Net pasaulinio garso automobilių gamintojai turėjo savo tamsių akimirkų. Nuo „Volkswagen“ iki „BMW“ ir „Peugeot“ – keletas gerai žinomų variklių tapo inžinerijos košmaru. Jei perkate naudotą automobilį, žinodami, kokių variklių reikėtų vengti, galite sutaupyti brangių remonto išlaidų ir išvengti nusivylimo.
1.2 PureTech GEN1 ir GEN2 (PSA Group)
Citroën, Opel ir Peugeot automobiliuose naudojamas 1.2 PureTech variklis įgijo blogą reputaciją dėl drėgnos diržo konfigūracijos. Vietoj to, kad prailgintų diržo tarnavimo laiką, alyva sukeldavo jo priešlaikinį susidėvėjimą, o jo fragmentai patekdavo į alyvos siurblį ir vakuuminę sistemą. Rezultatas? Alyvos trūkumas, galimas stabdžių gedimas ir dažni variklio užsikirtimai.
1.6 THP Turbo (BMW/Peugeot/Citroën/MINI)
Garsėjantis savo našumu ir efektyvumu, 1.6 THP variklis kentėjo nuo ankstyvo grandinės nusidėvėjimo (jau po 50 000 km), dėl kurio atsirasdavo gedimų, susidarydavo anglies nuosėdos ir gedo turbokompresorius. Aliejaus keitimas kas 10 000 km (o ne kas 30 000 km, kaip rekomenduojama) padeda sumažinti problemas, tačiau variklis lieka rizikingas.
1.8 TFSI (Volkswagen/Audi)
Tiesioginis įpurškimas ir didelė galia neišgelbėjo ankstyvųjų 1.8 TFSI modelių nuo trūkumų. Savininkus vargino per didelis alyvos suvartojimas, anglies nuosėdos ir vožtuvų gedimai. Nėra retas atvejis, kai per 1000 km sudegdavo iki 0,5 litro alyvos. Po 2015 m. išleistos versijos buvo patobulintos, tačiau senesnių modelių savininkams rekomenduojama būti atsargiems.
1.8 1ZZ-FE (Toyota)
Ankstyvosiose 2000-ųjų Avensis modeliuose montuotas 1ZZ-FE variklis kentėjo nuo prastos alyvos cirkuliacijos dėl netinkamos apatinės bloko konstrukcijos. Dėl to alyva buvo greitai eikvojama ir vidinės dalys greitai susidėvėdavo. Labiausiai nukentėjo iki 2005 m. pagaminti varikliai, kuriuos neprižiūrint kyla visiško variklio užstrigimo pavojus.
2.0 TDI PD (Volkswagen Group)
Sukurtas pakeisti mėgstamą 1.9 TDI, 2.0 TDI PD sukėlė daug galvos skausmo. Dėl gedimų įpurškimo įtaisų, aušinimo skysčio nuotėkio ir dažnų turbo bei EGR vožtuvų problemų jis įgijo blogą reputaciją. Vėliau VW perėjo prie Common-Rail įpurškimo sistemos, kuri išsprendė daugumą problemų.
2.0 D N47 (BMW)
Dyzelinis N47 variklis, naudojamas BMW 1, 3, 5 serijos ir SUV automobiliuose, yra žinomas dėl grandinės gedimų, dėl kurių dažnai tenka išimti variklį. Dažniausios problemos:
- Įtrūkę įsiurbimo kolektoriai
- Turbo kompresoriaus problemos
- Priešlaikinis DPF užsikimšimas
- Alkūkinio veleno ir vakuuminio žarnos gedimai
Mechanikai plačiai laiko N47 vienu iš problematiškiausių BMW variklių, kada nors pagamintų.
2.0 D Boxer (Subaru)
Pirmasis „Subaru“ dyzelinis „Boxer“ variklis sulaukė ankstyvos pagyrų, tačiau netrukus paaiškėjo, kad jis yra trapus. Ankstyvieji modeliai kentėjo nuo dažnų sankabos ir smagračio gedimų, taip pat EGR ir DPF problemų. Penkių greičių pavarų dėžė buvo ypač problematiška, kol buvo pakeista šešių greičių versija.
2.0 TDCi (Ford ir Jaguar)
Nors šis variklis buvo žinomas dėl gerų eksploatacinių savybių ir degalų efektyvumo, jis turėjo aukšto slėgio degalų siurblio gedimų, dėl kurių užsikimšdavo įpurškimo įtaisai. Kitos dažnos gedimų priežastys buvo defektuotos dviejų masių smagratis ir įvairių variklio dalių priešlaikinis nusidėvėjimas.
Net ir aukščiausio lygio gamintojai daro inžinerines klaidas. Jei perkate naudotą automobilį, atidžiai patikrinkite, kokį variklį jis turi. Nors ne visi varikliai sugenda, šio sąrašo varikliai kelia žymiai didesnę brangių gedimų riziką. Įspėtas – reiškia ginkluotas. Ar turėjote problemų su kuriuo nors iš šių variklių? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!