• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 27 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Ar elektromobiliai yra saugūs?

pagal Andžej Biaigo
2022.01.18, 17:31
Elektromobiliai
A A
0

Elektromobilių saugumas

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Daugelį potencialių elektromobilių savininkų atbaido nerimas dėl ridos, tačiau nemažai jų nerimauja ir dėl saugumo. Nesunku suprasti, kad šios mašinos, varomos itin degių akumuliatorių ir turinčios aukštos įtampos elektros sistemas, gali kelti nerimą. Tačiau iš tikrųjų elektriniai automobiliai yra tokie pat saugūs kaip ir visi kiti, nes juose įdiegta daugybė patogių funkcijų, skirtų apsaugoti keleivius ir kitus eismo dalyvius. Pateikiame išsamų elektromobilių saugos vadovą.

Ar elektromobiliai yra saugūs avarijos atveju?

Pirmiausia svarbu nepamiršti, kad visi elektriniai automobiliai gaminami laikantis tokių pat griežtų projektavimo ir gamybos taisyklių, kaip ir benzininiai bei dyzeliniai automobiliai. Iš esmės, jie pereina tą patį kruopščiai atliekamą procesą, daug laiko skiriama tam, kad šios mašinos būtų kuo saugesnės. Dauguma gamintojų, norėdami pabrėžti sunkų darbą, savo siūlomus elektromobilius vertina Euro NCAP, ir beveik visų jų rezultatai yra tokie pat geri, kaip ir panašaus dydžio bei komplektacijos vidaus degimo modelių.

Tvirtos konstrukcijos, plačios gniuždymo zonos ir daugybė oro pagalvių užtikrina, kad avarijos atveju keleiviai būtų kuo geriau apsaugoti. Tiesą sakant, dėl papildomos akumuliatorių blokų masės ir būtinybės sugerti didesnę susidūrimo metu susidarančią energiją, galima teigti, kad elektromobilių konstruktoriai turi dar labiau pasistengti, kad pasiektų išskirtinį atsparumą susidūrimams.

Tačiau viena iš susirūpinimą keliančių sričių yra gaisras. Prieš kelerius metus daugybė garsių EV avarijų, per kurias sudegė automobiliai, sukėlė naujų automobilių pirkėjų nerimą. Dabar galima manyti, kad gaisras labiau tikėtinas vidaus degimo automobilyje, ypač varomame tokia degia medžiaga kaip benzinas, tačiau iš tikrųjų elektromobilyje lygiai taip pat tikėtina, kad po susidūrimo kils gaisras.

Jei nutiktų blogiausia, didžiausia galima problema, susijusi su ličio jonų akumuliatoriumi, yra vadinamoji terminio pabėgimo problema. Iš esmės, jei vienas iš elementų pažeidžiamas ir trumpai sujungiamas, yra tikimybė, kad viduje esantis degus elektrolitas gali užsiliepsnoti ir, sunaudodamas visą sukauptą energiją, vis labiau įkaisti, degdamas daugiau nei 1000 laipsnių pagal Celsijų. Jei padidėjęs karštis pažeidžia gretimus elementus, gali kilti grandininė reakcija, kai šimtai ar tūkstančiai elementų taip pat pradeda degti, sukeldami vis didesnį gaisrą, kurio užgesinti gali būti neįmanoma – reikia laukti, kol jis iš esmės „sudegs“ savaime.

Skaitykite  ES griežtina PHEV emisijų skaičiavimą nuo 2026 m. – kas keičiasi?

Nors tai skamba bauginančiai, iš tikrųjų tai labai mažai tikėtina, nes naujausios kartos elektriniai automobiliai sukurti taip, kad tokios situacijos būtų išvengta. Pirmiausia, akumuliatorius yra labai gerai apsaugotas nuo susidūrimų – jis sumontuotas kuo žemiau automobilyje ir kuo toliau nuo galimų smūgių vietų. Pavyzdžiui, „Polestar“ sukūrė net dvi deformuojamas aliuminio konstrukcijas iš abiejų neseniai pristatyto 2 modelio priekinės pertvaros pusių. Jos vadinamos SPOC (angl. severe partial offset crash) blokais, kurie neleidžia priekiniams ratams priekinio susidūrimo metu atsitrenkti į akumuliatorių.

volkswagen elektromobilis
Volkswagen elektromobilis

Atskiros ląstelės yra apsuptos pažangių fazės keitimo medžiagų, kurios padeda absorbuoti šilumą ir sumažina riziką, kad šalia esančios ląstelės perkais.

Dėl tokios aukštos įtampos elektros sistemų elektromobiliams taip pat reikia specialių priemonių, kad įvykus avarijai keleiviai ir avarinės tarnybos nepatirtų elektros smūgio. Daugelyje elektromobilių veikia 400 voltų įtampa, o „Porsche“ pirmoji pristatė 800 voltų įrenginį. Esant tokiai įtampai, bet koks kontaktas su pažeistu kabeliu gali būti pavojingas gyvybei.

Laimei, elektromobiliai turi saugos sistemas, kurios avarijos atveju automatiškai atjungia akumuliatorių. Kai įvairūs automobilio jutikliai nustato, kad įvyko susidūrimas, suveikia specialūs piro saugikliai, kurie nutraukia aukštos įtampos kabelius ir iš esmės atjungia visą energiją. Vokietijos automobilių gamybos specialistas „Bosch“ taip pat sukūrė sistemą, kuri, suveikus oro pagalvei, į kabelį įremia nedidelį pleištą.

Elektromobilių triukšmo skleidėjas

Žinoma, saugumu susirūpinę ne tik elektromobilių keleiviai – nerimą kelia ir daugybei pėsčiųjų bei dviratininkų. Visiems mums liepiama sustoti, pažiūrėti ir įsiklausyti, kai einame per gatvę, o pastarąjį veiksmą sunkiausia atlikti beveik tyliai važiuojant elektromobiliais. Tai ypač aktualu miestuose, kur greitis nėra toks didelis, kad įprastas padangų riaumojimas būtų išraiškingas. Tiesą sakant, 2015 m. atlikto tyrimo duomenimis, tikimybė, kad elektromobiliai pateks į eismo įvykius su pėsčiaisiais, yra 40 % didesnė.

Tačiau nuo 2019 m. liepos 1 d. įsigaliojo teisinis reikalavimas visose naujose elektrinėse transporto priemonėse įrengti elektroninį triukšmo skleidėją. Dauguma automobilių turi du prietaisus, paprastai montuojamus už priekinio ir galinio bamperio, kurie skleidžia panašaus dažnio garsą kaip panašiu greičiu važiuojantis vidaus degimo variklis. Tai ypač pastebima parkuojantis, automobiliui manevruojant skleidžiamas silpnas ūžesys.

Skaitykite  ES griežtina PHEV emisijų skaičiavimą nuo 2026 m. – kas keičiasi?

Ar galima įkrauti elektromobilį per lietų?

Tai pakankamai prasmingas klausimas. Juk mums visada sakoma, kad vanduo ir elektra nesimaišo, todėl natūralu, kad jungtis prie aukštos įtampos elektros sistemos lyjant lietui yra nelaimės receptas. Laimei, tikrovė toli gražu nėra tokia šokiruojanti.

elektromobilio ikrovimo jungtis
Elektromobilio įkrovimo jungtis

Pirmiausia, elektros įkrovimo kištukas ir automobilio lizdas yra kruopščiai suprojektuoti taip, kad į juos labai mažai patektų vandens ar purvo dalelių, o pačios įkrovimo stotelės yra apsaugotos nuo atmosferos poveikio. Dar svarbiau, kad tiek įkrovikliai, tiek automobilyje sumontuotos sistemos yra labai sudėtingos – elektra į automobilį nepatenka tol, kol neatliekami tam tikri patikrinimai, įskaitant ir tai, ar kurioje nors jungtyje nėra vandens. Trumpai tariant, galite drąsiai jungtis prie elektros tinklo nepriklausomai nuo oro sąlygų.

Žymos: elektromobiliaielektromobilių saugumas
Dalintis5DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Alyvos keitimo klaidos: ką daro net ir patyrę vairuotojai

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Šie nauji automobiliai per metus praranda iki 50 % vertės

Kurie modeliai dings iki 2026 m. – pilnas sąrašas

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz