Vokietija – automobilių inovacijų lyderė. Šiandien visi žino BMW, „Mercedes-Benz“ ar „Audi“, tačiau kadaise Vokietijos keliais riedėjo ir kiti, mažiau žinomi, bet drąsūs ir išskirtiniai automobiliai.
Dalis jų dingo be pėdsako – bet jų istorijos vertos būti prisimintos.
Kodėl šios markės išnyko?
Vokietijos automobilių rinka – viena konkurencingiausių pasaulyje. Mažesni prekių ženklai dažnai nesugebėdavo išgyventi dėl finansinių sunkumų, karo padarinių ar tiesiog nesugebėdavo suspėti su technologijų pažanga. Kai kurios markės buvo įsigytos didžiųjų gamintojų, kitos – visiškai sunyko.
10 pamirštų vokiškų automobilių markių
1. „Borgward“
Įkurta 1929 m. Brėmene, „Borgward“ 6-ajame dešimtmetyje buvo trečia pagal dydį Vokietijos automobilių gamintoja. Nepaisant populiarumo, įmonė bankrutavo 1961 m. 2015 m. bandyta ją atgaivinti Kinijos investuotojų pagalba, bet nesėkmingai.
2. „NSU“
„NSU“ sukūrė pirmąjį pasaulyje automobilį su rotoriniu varikliu („Ro 80“). Nors tai buvo inžinerinis šedevras, finansinės problemos nulėmė jos susiliejimą su „Audi“ 7-ajame dešimtmetyje.
3. „Auto Union“
Šis vardas jungė keturias markes: „Audi“, „DKW“, „Horch“ ir „Wanderer“. Jų keturių žiedų logotipas išliko iki šiol. „Auto Union“ bolidai dominavo 4-ajame dešimtmetyje lenktynėse, bet po karo pavadinimas buvo pamirštas.
4. „Glas“
Inovacijų lyderis: pirmasis pritaikė paskirstymo diržą automobilyje. 1966 m. šią įmonę įsigijo BMW ir įtraukė jos patirtį į savo modelius.
5. „DKW“
Kadaise didžiausia motociklų gamintoja pasaulyje. Po karo gamino ekonomiškus automobilius, bet susiliejus su „Auto Union“, vardas nunyko.
6. „Goliath“
Gamino mažus, priekiniais ratais varomus automobilius. Priklausė „Borgward“ grupei. Po pagrindinės įmonės bankroto ir pats ženklas dingo.
7. „Melkus“
Rytų Vokietijos sportinių automobilių legenda. Modelis RS 1000 – tikra retenybė, pagaminta vos apie 100 vienetų. Buvo bandyta markę atgaivinti po 2009 m., tačiau nesėkmingai.
8. „Bitter“
Sukūrė elegantiškus GT klasės automobilius, pagrįstus „Opel“ technologijomis. Nepaisant patrauklaus dizaino, masinės gamybos nesugebėjo pasiekti.
9. „Isdera“
Labai išskirtinė markė – kūrė superautomobilius, tokius kaip „Commendatore 112i“, su „Mercedes“ V12 varikliais. Tikras kolekcininkų rojus – šie automobiliai buvo gaminami vos po kelis vienetus.
10. „Wartburg“
Rytų Vokietijos darbinis arklys – paprasti, pigūs ir patikimi automobiliai. Po Vokietijos suvienijimo, markė nebesugebėjo konkuruoti su Vakarų gamintojais.
Ar šios markės dar gali sugrįžti?
Kai kurios jau bandė – „Borgward“ ar „Melkus“ neseniai buvo atgaivintos. Atsirandant vis daugiau elektromobilių startuolių, tikėtina, kad retro ženklo sugrįžimas gali būti sėkmingas. Gal kada nors išvysime elektrinį „NSU“ ar modernų „Bitter GT“?
Išvados
Šios pamirštos vokiškos markės – tai ne tik praeities nuotrupos, bet ir svarbios automobilių istorijos dalys. Jose slypi drąsios idėjos, inovacijos ir aistra technikai.
Kiek iš šių markių esi girdėjęs? Kurį jų modelį norėtum išbandyti? Pasidalink komentaruose ir pažymėk draugą, kuris mėgsta klasikinius automobilius!