Prasidėjus kelionių sezonui, Lietuvos vairuotojams pasiūlyta nemokamai įvertinti savo automobilių techninę būklę. Degalinių tinklas „Circle K“ kartu su techninės apžiūros centru „Tuvlita“ atliko patikrą, kurios rezultatai stebina – net 2 iš 3 automobilių turėjo trūkumų, galinčių turėti įtakos eismo saugumui.
Kas ir kur buvo tikrinama?
Per tris dienas Vilniuje, Avižieniuose ir Elektrėnuose buvo patikrinta beveik 200 automobilių. Patikros metu buvo įvertinti keli svarbūs saugumo aspektai:
- žibintų ir atšvaitų būklė
- padangų nusidėvėjimas
- rėmo ar kėbulo pažeidimai
- matomumui svarbių komponentų – valytuvų, veidrodžių, stiklų – būklė
Dažniausia problema – netinkamai sureguliuoti žibintai
Pasak „Tuvlita“ Vilniaus techninės apžiūros centro vadovo Tomo Bagdanavičiaus, daugiausiai trūkumų buvo susiję su apšvietimo sistema.
„Trečdalis automobilių buvo tvarkingi, tačiau net 67 proc. turėjo techninių trūkumų. Dažniausiai pastebėta problema – blogai sureguliuoti artimųjų šviesų žibintai, – komentuoja T. Bagdanavičius. – Kontrolieriai dėl to turėjo pastabų maždaug kas ketvirtam vairuotojui.“
Taip pat dažnai fiksuoti ir rūko žibintų nuokrypiai – jie pasitaikė kiekviename ketvirtame automobilyje. Pavasario rūkas ir laukiniai gyvūnai keliuose dar labiau išryškina matomumo svarbą.
Didelis vairuotojų aktyvumas nustebino
„Circle K“ generalinis direktorius Skirmantas Mačiukas pažymėjo, kad iniciatyvos populiarumas pranoko lūkesčius.
„Nepaisant oro, per tris dienas patikrinome apie 200 automobilių. Kai kurie vairuotojai laukė nuo ryto, kiti atvyko per pietus ar po darbo. Matome augantį sąmoningumą“, – teigia S. Mačiukas.
Daug dėmesio – priekinio stiklo būklei
Specialistai vertino stiklo įdaužas ir įskilimus, galinčius mažinti matomumą ir kelti pavojų.
„Stiklas – svarbi saugumo dalis. Jis prisideda prie konstrukcijos tvirtumo, o įvykus avarijai – veikia kartu su oro pagalvėmis. Net nedidelė įdauža gali greitai plėstis ir brangiai kainuoti, jei laiku nesuremontuota“, – sako „Tuvlita“ ekspertas.
Padangos – atsakomybės pavyzdys
Vienas geriausių rezultatų – vairuotojų rūpestis padangų būkle. Tik vienam automobiliui rekomenduota keisti padangas dėl per mažo protektoriaus gylio.
„Nors minimalus vasarinių padangų protektoriaus gylis siekia 1,6 mm, kuo didesnis protektorius – tuo saugesnis stabdymas. Smagu, kad dauguma vairuotojų tai supranta“, – komentuoja T. Bagdanavičius.
Automobilio amžius – svarbus faktorius
Seniausias patikrai pristatytas automobilis – 1993 m. Audi, kuriame užfiksuoti net 7 trūkumai. Tuo tarpu naujausių – 2023 m. modelių – būklė buvo nepriekaištinga.
Individualios rekomendacijos – kiekvienam vairuotojui
Visi dalyvavusieji gavo asmenines rekomendacijas dėl nustatytų trūkumų šalinimo. Organizatoriai džiaugiasi akcijos sėkme ir planuoja tęsti panašias iniciatyvas, skatinančias rūpintis technine automobilių priežiūra.
O kaip jūs? Ar tikrinate savo automobilio būklę reguliariai? Pasidalinkite komentaruose!