Remiantis ADAC statistiniais duomenimis, defektų rizika didėja su transporto priemonės amžiumi ir mažėja tik 20 metų senumo automobiliuose, o tai gali būti susiję su tuo, kad senesnių automobilių savininkai skiria daugiau dėmesio jų techninei priežiūrai. Dauguma užduočių yra nesudėtingos ir neužima daug laiko, o reguliariai jas atlikdami išlaikysime savo automobilį geros būklės daugelį metų.
Kaip prižiūrėti savo automobilį, kad jis jums tarnautų ilgus metus? Pagrindinius priežiūros darbus galime atlikti patys, o kai kuriuos iš jų verta pavesti atlikti profesionalioms mechanikos tarnyboms. Nepaisant išorinių požymių, svarbiausia yra smulkmenos, pavyzdžiui, reguliarus plovimas ir siurbimas bei kruopšti automobilio salono priežiūra.
Kaip dažnai plauti automobilį?
Automobilio ilgaamžiškumo pagrindas – sistemingas jo plovimas. Dėl išdžiūvusio purvo ir dulkių sluoksnio gali būti pažeisti dažai, ypač jei juose yra agresyvių medžiagų, pavyzdžiui, kelio druskos ar paukščių išmatų. Rekomenduojama plauti rankomis su automobiliams skirtomis priežiūros priemonėmis. Jei naudojatės plovykla (geriausia rankine plovykla – mažesnė rizika šepečiais pažeisti dažų dangą), pravartu pradėti nuo pirminio plovimo specialiomis putomis, kurios „suminkštins“ didesnius nešvarumus. Papildomai apsaugai pravartu naudoti specialius apsauginius preparatus, kurie apsunkina purvo prilipimą.
Kaip dažnai turėčiau keisti automobilio alyvą ir filtrus?
Automobilių gamintojai nurodo tikslų techninės priežiūros ir keitimo grafiką. Ypač svarbu reguliariai keisti variklio alyvą – kas 30 000 km arba ne dažniau kaip kas dvejus metus šiuolaikiniuose automobiliuose. Tačiau mechanikai sutinka. Jei automobiliu dažnai važinėjama trumpais atstumais, jie rekomenduoja šį laikotarpį sutrumpinti iki 10 000-15 000 km, nes šalto starto metu alyva patiria didesnę apkrovą, gali greičiau sunaudoti alyvą ir pabloginti jos savybes, pavyzdžiui, dėl į alyvą patekusių degalų ar vandens.
ADAC taip pat rekomenduoja reguliariai keisti automatinių pavarų dėžių alyvą, pageidautina kas 60 000-100 000 km, net jei gamintojas to nereikalauja. Tai pagerina ne tik pavarų dėžės tarnavimo laiką, bet ir pavarų perjungimo komfortą. Ne mažiau svarbu keisti degalų, oro ir salono filtrus, taip pat stabdžių skystį pagal gamintojo rekomendacijas. Salono filtrą rekomenduojama keisti kasmet, ypač jei automobilis yra veikiamas stipraus smogo ir oro teršalų. Jei nesirūpinsime nauju salono filtru, galime tikėtis problemų dėl langų rasojimo ir ventiliacijos sistemos veikimo. Kita vertus, užmiršus reguliariai keisti degalų filtrą, tai turės blogos įtakos automobilio veikimui ir degalų sąnaudoms.
Veiksminga apsauga nuo rūdžių – kėbulo apačios apsauga ir reguliari priežiūra
Nors šiuolaikiniai automobiliai yra geriau apsaugoti nuo korozijos nei senesni modeliai, rūdžių problema vis dar egzistuoja. Svarbiausia – greitai reaguoti į pirmuosius, net ir menkiausius korozijos požymius. Patartina profesionaliai apsaugoti kėbulo dugną net ir tada, kai automobilis yra kelerių metų senumo. Taip pat verta nepamiršti reguliariai prižiūrėti durelių sandariklius specialiais preparatais, kurie užtikrina veiksmingą apsaugą nuo drėgmės. Taip sumažinsite riziką, kad žiemą ir rudenį garuos langai.
Nepamirškite išvalyti sunkiai prieinamų vietų, pavyzdžiui, durų statramsčių, vietos aplink degalų baką ir variklio skyriaus drenažo kanalų. Jų nevalymas gali sukelti rimtesnių problemų, įskaitant elektronikos gedimus dėl vandens patekimo į transporto priemonę.