Saugus, perspektyvus ir talpus akumuliatorius? Būtent to norėtume ir, ko gero, pagaliau sulauksime grupės korėjiečių dėka. Jie sukūrė akumuliatorių, kuris tinka ir telefonams, ir automobiliams, be to, kilus gaisrui, jis užges pats.
Akumuliatorius daug geresnis už šiandien naudojamus akumuliatorius. Tokį energijos nešėją sukūrė Pietų Korėjos Daegu Gyeongbuk mokslo ir technologijų instituto (DGIST) komanda. Ličio metalo akumuliatorius su unikaliu polimeriniu elektrolitu gali savaime užgesti kilus gaisrui.
Kitokia konstrukcija, saugesnė ir veiksmingesnė
DGIST mokslininkai sukūrė trigubą elektrolito sluoksnį, kurio minkšti išoriniai sluoksniai užtikrina kontaktą su elektrodais, o kietas vidurinis sluoksnis sustiprina struktūrą. Praturtintas antipirenu (dekabromdifenil etanu) ir didele ličio druskų koncentracija, elektrolitas įgauna stabilumo ir tvirtumo.
Be to, mokslininkų teigimu, naujoji baterija po 1000 įkrovimo ir iškrovimo ciklų išlaiko net 87,9 proc. savo talpos – tai didelė pažanga, palyginti su dabartinėmis technologijomis, kurių talpa po 1000 ciklų paprastai siekia 70-80 proc., o tai praktiškai reiškia, kad jų negalima naudoti.
Dr. Kim Jae-Hyun, pagrindinis projekto tyrėjas, atkreipia dėmesį į ličio metalų baterijų su polimeriniais elektrolitais komercializavimo galimybes. Geresnis saugumas ir efektyvumas – tai savybės, kurios galėtų patraukti ne tik didžiųjų elektromobilių, bet ir telefonų bei kitų mobiliųjų įrenginių gamintojų dėmesį.
Kol kas nežinoma, kada jis pasieks automobilius
Nors ši technologija žada būti perspektyvi, vis dar lieka nepaminėtas ekonominis klausimas. Korėjos mokslininkai yra įsitikinę, kad jų išradimas gali būti plačiai taikomas, tačiau investicijų į šią proveržio technologiją pelningumą patikrins rinka.
Naujasis Korėjoje pagamintas akumuliatorius gali sukelti revoliuciją akumuliatorių rinkoje, nes jis pasižymi aukštesniu saugumo ir eksploatacinių savybių lygiu. Tai žingsnis į priekį siekiant pašalinti silpniausius elektromobilių elementus, nors dar neaišku, ar jie bus plačiau naudojami. Svarbu nepamiršti, kad šiuo metu prie naujos kartos baterijų dirba daug įvairių komandų iš viso pasaulio.