• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 18 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Apžvalgos

Kaip jaučiasi keleivis autonominiame automobilyje: reali patirtis iš Londono

pagal Michal Kovalčiuk
2025.07.17, 16:30
Apžvalgos
A A
0
adaptyvioji kruizo kontrole radaras kamera

Adaptyvioji kruizo kontrolė

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Savarankiškai vairuojantys automobiliai jau važinėja įprastais keliais – tai nebe tik ateities vizija. Bet koks jausmas užvaldo žmogų, kai šalia nėra vairuotojo? Pasidalijame realia kelionės patirtimi autonominiu automobiliu Londone ir svarbiausiomis įžvalgomis.

Kelionė be vairuotojo: kaip tai veikia?

Autonominiai automobiliai naudojasi kameromis, jutikliais, radarais ir dirbtiniu intelektu, kad galėtų orientuotis kelyje be žmogaus pagalbos. Šiuo atveju naudotas „Hyundai Ioniq 5“ modelis, kurį valdo britų startuolio „Wayve“ sukurta sistema. Ji mokosi iš realaus eismo duomenų, priima sprendimus akimirksniu ir važiuoja įprastuose maršrutuose – ne bandomajame poligone.

Automobilis reaguoja į šviesoforus, pėsčiuosius, dviratininkus ir net kelio darbus. Visi sprendimai grindžiami mašininio mokymosi principais, o kelionės prižiūrimos saugumo specialistų.

Pirmosios emocijos: nuo nejaukumo iki pasitikėjimo

Kelionės pradžioje dauguma keleivių jaučiasi neįprastai. Žiūrėti, kaip vairas sukinėjasi pats, o automobilis manevruoja tarp kitų eismo dalyvių – išties keistas jausmas.

Tačiau jau po kelių minučių įtampa mažėja. Automobilio veiksmai – nuspėjami, tikslūs, o stabdymas ir posūkiai – švelnūs. Net patyrę vairuotojai pripažįsta, kad dirbtinis intelektas vairuoja ramiau nei dauguma žmonių.

Netikėtos patirtys savarankiškai važiuojant

  • Stabdo per anksti: kartais automobilis stabdo pernelyg atsargiai.
  • Žmogiškas dvejojimas: sistema imituoja žmogų, bet nesiryžta „agresyviems“ sprendimams.
  • Neblaškoma koncentracija: jokių telefonų, emocijų ar nuovargio – tik švarus algoritmas.

Įdomu tai, kad kai automobilis susiduria su situacija, kurios neapibrėžia sistema – jis sustoja. Tai gali sugluminti kitus eismo dalyvius, bet kartu tai yra atsargumo ženklas.

Ar tai saugu?

„Wayve“ nurodo, kad kiekvienas sprendimas grindžiamas milijonais realių pavyzdžių. Kiekvienoje kelionėje dalyvauja saugumo operatorius, kuris gali bet kada perimti valdymą. Kol kas tai būtina sąlyga.

„Kiekvienas sprendimas – tai mūsų mokymosi rezultatas. Sistema nuolat tobulėja,“ – pažymi „Wayve“ atstovai.

Ką tai reiškia Lietuvai?

Nors Lietuvoje savarankiškai važiuojančių automobilių kol kas dar nėra, ši technologija ateityje gali būti pritaikyta siuntų pristatymui, viešajam transportui ar pavėžėjimo paslaugoms miestuose, kaip Vilnius ar Kaunas.

Europos Sąjunga jau kuria bendras taisykles autonominių automobilių testavimui. Lietuva planuoja įsitraukti į bendrus pilotinius projektus, o infrastruktūros pasiruošimas – neišvengiamas žingsnis.

Skaitykite  „Toyota“ ir „Honda“ nelieka nuošalyje: JAV rinka – vis dar prioritetas

Psichologinis iššūkis – pasitikėjimas

Daug didesnė kliūtis nei technologijos – žmonių mąstysena. Ar galime patikėti gyvybę mašinai? Pirmosios patirtys rodo – įmanoma, tačiau tam reikia laiko.

Vienas keleivis pasakojo: „Iš pradžių abejojau, bet kelionės pabaigoje jaučiau, kad dirbtinis intelektas vairuoja geriau nei kai kurie pažįstami žmonės.“

Ar tokie automobiliai taps norma?

Ekspertai sako: taip, bet pamažu. Tarpinis etapas – kai keliuose važinės ir žmonės, ir savavaldžiai automobiliai. Reikės keisti draudimo taisykles, ženklus, gal net KET punktus.

Priėmimas priklausys ne tik nuo technologijų, bet ir nuo visuomenės pasitikėjimo, aiškumo ir saugumo garantijų.

Žymos: autonominiai automobiliaiautopilotas
Dalintis4DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

TOP 10 dyzelinių automobilių, kuriuos vis dar verta pirkti

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Saugiausi naudoti automobiliai – ką rinktis šeimai?

TOP 7 naudoti miesto visureigiai iki 7000 € – ką rinktis Lietuvoje?

Pigūs, bet brangūs: šie automobilių modeliai tik apsimeta ekonomiškais

Geriausi naudoti 2020 m. automobiliai: ką rinktis dabar?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz