• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 13 gegužės, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
    • Ilgalaikiai testai
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Daugiau
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Apžvalgos

Euro NCAP reikalauja grąžinti mygtukus: ekranai automobiliuose tampa grėsme saugumui

pagal Michal Kovalčiuk
2025.05.06, 14:17
Apžvalgos
A A
0
volkwagen automobilis interjeras

„Volkswagen“ klientams nepatiko per didelis jutiklinio ekrano valdymo skydelių kiekis - gamintojas grįžta prie fizinių mygtukų.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Nuo 2026 metų Euro NCAP pradės mažinti saugumo įvertinimus tiems automobiliams, kuriuose svarbiausios funkcijos – pavyzdžiui, valytuvų įjungimas – paslėptos giliuose liečiamuose meniu. Tai ženklas, kad automobilių pramonė grįžta prie tradicinių sprendimų – mygtukai vėl tampa būtinybe.

Turinys
Toggle
  • Kodėl liečiamieji ekranai tapo problema?
  • Saugumo balai priklausys ir nuo valdymo ergonomikos
  • Nuo „Volkswagen“ iki „Tesla“ – klaidų pripažinimas
  • Kai kurie gamintojai liko ištikimi mygtukams
  • Ar balsu valdomos sistemos yra išeitis?
  • Ekspertai: ekranai – ne tik nepatogūs, bet ir pavojingi
  • Reguliavimas gali keisti visą automobilių rinką

Kodėl liečiamieji ekranai tapo problema?

Prieš kelerius metus gamintojai pristatė ekranus kaip pažangų ir stilingą sprendimą. Pavyzdžiui, „Volkswagen Golf Mk8“ 2019 m. buvo vadinamas „intuityviu automobiliu“, turinčiu minimalų mygtukų skaičių. Tačiau realybė pasirodė mažiau patogi – vairuotojai skundėsi nepatogumu ir saugumo trūkumu.

„Vairuotojas neturėtų ieškoti valytuvų tarp penkių ekranų“, – pabrėžia Euro NCAP direktorius Matthew Avery. Organizacija teigia, kad tokie sprendimai blaško dėmesį ir mažina saugumą.

xiaomi jutiklinis ekranas fiziniai mygtukai

Saugumo balai priklausys ir nuo valdymo ergonomikos

Euro NCAP taisyklės, įsigaliosiančios 2026 metais, keis vertinimo sistemą: automobiliai, kuriuose pagrindinės funkcijos prieinamos tik per ekranus, gaus žemesnius balus. Šis žingsnis paremtas tyrimais, rodančiais, kad liečiamieji ekranai kelia didesnę riziką avarijoms.

Draudimas per kelias minutes – sužinokite, kiek kainuoja privalomasis draudimas.

Apklausa, kurią atliko britų leidinys „What Car?“, atskleidė, kad net 89% vairuotojų pageidauja fizinių mygtukų. Tai aiškiai parodo, jog vairuotojai vertina praktiškumą labiau nei minimalistinį dizainą.

Ford Mustang Mach-E GT 2022 jutiklinis ekranas
„Ford Mustang Mach-E GT“ 2022 jutiklinis ekranas

Nuo „Volkswagen“ iki „Tesla“ – klaidų pripažinimas

Problemos būdingos ne vienam gamintojui. „Tesla“ automobiliuose net barškučio atidarymas vyksta per ekraną – tai nepatogu ir pavojinga vairuojant. „Volkswagen“ taip pat turėjo pripažinti klaidą ir paskelbė, kad būsimuose modeliuose grąžins mygtukus klimato kontrolei, garsui ir avariniam signalui valdyti.

„Ateities modeliuose vėl bus tikri mygtukai,“ – teigia VW dizaino vadovas Andreas Mindt.

tesla logotipas
„Wikimedia Commons“ nuotrauka
volkswagen logotipas

Kai kurie gamintojai liko ištikimi mygtukams

„Mazda CX-60“ – vienas iš pavyzdžių, kur liečiamas ekranas derinamas su fiziniais jungikliais. Toks sprendimas vis labiau vertinamas – tai kompromisas tarp naujų technologijų ir vairuotojo poreikių.

Skaitykite  13 patikimiausių naudotų automobilių su dideliu rida – patvirtinta ekspertų

Visgi didžioji dauguma gamintojų vis dar renkasi ekranus. „S&P Global Mobility“ duomenimis, net 97% automobilių, išleistų po 2023 m., turi liečiamąsias paneles. Pagrindinės priežastys – mažesnės gamybos sąnaudos ir lengvesnis programinės įrangos pritaikymas.

Mazda CX 60 2025

Ar balsu valdomos sistemos yra išeitis?

Kai kurie gamintojai, pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“, pradeda naudoti „ChatGPT“ pagrįstas balso komandas. Tačiau tyrimai rodo, kad tokios sistemos kol kas blaško dar labiau nei klasikiniai valdymo metodai – kai kuriais atvejais net pavojingesnės nei vairavimas išgėrus.

Mercedes Vision EQXX salonas interjeras

Ekspertai: ekranai – ne tik nepatogūs, bet ir pavojingi

Buvęs Nortumbrijos universiteto dizaino fakulteto dekanas Stephen Kiffin sako: „Liečiamieji ekranai nesuteikia jokio lytėjimo atgalinio ryšio. Vairuotojas turi žiūrėti į ekraną, todėl padidėja kognityvinė apkrova ir sumažėja dėmesys keliui.“

Tai patvirtina ir kiti tyrimai – ekrano valdymas, ypač kritinėse situacijose, sulėtina reakciją ir didina klaidų tikimybę.

Naujajame Acura 2025 ADX ciferblatai ir mygtukai yra vienodi
Naujojo „Acura 2025 ADX“ multimedija ir mygtukai

Reguliavimas gali keisti visą automobilių rinką

Euro NCAP pozicija greičiausiai turės poveikį automobilių dizainui visoje Europoje. Nors kai kurios šalys gali keistis lėčiau, Lietuvos vairuotojai taip pat gali tikėtis grįžimo prie saugesnio, patogesnio valdymo.

Ši taisyklė taikoma Europos Sąjungoje. Lietuvos reglamentavimas gali skirtis, tačiau tikėtina, kad bus suvienodintas.

Ar jūs susidūrėte su tokia problema savo automobilyje? Pasidalinkite komentaruose!

Žymos: euro ncapmygtukai automobilyje
Dalintis122DalintisSiųstiDalintis21
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje BMW X5 išsiardė važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

0

BMW M5 startas sankryžoje nors galėjo tik sukti

BMW M5 startas sankryžoje tiesiai – nors galėjo tik sukti

0

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

0

Vos nenušlavė nuo kelio vilkiko manevras Suvalkuose šokiravo

Vos nenušlavė nuo kelio – vilkiko manevras Suvalkuose šokiravo

0

Taip pat skaitykite

5 000 eurų bauda už benzininį automobilį – Europos vairuotojams liko mažai laiko

Ar galite netekti vairuotojo pažymėjimo už važiavimą dviračiu išgėrus?

Ar verta pirkti seną automobilį, kurio rida 300 000 km? Štai ką sako ekspertai

3 Toyota modeliai, kurie nuvylė vairuotojus dėl patikimumo

Ši „Google Maps“ funkcija gali apsaugoti nuo greičio viršijimo baudų

Ekspertai įvardijo: 5 krosoveriai, kuriems korozija negresia net po 10 metų

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai

Straipsniai

  • Eismas
  • Naujienos

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kelių eismo taisyklės
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)
  • Kuro skaičiuoklė

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz