• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 14 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

pagal Andžej Biaigo
2021.11.30, 10:58
Elektromobiliai
A A
0
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos.

Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos Sąjungos valstybių, rodo Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) 2020  m. duomenys. Anot elektromobilių įkrovimo stoteles žyminčio tinklalapio „Plugshare.com“, Vilniuje yra įrengta tik apie 120 viešų arba pusiau viešų stotelių.

Pastebima, kad nemokamų įkrovimo stotelių skaičius paskutiniais metais sumažėjo. Anksčiau miesto gyventojai savo elektromobilius galėjo įkrauti prie didžiųjų prekybos ir pramogų centrų, tačiau dabar tai padaryti gali tik kai kurių prekybos vietų stovėjimo aikštelėse.

Šiuo metu atsižvelgdami į bendrojo naudojimo įkrovos taškų stoką, elektromobilius įsigyjantys gyventojai dažniausiai patys pasirūpina įkrovimo galimybėmis, sako Laurynas Boguševičius, automobiliais prekiaujančios įmonės „Deals on Wheels“ įkūrėjas.

„Didžioji dalis tų, kurie įsigyja elektromobilį, įsirengia krovimo stoteles savo nuosavo namo kieme arba naudojasi tomis, kurios yra įrengtos privačiose darbovietės kiemuose ir privačiose daugiabučių stovėjimo aikštelėse. Neturėdami šių galimybių, žmonės elektromobilio neperka, nes jį pakrauti mieste ir nepatogu, ir brangu“, – pastebi L. Boguševičius.

Susisiekimo ministerija tikisi iki 2030 metų elektrinių automobilių įkrovimo tinklą išplėsti – planuojama įrengti 60 tūkst. elektromobilių įkrovimo prieigų, iš kurių 6 tūkst. būtų viešosios arba pusiau viešosios. Tačiau L. Boguševičiaus teigimu, šis užmojis gali būti per platus.

„Valstybinės institucijos neturi tokių stotelių infrastruktūros kūrimo ir išlaikymo patirties. Tai įrodo ir paprastas pavyzdys – krovimo prieigų įrengimo sąmatoje nėra išlaidų eilutės, susijusios su stotelių priežiūros kaštais, kurie pareikalaus daugiau pinigų nei pats įrengimo procesas. Todėl visgi protingesnis sprendimas būtų pasiremti Vakarų Europos šalių patirtimi – jose sudaromos sąlygos toliau į ateitį žvelgiančiam, patyrusiam verslui plėtoti ir išlaikyti tokį įkrovos taškų tinklą“, – sako L. Boguševičius.

Siūlydami elektromobilių vietas – žvelgia į ateitį

Skaitykite  Kalifornija ir dar 10 valstijų padavė Trumpo administraciją į teismą dėl EV 2035 taisyklių

Nors šiuo metu Lietuvoje skaičiuojama vos 6440 grynųjų elektromobilių ir įkraunamų hibridinių automobilių, daugėja NT plėtotojų, kurie tiki, kad jau dabar reikia planuoti projektus taip, kad juose būtų numatyta daugiau vietos elektromobiliams.

„Plėtodami naujus projektus siekiame ne tik atitikti besikeičiančius gyventojų lūkesčius projektų estetikai ir technologiniams sprendimams, tačiau ir aplinkos tausojimui. Dėl to, nepaisant kol kas mažo dabartinio elektromobilių populiarumo, nusprendėme mūsų projekto „Skylum“ požeminėje aikštelėje, gyventojui pageidaujant, įrengti krovimo stotelę jo automobilio stovėjimo vietoje“, – sako NT plėtojimo bendrovės „Omberg“ Plėtojimo direktorius Romanas Stoliarenko.

Automobilio apsauga nuo vagysčių ir stichijų – pasitikrinkite Kasko pasiūlymus internetu.

Pasak atstovo, tikimasi, kad būsimi gyventojai, sužinoję, jog yra patogi galimybė įkrauti elektromobilį savo daugiabučio požeminėje aikštelėje, ryšis įsigyti elektromobilį ir taip prisidėti prie aplinkos tausojimo. Bendrovė ruošiasi patenkinti visų esamų ar būsimų elektromobilių savininkų lūkesčius ir kiekvienam pageidaujančiam įrengti greito krovimo asmeninę elektromobilių krovimo stotelę, kurios automobilius pakraus per kelias valandas.

„Mes tikime, kad tiek valstybės politikos, tiek atsakingo verslo iniciatyvos netrukus paskatins spartesnį elektromobilių bumą Lietuvoje. Jo pradžią jau matome dabar – šių metų rugsėjį įkraunamų automobilių skaičius buvo 80 proc. didesnis nei pernai tuo pačiu metu“, – sako R. Stoliarenko.

Būtinybei privačiuose namų kiemuose ar požeminėse aikštelėse įrengti įkrovimo taškus pritaria ir L. Boguševičius.

„Visuomenėje yra susiformavęs elektromobilių ir jų įkrovimo vietų paklausos ir pasiūlos uždaras ratas. Iš jo ištrūkti pavyks tik tada, kai kritinis kiekis namų ūkių įsigis elektra varomas transporto priemones ir turės galimybę jas pasikrauti namų aplinkoje įrengtuose krovimo taškuose. Tada tie, kurie įrengia įkrovimo stoteles suvoks, kad rinka yra ir pasirūpins tinklo plėtra, didinančia bendro naudojimo stotelių pasiūlą“, – priduria L. Boguševičius.

Pranešimą paskelbė: Greta Jankaitytė, UAB „Gravitas Partners“

Žymos: elektromobiliai
DalintisDalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Populiariausi automobiliai Lietuvoje – kas pirmauja?

Ar Lietuvoje gali būti visam laikui atimta teisė vairuoti?

Blogiausias BMW variklis istorijoje: kodėl N47 reikia vengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz