BMW dažnai siejamas su vokiška kokybe, prestižu ir dinamiškais varikliais. Tačiau net ir garsiausi gamintojai kartais suklysta. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl BMW N47 variklis laikomas vienu blogiausių bendrovės istorijoje ir kodėl Lietuvos pirkėjai turėtų būti itin atsargūs.
Kuris BMW variklis laikomas prasčiausiu?
Dauguma automobilių specialistų ir vairuotojų blogiausiu BMW varikliu vadina N47 dyzelinį variklį. Jis buvo gaminamas nuo 2007 m. ir montuojamas į daugybę populiarių modelių: 1, 3, 5 serijas bei X1. Nors teoriškai tai turėjo būti efektyvus ir ekonomiškas agregatas, praktikoje jis pasižymėjo kritiniais gedimais.
Kokie dažniausi N47 gedimai?
Šis variklis turi kelias itin rimtas problemas:
- Grandinės gedimai: grandinė sumontuota variklio gale, tad jos keitimas yra labai brangus ir sudėtingas. Dažnai nutrūkusi grandinė visiškai sugadina variklį.
- Anglies nuosėdos: dėl EGR sistemos ir prastos konstrukcijos kaupiasi daug anglies nuosėdų, o tai mažina galią ir kelia papildomas remonto išlaidas.
- Turbinos ir EGR vožtuvo problemos: dažnai užsikemša ar sugenda, sukeldamos dar daugiau rūpesčių.
Lietuvos meistrai pastebi, kad šie gedimai pasireiškia dar nesulaukus 150 000 km ridos – tai labai anksti, ypač kalbant apie dyzelinį variklį.
Kokie modeliai su šiuo varikliu buvo parduodami?
Variklis N47 buvo montuojamas šiuose modeliuose:
- BMW 116d, 118d, 120d
- BMW 318d, 320d
- BMW 520d
Jei ieškote naudoto BMW Lietuvoje (pvz., per skelbiu.lt ar autoplius.lt), būtinai pasitikrinkite variklio kodą ir ar buvo keista grandinė.
Ekspertų nuomonė
„Iš techninės pusės tai buvo labai blogas sprendimas. Grandinė gale reiškia, kad net profilaktinis jos keitimas kainuoja milžiniškus pinigus,“ – sako BMW serviso meistras iš Vilniaus. „Per metus turime dešimtis atvejų, kai klientai atvažiuoja jau po variklio gedimo.“
Portalas SlashGear šį variklį vadina „didžiausiu BMW dyzelinių variklių gėdingu fiasko“ ir pataria jo vengti bet kokia kaina.
Kiek kainuoja remontas?
Lietuvoje laiko grandinės keitimas N47 varikliui kainuoja nuo 1000 iki 2500 eurų. Jei nutrūkusi grandinė sugadina variklio vidų – remontas gali siekti 4000–5000 eurų ar daugiau. Tai didžiulė rizika pirkėjui.
Ar verta rizikuoti?
Daugelį pirkėjų vilioja BMW markė, gera trauka ir ekonomiškumas. Tačiau turint omenyje šio variklio istoriją, rizika gerokai viršija naudą. Geresni pasirinkimai – M47 (senesnis, bet patikimesnis) arba B47 (naujesnis, patobulintas modelis).
Išvada
N47 variklis gali atrodyti patraukliai dėl galingumo ir ekonomiškumo, tačiau realybėje tai laiko bomba. Pirkėjams iš Lietuvos rekomenduojama itin kruopščiai tikrinti BMW automobilius, gamintus 2007–2015 m., ir vengti šio variklio.
Ar esate susidūrę su šiuo varikliu? Pasidalinkite patirtimi komentaruose!