„Eco“ režimas – vis dažniau sutinkama funkcija šiuolaikiniuose automobiliuose, skirta sumažinti degalų sąnaudas ir kenksmingų emisijų kiekį. Tačiau nors skamba patraukliai, ekspertai perspėja – šio režimo nereikėtų naudoti nuolat. Štai kodėl.
Kaip veikia „Eco“ režimas?
Įjungus „Eco“ režimą, automobilio variklis ir pavarų dėžė persijungia į taupesnį veikimo rėžimą. Paprastai automobilis greičiau perjungia pavaras į aukštesnes, sumažinamas akseleratoriaus jautrumas, o kartais – ir kondicionieriaus efektyvumas.
Tokie pakeitimai padeda sutaupyti degalų, tačiau ilguoju laikotarpiu gali sukelti problemų varikliui ir transmisijai.
Važiavimas mažomis apsukomis – rimtas pavojus varikliui
Kaip teigia patyręs mechanikas , viena pagrindinių problemų – nuolatinis variklio darbas esant mažoms apsukoms. Tokiu režimu sutrinka tepalų cirkuliacija, gali kilti vadinamasis „alyvos badas“, o tai spartina cilindrų ir stūmoklių nusidėvėjimą.
Didžiausia žala fiksuojama važinėjant mieste, kur dažnai stabdoma ir vėl įsibėgėjama. Tokiose sąlygose nepakanka temperatūros ir apkrovos, kad būtų sudegintos anglies nuosėdos, todėl jos kaupiasi degimo kameroje.
Transmisijos nusidėvėjimas ir sumažėjęs dinamiškumas
Ilgalaikis važiavimas „Eco“ režimu taip pat kenkia greičių dėžei. Dėl dažno pavarų perjungimo ir žemos apkrovos greitai dėvisi sinchronizatoriai ir sankaba. Be to, automobilis tampa mažiau dinamiškas, o tai ypač pavojinga atliekant lenkimus ar manevruojant greitkelyje.
Blogėja ne tik komfortas, bet ir eismo saugumas.
Ką rekomenduoja ekspertai?
Pasak specialistų, svarbiausia – saikas. Rekomenduojama keisti režimus: važiuoti ne tik „Eco“, bet ir įprastu arba sportiniu režimu. Kartkartėmis pakėlus variklio apsukas iki 3000–4000 aps./min., išvaloma degimo kamera, pagerėja variklio atsakas ir prailginamas tarnavimo laikas.
Toks balansavimas leidžia išvengti didesnių remonto išlaidų ateityje.
Ar „Eco“ režimas vis dar vertas naudoti?
„Eco“ režimas naudingas važiuojant stabiliai, tolygiu greičiu – pavyzdžiui, greitkelyje ar mažo intensyvumo eisme. Tačiau jį naudoti visada – ypač mieste ar intensyvaus vairavimo metu – nerekomenduojama.
Trumpuoju laikotarpiu jis padės sutaupyti degalų, tačiau ilgainiui tai gali reikšti rimtesnius techninius gedimus.
Ar esate susidūrę su tokiu reiškiniu? Pasidalinkite savo patirtimi komentaruose!