Vokietijos ADAC ekspertai atliko išsamią naujų visureigių bendrųjų eksploatavimo išlaidų analizę per penkerių metų laikotarpį. Jų išvados išskiria pigiausius modelius pagal degalų, priežiūros, nusidėvėjimo ir draudimo kainas – tai vertinga įžvalga Lietuvos pirkėjams 2025 m.
Maži visureigiai su mažiausiomis eksploatavimo išlaidomis
Kompaktiškų automobilių segmente pirmąją vietą užėmė elektrinis „Dacia Spring Electric 45 Essential“. Remiantis duomenimis, jo mėnesinės eksploatavimo išlaidos yra maždaug 410 eurų. Į šią sumą įeina nusidėvėjimas, degalai (elektra), draudimas ir paslaugų mokesčiai. Numatoma, kad kilometro kaina siekia vos 0,33 €, todėl tai idealus miesto palydovas.
- „Dacia Spring Electric 45 Essential“
- „Toyota Aygo X 1.0 Play“
- „Citroen C3 Turbo 100 You“
- „Hyundai Inster“ (42 kWh) Select“
- „Seat Arona 1.0 TSI Reference“
- „Volkswagen Taigo 1.0 TSI“
- „Volkswagen T-Cross 1.0 TSI“
- „Skoda Kamiq 1.0 TSI Essence“
- „Kia Stonic 1.0 T-GDI 100 Edition 7“
- „Hyundai Bayon 1.0 T-GDI Select“
Ekonomiškiausias mieste visureigis
Tarp mažų miesto visureigių pirmauja „Dacia Duster Eco-G 100 Essential“ su LPG sistema, kurios mėnesinės išlaidos siekia apie 480 eurų. Šis alternatyvus kuras ilgainiui gerokai sumažina degalų sąnaudas. Kiti populiarūs pasirinkimai yra „VW T-Roc“ ir „Seat Ateca“ su mažais turbininiais benzininiais varikliais.
- „Dacia Duster Eco-G 100 Essential“ (LPG)
- „VW T-Roc 1.0 TSI“
- „Seat Ateca 1.0 TSI Reference“
- „Opel Frontera 1.2 Hybrid“
- „Kia XCeed 1.0 T-GDI“
- „Hyundai Kona 1.0 T-GDI“
- „Citroen C4 PureTech 130 EAT8“
- „Renault Symbioz E-Tech Hybrid“
- „Mazda CX-30 2.5 e-Skyactiv-G“
- „Kia Niro 1.6 Hybrid DCT6“
Vidutinio dydžio visureigiai, kurie neištuštins piniginės
Vidutinio dydžio visureigių kategorijoje „Dacia“ vėl pirmauja su „Bigster Mild Hybrid 140 Essential“. Mėnesinės išlaidos siekia 520 eurų, tai yra gerokai mažiau nei hibridinių ir elektrinių konkurentų. Nors „Toyota RAV4“ ir „Opel Grandland“ taip pat pasižymi geru efektyvumu, prieinama „Dacia“ kaina padeda jai dominuoti bendrųjų išlaidų skaičiavimuose.
- „Dacia Bigster Mild Hybrid 140 Essential“
- „Toyota RAV4 2.5 Hybrid“
- „Opel Grandland 1.2 Hybrid“
- „Skoda Enyaq 60“ (elektrinis)
- „Renault Rafale E-Tech Hybrid“
- „Volkswagen ID.4 Pure“
- „Toyota bZ4X Comfort“
- „Hyundai IONIQ 5 63 kWh“
- „Peugeot 5008 PHEV“
- „Volkswagen ID.5 Pure“
Prabangūs visureigiai: aukščiausios klasės be didelių išlaidų
Premium kategorijoje – „Kia EV9“ (76,1 kWh oro) pirmauja su mažiausiomis mėnesinėmis sąnaudomis – maždaug 1 070 EUR – stebėtinai efektyvus rodiklis dideliam elektriniam visureigiui. Netoliese seka „Mazda CX-80 PHEV“ ir „Audi Q6 e-tron“. Nors dominuoja elektriniai visureigiai, taip pat pristatomi įkraunami hibridai, tokie kaip „Volvo XC90 T8“, ir tradiciniai dyzeliniai automobiliai, tokie kaip „VW Touareg“.
- „Kia EV9 Air“ (76,1 kWh)
- „Mazda CX-80 PHEV AWD“
- „Audi Q6 e-tron“
- „Polestar 4 Long Range“
- „Mercedes-Benz EQE SUV 300“
- „Volvo XC90 Plug-in Hybrid“
- „VW Touareg 3.0 V6 TDI“
- BMW iX xDrive45
- „Mercedes-Benz GLE 350 4MATIC“
- „Polestar 3 Long Range“
Ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams?
Nors duomenys pagrįsti Vokietijos rinka sąlygomis ADAC tyrimas pateikia naudingą palyginimą Lietuvos pirkėjams. Didėjant degalų ir paslaugų kainoms Lietuvoje, pasirinkus ekonomišką visureigį, pavyzdžiui, „Dacia Spring“, „Duster“ ar „Bigster“, per penkerius metus būtų galima gerokai sumažinti bendras eksploatavimo išlaidas. Be to, modeliai su hibridine arba SGD technologija yra ypač aktualūs tiems, kurie teikia pirmenybę eksploatavimo išlaidoms.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.