietaus nuotekų sistemas, kad sumažintų potvynių riziką liūčių metu. Tiesiamas naujas 2 km ilgio vamzdynas, taip pat statomi požeminiai valymo įrenginiai lietaus vandeniui valyti. Darbus planuojama baigti iki kitų metų pradžios, po to bus sutvarkyta gatvės danga.
Kurios gatvės bus remontuojamos kitais metais?
Miestas baigia atlikti kasmetinį gatvių tyrimą, pagal kurį bus nustatyti kitų metų remonto prioritetai. Sąrašas bus sudarytas atsižvelgiant į kelių būklę, eismo intensyvumą ir viešojo transporto naudojimą, taip užtikrinant, kad bus atkreiptas dėmesys į svarbiausias vietas.
Vilniaus kelias į tobulėjimą
Šios iniciatyvos – tai nuolatinis miesto įsipareigojimas užtikrinti geresnę infrastruktūrą gyventojams, sklandesnį, saugesnį ir efektyvesnį keliavimą. Kruopščiai planuodamas ir naudodamas pažangias technologijas, Vilnius siekia, kad kelių remontas mažiau trikdytų ir būtų ekonomiškesnis, o tai galiausiai pakeistų miesto transporto tinklą.