Tuo metu, kai dauguma vairuotojų daugiausia dėmesio skiria automobilio vaškavimui ar informacinių ir pramoginių sistemų atnaujinimui, jūsų transporto priemonei tyliai kenkia viena nepastebėta sritis – akumuliatoriaus gnybtai. Šios itin svarbios jungtys dažnai koroduoja, ypač Lietuvos drėgnomis ar žiemiškomis sąlygomis. Kaip bebūtų keista, stiklainis vazelino gali būti geriausia jūsų gynybos linija.
Kas laikui bėgant nutinka akumuliatoriaus gnybtams?
Akumuliatoriaus gnybtai, veikiami oro, drėgmės ir variklio karščio, dažnai įgauna korozijos požymių – baltų ar žalsvų nešvarumų, kuriuos matote aplink jungtis. Tai trikdo energijos srautą, sukelia sunkų užvedimą ir trumpina akumuliatoriaus tarnavimo laiką. Lietuvoje, kur dažna sezoninė drėgmė, tai yra reali problema.
Nepriežiūros kaina
Akumuliatoriaus keitimas ES paprastai kainuoja nuo 100 iki 300 eurų, priklausomai nuo talpos ir tipo. Tačiau su korozija susijusių problemų galima išvengti, o vengimas atlikti šią pagrindinę techninę priežiūrą ilgainiui gali kainuoti daug brangiau.
Kaip vazelinas padeda išvengti korozijos
Vazelinas (vazelinas) veikia kaip drėgmę atstumiantis hermetikas. Išvalius ir išdžiovinus akumuliatoriaus gnybtus, užtepus ploną vazelino sluoksnį galima blokuoti drėgmę ir deguonį – pagrindines korozijos sudedamąsias dalis. Nors profesionalūs mechanikai pirmenybę teikia dielektrinei tepalinei masei, vazelinas yra plačiai prieinamas, įperkamas ir veiksmingas švelnaus klimato sąlygomis, pavyzdžiui, Lietuvoje.
Kaip tinkamai tepti vazeliną
- Visų pirma išjunkite variklį ir atjunkite neigiamą gnybtą.
- Vieliniu šepečiu nuvalykite gnybtų kontaktus.
- Švaria švaria šluoste kruopščiai nusausinkite.
- Prieš vėl prijungdami abu gnybtus plonu sluoksniu užtepkite vazelino.
Vazelinas ir dielektrinis tepalas:
Ekspertų nuomonės išsiskiria. Kai kurie teigia, kad vazelinas gali išsilydyti aukštoje temperatūroje, todėl jis netinkamas didelės apkrovos sistemoms. Kiti tvirtina, kad tai visiškai tinkamas trumpalaikis ir vidutinės trukmės sprendimas. Lietuvoje, kur vidutinė vasaros temperatūra retai viršija 30 °C, daugelis meistrų prisiekia jį naudoti.
Į ką turėtų atkreipti dėmesį Lietuvos vairuotojai
Jeigu prižiūrite asmeninę transporto priemonę arba eksploatuojate nedidelį automobilių parką, vazelinas gali būti ekonomiškas pasirinkimas. Tačiau visada stebėkite, ar nėra su karščiu susijusių gedimo požymių, ir periodiškai pakartotinai tepkite. Tai nėra nuolatinė priemonė, tačiau tai patikimas įrankis jūsų automobilio priežiūros rinkinyje.
Ar bandėte naudoti vazeliną ant akumuliatoriaus gnybtų? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose arba pažymėkite mus „Facebook“ paskyroje!