Automobilių milžinė „Mercedes-Benz“ prognozuoja, kad antrąjį 2025 m. ketvirtį tarifų įtaka sumažins pagrindinės automobilių padalinio pelno maržą mažiau nei 3 %. Tokia informacija svarbi ir Lietuvos vairuotojams, vertinantiems galimus kainų pokyčius dėl pasaulinių prekybos sukrėtimų.
Tarifų poveikis – mažesnis nei tikėtasi
Brokerių įmonė „Bernstein“ teigia, kad tarifų įtaka antrąjį ketvirtį turėtų būti „mažesnė nei 3 %“, nes „JAV ir Kinijos santykiai švelnėja, dalis tarifų kompensuojami, o įsigaliojimo laikas buvo atidėtas į balandį“. Tai reiškia, kad visuotinio spaudimo gamintojui kol kas išvengta.
Stabilūs pardavimai Europoje ir JAV
„Mercedes-Benz“ toliau registruoja stiprius pardavimus Europos rinkoje ir išlaiko pagreitį JAV. Lietuvos kontekste tai reiškia, kad net ir brangstant gamybai, modelių tiekimas ir kainodara gali likti stabili.
Žaliavų tiekimas nesutrikęs
Gamintojas taip pat pareiškė, kad iki šiol nejautė sutrikimų dėl galimų ribojimų, susijusių su retųjų žemių eksportu iš Kinijos. Gamybos vadovas Joergas Burzeris teigė: „Kol kas incidentų nebuvo – tikiuosi, taip ir liks.“ Tai svarbu tiek vietiniams, tiek visos Europos automobilių pirkėjams.
Kiti gamintojai jaučia didesnį spaudimą
- „Stellantis“ ir „Volkswagen“ atsisakė dalies pelno prognozių dėl neapibrėžtos tarifų aplinkos.
- „Mercedes“ dar birželio pradžioje skaičiavo, kad metinis tarifų poveikis gali sumažinti automobilių padalinio maržą apie 3 procentiniais punktais, o furgonų – vienu.
Šios taisyklės taikomos JAV rinkai. Lietuvos reguliavimas gali skirtis.
Ekspertų vertinimai: strateginis sušvelninimas
„Mercedes-Benz“ vadovai pabrėžė, kad siekiama kompensuoti tarifų įtaką: derybomis su JAV institucijomis, gamybos lokalizavimu ir kitomis priemonėmis. Jei šios strategijos veiks, Lietuvoje modelių kainos gali nesikeisti arba net sumažėti ilguoju laikotarpiu.
Ką tai reiškia Lietuvai?
Lietuvos vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį, ar šie pasauliniai pokyčiai turės įtakos naujų automobilių kainoms. Jei tarifai liks žemi, o tiekimo grandinė išliks stabili, tokie modeliai kaip „Mercedes C-Class“ ar „EQA“ ir toliau bus prieinami už konkurencingą kainą.
Ko laukti toliau?
- Liepos 30 d. bus paskelbti oficialūs „Mercedes-Benz“ II ketv. rezultatai.
- Stebimos JAV–Kinijos santykių tendencijos ir retųjų žemių eksportas iš Kinijos.
- Galimas gamybos lokalizavimo JAV augimas, kuris ilgainiui gali sumažinti kainas Europoje.
Ekspertas pažymi: „Tarifų poveikį galima apskaičiuoti matematiškai, bet jų įtaka klientams, tiekėjams ir konkurentams dažnai pasireiškia netolygiai“, – teigė „Mercedes-Benz“ vadovas Ola Källenius.
Išvada ir kvietimas
Nors tarifai daro spaudimą, „Mercedes-Benz“ kol kas pavyksta amortizuoti jų poveikį. Tai yra gera žinia ir Lietuvos pirkėjams, ieškantiems patikimų, bet nebrangstančių automobilių.
Kaip manote jūs? Ar tarifai turi realų poveikį mūsų rinkai? Parašykite savo nuomonę komentaruose!