• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 14 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Apžvalgos

ADAC išbandytos stogo bagažinės. Dvi neatlaikė susidūrimų, o viena markė pranoko kitas

pagal Andžej Biaigo
2024.12.18, 11:30
Apžvalgos
A A
0
stogo bagazine

Shutterstock / Elena_Alex_Ferns nuotrauka

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Vokietijos automobilių klubas ADAC išbandė 13 stoginių dėžių – bagažinių, kurios labai praverčia, pavyzdžiui, slidinėjant. Tik aštuonios buvo įvertintos gerai, o dvi blogiausios neišlaikė susidūrimo testo – realios avarijos metu skriejantys sunkūs daiktai gali pražudyti praeivius.

„Stogo dėžė nėra itin sudėtinga technologija ir bet kuris gamintojas, įskaitant Kinijos, turėtų sugebėti ją gerai valdyti“. – taip galvoja daugelis vairuotojų, kurie renkasi įvairių Azijos įmonių importuojamas pigias stogo dėžes, atrodančias ne ką prasčiau nei Europoje gaminamos aukštos klasės dėžės. Tuo tarpu stogo dėžių kokybė skiriasi, o rizika yra didžiulė – tai įrodė Vokietijos automobilių klubo ADAC atliktas bandymas.

Stogo dėžė turi būti lengva, tačiau standi ir tvirta

Stogo dėžė yra didelis daiktas, kuris turi būti kuo lengvesnis, bet kartu pakankamai standus, atsparus smūgiams ir perkrovoms. Visa tai prieštarauja vienas kitam ir reiškia, kad tik iš aukščiausios kokybės plastiko pagamintos bagažinės yra pakankamai tvirtos ir saugios. Pridėkite prie to dar ir eksploatavimą šaltuoju metų laiku – su stogo dėže pagal nutylėjimą žiemą važiuojame slidinėti, todėl minus 20 °C temperatūra šios dėžės neturėtų nustebinti. Ir vis dėlto jos gali būti, nes plastikas žemoje temperatūroje sustingsta ir tampa linkęs įtrūkti.

Tačiau bene svarbiausia yra tai, kaip stogo dėžė elgsis susidūrimo atveju – net ir važiuojant mieste ir nedideliu greičiu. Jei sugestų krovinio laikikliai ir visa „skrynia“ dideliu greičiu nuslystų nuo automobilio stogo arba jei turinys iškristų ir pataikytų į netoliese esančius žmones, gali būti aukų. Už tokio pobūdžio incidentus atsako ne kas kitas, o automobilio vairuotojas. Nereikia nė sakyti, kad jei nusipirksite geros kokybės dėžę ir ją pakrausite savo galva, nieko panašaus greičiausiai nenutiks.

Į ką buvo atsižvelgta atliekant ADAC bandymą?

ADAC, bandydamas stogo dėžes, ištyrė:

CarVertical padeda išvengti sukčių – patikrink automobilio istoriją.
  • bagažinės elgesys važiuojant, įskaitant staigius manevrus
  • elgesys avarijos metu
  • atsparumas 20 laipsnių šalčiui
  • naudojimo patogumas, universalumas, įranga
  • vandens nepralaidumas

Iš 13 ADAC išbandytų stogo bagažinių penkios neišlaikė bandymų

  • Testo nugalėtoja tapo „Thule“ pagaminta „Audi“ bagažinė – ji gerai pasirodė stabdymo bandymuose, atliekant staigius manevrus ir buvo gerai įvertinta atliekant susidūrimo testą.
  • Tačiau nėra taisyklė, kad automobilių gamintojų logotipų bagažinės visada yra idealus pasirinkimas. Pavyzdžiui, BMW ženklu pažymėtam automobiliui reikia BMW stogo bagažinės, o tai visiškai nereikalingas rūpestis keičiant automobilį nauju. Škoda ir VW bagažinės teste taip pat pasirodė ne taip gerai – akivaizdu, kad šios markės, kalbant apie aksesuarų gamintoją, pastatė ne ant to žirgo.
  • Antroje vietoje – „Thule Motion 3 XL Low“ bagažinė – šiuo atveju nereikia nė sakyti, kas ją pagamino. Be to, tai brangiausia bagažinė šiame teste – Vokietijoje ji kainuoja 900 eurų.
  • Tačiau ADAC teigia, kad protinga bagažinė nebūtinai turi kainuoti tiek daug, nes, pavyzdžiui, Norauto Bermude 300 dėžė kainuoja mažiau nei pusę sumos, reikalingos „Thule Motion“, ir yra tik šiek tiek mažiau patogi: ji atsidaro tik į vieną pusę, o viduje yra tik du diržai vietoj trijų. Be to, ji gana trumpa, bet jei kam nors to pakanka….
  • Teste pralaimėjo „Northline“ ir „VDP“ prekės ženklų bagažinės, kurios blogai pasirodė per susidūrimo testą: abiejose iš jų, imituojant priekinį susidūrimą su automobiliu, išlūžo du iš keturių stogo bagažinės tvirtinimo elementų; be to, abi bagažinės neatlaikė viduje esančios apkrovos, kuri suplėšė priekinę bagažinės dalį ir iš dalies išbėgo į išorę. Be to, „VDP Xtreme 400“ dėžė neišlaikė bandymo šaltuoju metų laiku ir… įtrūko
Skaitykite  Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Baltijos šalyse

13 stogo dėžių ADAC testas – klasifikacija

Mokykloje vertinimai yra atvirkštiniai – aukščiausias, maksimalus įvertinimas yra 1 (puikus), žemiausias – 6 (nepakankamas).

  • 1 vieta – Audi Ski- ir Gepackbox – įvertinimas 1.9
  • 2 vieta – Thule Motion 3 XL Low – įvertinimas 2,0
  • 3 vieta – Mercedes Benz Dachbox M – įvertinimas – 2,1
  • 4 vieta – Hapro Traxer 6.6 – įvertinimas – 2,2
  • 4 vieta – Kamei Base 400 – įvertinimas – 2,2
  • 6 vieta – Atera Casar L – įvertinimas 2,3
  • 6 vieta – BMW Dachbox 420 – įvertinimas 2,3
  • 8 vieta – Norauto Bermude 300 – įvertinimas 2,5
  • 9 vieta – G3 Spark 480 – įvertinimas 2,7
  • 9 vieta – Skoda Ski- and Gepsck Box – įvertinimas 2,7
  • 11 vieta – VW Dachbox 340 – įvertinimas 2,8
  • 12 vieta – Northline EVOspace TEF XL – įvertinimas 4,0
  • 12 vieta – VDP Xtreme 400 – įvertinimas 4,0

Stogo dėžė – į ką dar atkreipti dėmesį?

volvo automobilis ziema stogo bagazine
  • Pirkdami stogo dėžę atkreipkite dėmesį į jos svorį. Ne tik dėl to, kad didelę dėžę reikia užkelti ant stogo, nes tai galite padaryti – dėl matmenų tai vis tiek bus dviejų žmonių darbas. Tačiau svarbu nepamiršti stogo keliamosios galios. Jei stogo keliamoji galia yra 75 kg, stogo sijos sveria 5 kg, o ant stogo uždedate 25 kg sveriantį karstą, lieka tik 40 kg stogo keliamosios galios. Jei stogo dėžė sveria 15 kg, ant jos galite uždėti dar 10 kg – žinoma, jei tai leidžia pačios stogo dėžės keliamoji galia.
  • Vis dėlto, kiek įmanoma, sunkius daiktus reikėtų pakuoti į automobilio bagažinę. Tai susiję ne tik su stogo bagažinės tvirtumu susidūrimo ar avarijos atveju, bet ir su automobilio pusiausvyra – kuo daugiau daiktų vežate ant stogo, tuo labiau pažeidžiate automobilio stabilumą.
  • Pakuojant stogo dėžę, minkštus daiktus geriausia dėti priekyje. Taip bus sumažinta rizika, kad priekinė stogo dėžės dalis priekinio smūgio atveju subyrės.
  • Galimybė atidaryti stogo bagažinę į abi puses ypač naudinga, jei ant stogo vežate ne tik dėžę, bet ir kitus daiktus.
  • Nenaudojamą stogo bagažinę kartu su strypais reikia nuimti nuo transporto priemonės. Taip išvengiama nereikalingo aerodinaminio pasipriešinimo ir sumažinamos degalų sąnaudos. Todėl gana svarbu, kaip dėžė tvirtinama ant stogo – kuo paprasčiau, tuo geriau.
  • Jei nusprendėte investuoti į aukščiausios klasės stogo dėžę, įsigykite tokias pat geras sijas. Visa konstrukcija yra tokia pat tvirta, kaip ir silpniausia jos sudedamoji dalis.
Skaitykite  Dažniausiai atšaukiami automobilių gamintojai Europoje: kas sąrašo viršuje?
Žymos: kelionėsstogo bagažinėstogo bagažinių bandymaitestai
Dalintis2DalintisSiųstiDalintis

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Populiariausi automobiliai Lietuvoje – kas pirmauja?

Ar Lietuvoje gali būti visam laikui atimta teisė vairuoti?

Blogiausias BMW variklis istorijoje: kodėl N47 reikia vengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.