2025 m. kovą Europos naujų automobilių pardavimai išaugo 2,8 % ir pasiekė 1,42 mln. vienetų ES, JK ir EFTA rinkose. Augimą daugiausiai lėmė įspūdingas 23,6 % elektromobilių pardavimų šuolis, kuris kompensavo benzininių ir dyzelinių automobilių paklausos sumažėjimą.
Elektromobiliai – rinkos lyderiai
Elektrifikuoti automobiliai – nuo baterijomis varomų (BEV) iki hibridinių (HEV) ir įkraunamų hibridų (PHEV) – sudarė net 59,2 % visų kovo mėnesį įregistruotų naujų automobilių. Prieš metus ši dalis siekė 49,1 %. Tai rodo ryškią tendenciją rinktis mažiau taršius automobilius.

Didžiausias augimas – pietuose
Didžiausi pardavimų šuoliai fiksuoti:
- Ispanijoje – +23,2 %
- Italijoje – +6,3 %
- Jungtinėje Karalystėje – +12,4 %
Tuo tarpu kai kuriose didžiosiose rinkose matomas nuosmukis:
- Prancūzijoje – -14,5 %
- Vokietijoje – -3,9 %

Gamintojų lyderiai ir pralaimėtojai
Gamintojų rezultatai nevienodi:
- Volkswagen grupė fiksavo 10,3 % augimą
- Renault padidino pardavimus 13,0 %
- Stellantis susidūrė su 5,9 % kritimu
- Tesla pardavimai smuko net 28,2 %, o jos rinkos dalis susitraukė iki 2 %

Automobilių sektoriaus iššūkiai
Europos gamintojai susiduria su rimtais iššūkiais:
- Gamybos kaštų augimas
- Kinijos gamintojų spaudimas
- JAV muitų politika pagal prezidentą Trumpą, kuri kelia pasaulinį neapibrėžtumą
Šie veiksniai lemia strateginius sprendimus ir ilgalaikes rinkos permainas.

Ką tai reiškia Lietuvai?
Nors duomenys apima visą Europą, svarbu pažymėti: „Ši statistika taikoma ES, JK ir EFTA šalims. Lietuvos specifiniai reglamentai bei tendencijos gali skirtis.” Vairuotojai ir verslai Lietuvoje turėtų atsižvelgti į vietinį kontekstą vertindami šias naujienas.
Kaip jūs vertinate šią situaciją? Pasidalinkite komentaruose!