Kinijos automobilių gamintojai ir pareigūnai tiria galimybes įsigyti Vokietijos gamyklas, kurias ketinama uždaryti, ypač daug dėmesio skirdami „Volkswagen“ gamykloms. Pasak šaltinio, susipažinusio su Kinijos vyriausybės strategija, tokie įsigijimai galėtų sustiprinti Kinijos įtaką prestižinei Vokietijos automobilių pramonei.
Vokietija, kurioje įsikūrę tokie garsūs automobilių prekių ženklai kaip „Volkswagen“, „Audi“ ir „Porsche“, yra strateginis Kinijos investicijų tikslas. Nors Kinija didžiausioje Europos ekonomikoje padarė pažangą telekomunikacijų ir robotikos srityse, automobilių gamybos pradžia Vokietijoje būtų svarbus etapas.
Strateginės pasekmės Vokietijai ir Kinijai
Įsigiję Vokietijos gamyklas Kinijos elektromobilių gamintojai galėtų išvengti ES tarifų importuojamoms elektrinėms transporto priemonėms ir padidinti konkurencingumą Europos elektromobilių rinkoje. Tačiau tokie žingsniai yra politiškai jautrūs, ypač kai dabartinė Vokietijos vyriausybė siekia sumažinti priklausomybę nuo Kinijos. Abiejų šalių santykiai atvėso, o Vokietijos pareigūnai pavadino Kiniją „sistemine varžove“.
Kinijos valstybinės įmonės arba bendros įmonės gali būti pagrindiniai šių įsigijimų dalyviai. Tačiau bet kokios investicijos priklausys nuo Vokietijos vyriausybės pozicijos po vasario mėn. įvyksiančių rinkimų.
„Volkswagen“ mažinimo ir pardavimo planai
Didžiausias Europos automobilių gamintojas „Volkswagen“ (VW) paskelbė apie planus sumažinti Drezdeno ir Osnabriuko gamyklų veiklos apimtis. Drezdeno gamykloje, kurioje dirba 340 darbuotojų, gaminančių ID.3 EV, gamyba bus nutraukta iki 2025 m., o Osnabriuko gamykla, kurioje dirba 2300 darbuotojų, gaminančių T-Roc Cabrio, bus uždaryta iki 2027 m.
Pranešama, kad „VW“ yra pasirengusi parduoti šias gamyklas Kinijos pirkėjams. Bendrovės atstovas spaudai pabrėžė, kad bet koks sprendimas turi būti suderintas su įmonės ir darbuotojų interesais. Parduoti gamyklas VW galėtų būti ekonomiškai naudingiau nei jas uždaryti, nes galima pardavimo kaina svyruoja nuo 100 iki 300 mln. eurų.
Iššūkiai ir galimybės Kinijos investuotojams
Nors Vokietijos profsąjungos, kurios atlieka svarbų vaidmenį gamyklų veikloje, gali kelti sunkumų Kinijos pirkėjams, kai kurie profsąjungų atstovai pareiškė esantys atviri bendradarbiavimui pagal VW prekės ženklą ir standartus.
Kinijos automobilių gamintojai mano, kad Vokietijos išlavinta vartotojų rinka yra labai svarbus sėkmės kriterijus. Tačiau daugelis Kinijos elektromobilių gamintojų taip pat svarsto galimybę steigti gamyklas pigesnėse šalyse, pavyzdžiui, Vengrijoje, Turkijoje ir Lenkijoje, kad išvengtų sudėtingų profesinių sąjungų problemų.
Kinijos raginimas užtikrinti sąžiningas investavimo galimybes
Kinijos užsienio reikalų ministerija paragino Vokietiją sukurti sąžiningą ir nediskriminacinę aplinką Kinijos investuotojams. Kinijos prekybos rūmai Berlyne pritarė šiai minčiai, pabrėždami strateginę Vokietijos automobilių pramonės svarbą.
Įsigydami esamas gamyklas Kinijos automobilių gamintojai turi galimybę sparčiau įsitvirtinti Europoje. Tačiau kai kurie gamintojai, pavyzdžiui, „Chery Auto“, svarstė, ar naujų gamyklų, atitinkančių šiuolaikinius standartus, statyba nebūtų geresnė ilgalaikė strategija.
Pertvarkos momentas abiem tautoms
Galimas Kinijos automobilių gamintojų atėjimas į Vokietijos širdį simbolizuoja naują pasaulinės konkurencijos automobilių sektoriuje etapą. Nors Vokietija susiduria su ekonominiais sunkumais ir besikeičiančia prekybos dinamika, Kinijos įmonės mato galimybę įsitvirtinti antroje pagal dydį Europos elektromobilių rinkoje. Šių derybų eigoje priimti sprendimai greičiausiai nulems Europos ir pasaulio automobilių pramonės ateitį.