Dauguma elektrinių transporto priemonių (EV) vairuotojų jau priėmė sprendimą – ir nesižvalgo atgal. Benzininiai ir dyzeliniai automobiliai tampa praeitimi tiems, kurie juos pakeitė.
Kodėl elektromobilių vairuotojai retai grįžta prie vidaus degalų varikliais varomų automobilių
Pasak „Auto Express“ redaktoriaus Paulo Barkerio, didžioji dauguma elektromobilių vairuotojų negrįžtų prie automobilių su vidaus degimo varikliais (VDV). Skaičiai jį patvirtina: „Nissan“ praneša, kad 95 % elektromobilių savininkų pirktų kitą elektromobilį; „Ford“ nurodo 89 % pasitenkinimą, o „Carwow Group“ duomenys rodo, kad 82 % vairuotojų, rinkdamiesi kitą transporto priemonę, pasiliktų prie elektromobilių.
Tai veikia – jei sąlygos tinkamos
Pagrindinis veiksnys, sako Barkeris, yra tas, kad daugumai elektromobilių vairuotojų ši technologija paprasčiausiai veikia. Ypač kai vairuotojai turi galimybę įkrauti elektromobilį namuose, kasdienė patirtis yra sklandi, tyli ir efektyvi. Tie, kurie įsisavino elektromobilius, nemato priežasčių grįžti prie triukšmingesnių ir daugiau priežiūros reikalaujančių automobilių su vidaus degalų varikliais.
Tai kodėl visi neigiami požiūriai į elektromobilius?
Barkeris pastebi, kad pasipriešinimas dažnai kyla iš tų, kuriems trūksta automobilių stovėjimo aikštelių gatvėje, automobilių entuziastų, mėgstančių benzininius variklius, arba žmonių, kurie dažnai važinėja didelius atstumus. Tačiau daugumos skepticizmas kyla iš įpročio laikytis pažįstamų dalykų, net jei alternatyva yra objektyviai geresnė.
Skatinimo priemonių poreikis
Viena iš priežasčių, kodėl įmonių automobilių parkuose sparčiau diegiami elektromobiliai, yra lengvatų natūra apmokestinimo tvarka, dėl kurios elektromobiliai verslo naudotojams yra gerokai pigesni. Tačiau privatūs pirkėjai tokių pačių paskatų nesulaukė. Barkerio teigimu, norint, kad elektromobiliai būtų pradėti naudoti plačiau, šį disbalansą reikia ištaisyti.
Mažesnės kliūtys: įkrovimas ir įperkamumas
Siekdamas dar labiau paskatinti elektromobilių diegimą, Barkeris siūlo du praktinius sprendimus: sumažinti viešajam įkrovimui taikomą PVM nuo 20 % iki 5 %, kad jis atitiktų namų ūkių elektros energijos tarifus, ir plėtoti naudotų elektromobilių rinką. Stipresnė naudotų automobilių rinka didina perpardavimo vertę, mažina išperkamosios nuomos kainas ir daro elektromobilius prieinamus didesniam skaičiui žmonių.
Priėmimas, o ne priverstinis perėjimas
Barkeris pripažįsta, kad kai kurie pasisako prieš „dirbtinį“ EV pardavimų skatinimą. Jie sako, kad jei technologija yra geresnė, ji turėtų nugalėti natūraliai. Tačiau žmonių elgesys dažnai priešinasi pokyčiams. Nežinomybės baimė, ypač mitai apie ridą ar įkrovimo infrastruktūrą, gali atitolinti perėjimą, net jei faktai rodo ką kita.
Perėjimas prie elektromobilių neišvengiamas
Pereiti prie elektromobilių vyksta – nesvarbu, ar žmonėms tai patinka, ar ne. Nors VDV transporto priemonės neišnyks per vieną naktį, tendencija yra aiški: kai vairuotojai išbandys elektromobilius ir jų teikiamus privalumus, nedaugelis norės grįžti atgal. Asmeninio mobilumo ateitis yra elektrinė, o pramonė dabar turi sutelkti dėmesį į tai, kad ši ateitis taptų prieinama visiems.
Ar turėdami elektromobilį grįžtumėte prie benzino ar dyzelino? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!