Pirmaujantys automobilių gamintojai pripažįsta klaidą ir grįžta prie fizinių mygtukų. Volkswagen, Hyundai ir net Tesla keičia kryptį – viskas dėl saugumo ir vairuotojų prašymų. Ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams?
Liečiamieji ekranai sukėlė daugiau problemų nei naudos
2022–2024 m. išleisti automobiliai vis labiau rėmėsi liečiamaisiais ekranais. Klimato kontrolė, žibintai, net avariniai signalai – viskas persikėlė į skaitmeninius meniu. Nors tai atrodė moderniai, praktikoje vairuotojai susidūrė su nepatogumais.
Lietuvos eismo sąlygomis – ypač žiemą ar prasto matomumo metu – bandymas rasti norimą funkciją ekrane tampa pavojingas. Dėmesys nukrypsta, reakcijos laikas ilgesnis – o tai didina avarijų riziką.

Volkswagen pripažino klaidą
Volkswagen – vienas pirmųjų, viešai pripažinusių, kad per didelis ekranų kiekis buvo klaida. Kaip teigė vyriausiasis dizaineris Andreas Mindt leidiniui Autocar: „Mes daugiau niekada nekartosime šios klaidos. Žmonės davė aiškų grįžtamąjį ryšį – ir jiems tai patinka.“
Naujesniuose VW modeliuose ekranai mažesni, o grįžo daugelis mygtukų. Vartotojų atsiliepimai – itin teigiami.

Net Tesla pasikeitė
Tesla, žinoma dėl savo „visi ekranai – jokių mygtukų“ filosofijos, taip pat keičia kursą. Naujausia Model Y versija turi fizinius mygtukus dažnai naudojamoms funkcijoms. Tai didelis pokytis, vertinant ankstesnę jų dizaino kryptį.

Hyundai renkasi saugumą
Hyundai dizaino vadovas Simonas Loasby pareiškė, kad visi 2025 ir 2026 m. modeliai turės mygtukus kasdieniams valdikliams. „Mūsų filosofija – kad vairuotojas neatitrauktų akių nuo kelio, o rankų – nuo vairo“, – teigė jis.
Ekranas liks navigacijai, muzikai ir nustatymams, bet pagrindinės funkcijos bus valdomos mygtukais.
Subaru – tarp dviejų pasaulių
Subaru visada buvo konservatyvesni – jų ekranai buvo mažesni. Tačiau 2025 m. Forester turi didelį centrinį ekraną. Tuo tarpu 2026 m. Outback grįžta prie šaknų: ekranas sumažintas, grąžinti rankenėlės, mygtukai ir fiziniai valdikliai.
Tikėtina, kad ši kryptis palies ir kitus Subaru modelius artimiausiais metais.
Išvada
Liečiamieji ekranai niekur nedings, bet jų dominavimas – baigiasi. Automobilių gamintojai, atsižvelgdami į vairuotojų poreikius ir saugumo aspektus, vėl atsigręžia į patikrintas vertybes – ir tai, panašu, bus nauja senų sprendimų era.
O kaip jūs? Ar pastebėjote šiuos pokyčius? Pasidalinkite komentaruose!