Naujausi ADAC gedimų statistiniai duomenys atskleidžia netikėtus rezultatus apie labiausiai linkusius sugesti naudotus automobilius Vokietijoje. Kadaise patikimos markės, tokios kaip „Toyota“, patyrė sunkumų, ypač hibridiniai modeliai, kuriems kilo problemų dėl akumuliatorių. Štai kas rašoma ADAC 2025 m. ataskaitoje ir į ką turėtų būti atsargūs pirkėjai Lietuvoje.
ADAC 2025 – gilus pasinėrimas į suskirstymo duomenis
ADAC Pannenstatistik 2025 remiasi daugiau nei 3,6 mln. pagalbos kelyje iškvietimų, įvykusių Vokietijoje 2024 m. Dažniausias kaltininkas? 12 voltų starterio akumuliatorius, dėl kurio įvyko beveik 45 % visų gedimų.
„Elektromobiliuose dėl starterio baterijos problemų kilo daugiau kaip 50 proc. pagalbos iškvietimų“, – pažymima ataskaitoje.
„Toyota“ patikimumas nukentėjo
Nepaisant „Toyota“ patikimumo reputacijos, trys hibridiniai modeliai dėl su akumuliatoriumi susijusių problemų atsidūrė tarp labiausiai gedimus patiriančių automobilių savo klasėje:
Paveikti modeliai
- Toyota C-HR (2018-2023 m.)
- Toyota RAV4 (2017-2023 m.)
- Toyota Yaris (2021-2023 m.)
Šiuos automobilius kamavo 12V akumuliatoriaus išsikrovimas, dažnai po ilgo transportavimo ar reto naudojimo.
„Nuo 2024 m. lapkričio mėn. patobulinome akumuliatorių specifikacijas ir įdiegėme greičiau įkraunamus akumuliatorius“, – sakė Robertas Mularčikas iš „Toyota Central Europe“.
„Aygo“, kuriame nenaudojamos hibridinės technologijos, buvo giriamas už didelį patikimumą.
Kiti prastai besielgiantys gamintojai – ADAC įspėjamasis sąrašas
Toliau išvardytos transporto priemonės taip pat pasižymėjo prastais patikimumo rodikliais:
Maži automobiliai (2016-2023 m.)
- Smart Fortwo / Forfour
- Hyundai i10
- Kia Picanto
Subkompaktiniai ir kompaktiški automobiliai
- Ford Fiesta / Puma
- Hyundai i20
- Opel Meriva (2016-2018 m.)
- Renault Clio
C segmentas (kompaktinė klasė)
- Ford Kuga
- Ford Focus
- Nissan Qashqai
- Opel Zafira
- Peugeot 308
- Renault Kangoo / Megane / Scenic
- Mazda 3 (2020-2021 m.)
D segmentas (vidutinio dydžio)
- Ford Mondeo
- Ford S-Max
- Hyundai Ioniq 5
- Opel Insignia
Kas sukelia daugiausia gedimų?
ADAC duomenimis, tai yra pagrindinės gedimų priežastys:
Problema | Atvejų % |
---|---|
Akumuliatorius (starteris) | 44.9% |
Variklio ir (arba) degalų sistema | 22% |
Elektros sistemos (starteris, žibintai) | 10.6% |
Padangos ir ratlankiai | 8.8% |
Įėjimas ir pagrindiniai klausimai | 6.9% |
Šiame reitinge net nuleista padanga ar sugadinti laidai laikomi tinkamu iškvietimu į avariją.
Nors „Toyota“ vis dar pirmauja patikimumo reitinguose daugelyje sričių, naujausia ADAC ataskaita primena, kad nė viena markė nėra apsaugota nuo problemų. Jei svarstote apie 2025 m. naudotą automobilį, atkreipkite dėmesį į akumuliatorių istoriją, modelio metus ir žinomas problemas.
Ar turėjote bėdų su kuriuo nors iš šių modelių? Pasidalykite savo patirtimi ir padėkite kitiems rinktis turint informacijos!