JAV Nacionalinei greitkelių eismo saugumo administracijai (NHTSA) nusprendus, kad automobilių gamintoja pavėlavo atšaukti automobilius su sugedusiomis galinio vaizdo kameromis, bendrovei „Ford Motor Company“ gresia didelė 155 mln. eurų bauda. Dėl problemos, kuri pirmą kartą buvo nustatyta 2020 m., vairuotojai vietoj veikiančių galinio vaizdo kamerų ekranų turėjo tuščius ekranus, todėl kilo didelių abejonių dėl saugumo.
Problemos aplinkybės
2020 m. „Ford“ atšaukė 600 000 transporto priemonių dėl sugedusių galinio vaizdo kamerų. Dėl sugedusių komponentų su pertrūkiais atsirasdavo tušti ekranai, kurie galėjo kelti pavojų vairuotojams važiuojant atbuline eiga. Tačiau NHTSA atliktas tyrimas atskleidė, kad „Ford“ per ilgai delsė inicijuoti atšaukimą ir nesilaikė federalinių taisyklių, pagal kurias automobilių gamintojai privalo nedelsiant pranešti agentūrai apie transporto priemonių defektus.
NHTSA taip pat nustatė, kad „Ford“ nepateikė reikalaujamų ketvirtinių pažangos ataskaitų, kuriose būtų išsamiai aprašytos atšaukimo pastangos. Dėl šio vėlavimo reguliavimo agentūra skyrė didelę baudą, kuri yra antra pagal dydį bauda per visą 54 metų agentūros istoriją po oro pagalvių gamintojui „Takata“ skirtos baudos.
Modeliai, kuriems taikomas atšaukimas
Atšaukimas paveikė įvairius populiarius „Ford“ ir „Lincoln“ modelius, įskaitant:
- „Ford“ modeliams: 2020 m. „Edge“, „Escape“, „Expedition“, „Explorer“, F-150, „Mustang“, „Ranger“ ir „Transit“.
- „Lincoln“ modeliai: 2020 m. „Corsair“ ir „Nautilus“.
Išsami informacija apie baudą
155 mln. eurų baudą sudaro:
- 61 mln. eur avansą, kurį „Ford“ turi sumokėti iš karto.
- 52 mln. eurų sąlyginė bauda, priklausanti nuo to, ar „Ford“ per ateinančius trejus metus laikysis konkrečių sąlygų.
- 42 mln. eurų investicijos į pažangias duomenų priemones ir modernią bandymų bazę, kad būtų pagerintos galinio vaizdo kamerų peržiūros ir užkirstas kelias problemoms ateityje.
Be to, „Ford“ turi peržiūrėti neseniai atliktus atšaukimus, kad užtikrintų, jog į juos būtų įtrauktos visos galimai paveiktos transporto priemonės. Jei bus nustatyta kokių nors problemų, nedelsiant turi būti paskelbti papildomi atšaukimai.
Įsipareigojimai ir priežiūra
Siekdama išvengti tolesnių nuobaudų, „Ford“ įsipareigojo glaudžiai bendradarbiauti su NHTSA. Bendrovė:
- kas ketvirtį susitiks su agentūra ir stebės, kaip laikomasi sutikimo nutarties.
- paskirs nepriklausomą trečiąją šalį, kuri prižiūrės atšaukimo procesus ir rekomenduos patobulinimus.
- Paspartins sprendimų dėl atšaukimo priėmimo procesus, kad ateityje išvengtų panašių vėlavimų.
NHTSA pabrėžė savalaikio atšaukimo svarbą kelių eismo saugai užtikrinti. „Savalaikis ir tikslus atšaukimas yra labai svarbus siekiant užtikrinti visų saugumą mūsų keliuose“, – sakė NHTSA administratoriaus pavaduotoja Sophie Shulman.
Ką tai reiškia vairuotojams?
Nors su šiuo defektu nėra susiję jokie sužeidimai ar mirties atvejai, paveiktų automobilių savininkai raginami pasitikrinti, ar jų transporto priemonė nėra atšaukiama. Savininkai tai gali padaryti įvedę savo transporto priemonės identifikavimo numerį (VIN) oficialioje „Ford“ interneto svetainėje arba apsilankę NHTSA atšaukimų duomenų bazėje.
Bendrovė „Ford“ išreiškė savo įsipareigojimą išspręsti šią problemą ir užtikrinti, kad būtų laikomasi saugos standartų. Pasak „Ford“ kokybės komunikacijos vadybininkės Marijos Buczkowskos, bendrovė bendradarbiaus su NHTSA, kad išspręstų šį klausimą ir patobulintų savo saugos protokolus.
Platesnis atskaitomybės skatinimas
Šis atvejis rodo, kad vis daugiau dėmesio skiriama automobilių gamintojų pareigai veikti greitai ir skaidriai sprendžiant su sauga susijusias problemas. Skirdama vieną didžiausių baudų istorijoje, NHTSA siunčia aiškią žinią: gamintojai privalo teikti pirmenybę vairuotojų saugai ir nedelsdami laikytis reguliavimo standartų.
Automobilių savininkams primename, kad jie reguliariai tikrintų, ar nėra atšaukimų, ir taip užtikrintų, kad jų transporto priemonės atitinka saugos reikalavimus ir yra tinkamos eksploatuoti kelyje.