Ar tikrai automobilis gali nuvažiuoti 1 000 000 kilometrų ir nereikalauti kapitalinio variklio remonto? Pasak automobilių ekspertų, rinktinė grupė automobilių su legendiniais varikliais įrodė, kad gali.
Miljoną kilometrų įveikę varikliai
Ekspertai „milijoną kilometrų nuvažiavusiais varikliais“ vadina tokius, kurie gali veikti be galvutės ar bloko keitimo. Tai skiria tvirtas konstrukcijas nuo variklių, kuriems reikia nuolatinio įsikišimo. Pagrindiniai veiksniai dažnai yra paprasta konstrukcija, minimalus elektronikos kiekis ir patikimos aušinimo ir (arba) tepimo sistemos.
Taip pat verta paminėti, kad rida nėra vienintelis rodiklis. Dviejų variklių darbo valandos yra svarbios, ypač važiuojant mieste. Automobilis, kasdien 8 valandas tuščiąja eiga dirbantis spūstyse, gali susidėvėti greičiau nei automobilis, važiuojantis dideliais atstumais greitkeliu.
Top automobiliai su legendiniais ilgaamžiais varikliais
Toyota
„Toyota“ yra neginčijama ilgaamžių variklių lyderė. Tarp jų išsiskiria:
- 1JZ-GE / 2JZ-GE – kultiniai 2,5 l ir 3,0 l darbinio tūrio eiliniai šešių cilindrų varikliai, pamėgti JDM entuziastų
- 1UZ-FE – 4,0 l V8 iš „Toyota Celsior“ (Lexus LS atitikmuo)
- 1HD dyzelinė serija – naudojama „Land Cruiser“ ir „Coaster“ autobusuose
BMW
Nepaisydami savo sudėtingumo reputacijos, BMW sukūrė keletą itin patikimų variklių:
- M30 ir M50 – eiliniai šešių cilindrų benzininiai varikliai, pasižymintys neperšaunamu patikimumu
- M60 V8 – natūraliai įsiurbiamas ir, kaip žinoma, nuvažiavęs daugiau nei 1 mln. km
- M57 turbodyzelis – 2,5 l-3,0 l variklis, taip pat naudojamas „Range Rover“ ir „Opel Omega“
Honda
„Honda“ D serijos varikliai (D15, D16) yra kompaktiški, efektyvūs ir neįtikėtinai patvarūs. Paplitę „Civic“, „Accord“, „HR-V“ ir net britų „Rover“ automobiliuose.
Mitsubishi
„Lancer“ ir pikapų modeliuose naudojamas 2,0 l darbinio tūrio natūraliai įsiurbiamas keturių cilindrų variklis giriamas už ilgaamžiškumą. Versija be turbokompresoriaus yra kur kas patvaresnė už turbininius „Evolution“ variantus.
Mercedes-Benz
„Mercedes“ jau seniai nustatė dyzelinių variklių ilgaamžiškumo kartelę:
- OM617 – 1974 m. pristatytas eilinis penkių cilindrų dyzelinis variklis
- OM602 – patobulinta 1985 m. versija
Abu varikliai varo W123, W124, „G-Wagen“, furgonus ir net „SsangYong“ visureigius, kurių rida, tinkamai prižiūrint, dažnai viršija 1 mln. kilometrų.
Ar bet kuris automobilis gali nuvažiuoti milijoną kilometrų?
Taip – tačiau tai priklauso nuo konstrukcijos kokybės ir savininko priežiūros. Net ir pats tvirčiausias variklis gali anksti sugesti, jei juo nesirūpinama. Reguliarus tepalų keitimas, švarūs degalai, kruopštus įšildymas ir tinkamas aušinimas – visa tai lemia variklio tarnavimo laiką.
Milijonas kilometrų yra įmanomas
Nors šiuolaikiniuose automobiliuose gausu sudėtingos elektronikos ir turbokompresorinių sistemų, vis dar yra legendų, įrodančių, kad ilgaamžiškumas yra pasiekiamas. Jei jūsų tikslas – tikras ilgų nuotolių įveikimas, ieškokite senesnių, natūraliai įsiurbiamų arba patikrintų variklių konstrukcijų.
Ar esate turėję didelės ridos automobilį? Pasidalykite savo patirtimi ir praneškite mums, kurie varikliai nusipelno milijono kilometrų ženklelio!